در آخرین ورژن پنل کاربری CDN ابر آروان (V1.6.8) امکان پاک کردن cache با tag فراهم شده است.

کاربران سرویس CDN ابر آروان که از بسته‌ی حرفه‌ای و بالاتر این محصول استفاده می‌کنند، از این پس در کنار پاک کردن کلی Cache، می‌توانند با استفاده از Tag برای حذف گزینشی محتوای Cache شده وب‌سایت خود از سرورهای ابر آروان اقدام کنند.

در حالت کلی، با انتخاب گزینه‌ی حذف کش تمام محتوای قرار گرفته روی سرورهای لبه‌ی ابر آروان حذف می‌شود. این در حالی است که در حذف گزینشی می‌توان برای هر محتوا و به‌ازای هر آدرس، Cache وب‌سایت را پاک کرد.

با استفاده از قابلیت پاک کردن کش وب‌سایت به‌وسیله‌ی Tag در محصول شبکه توزیع محتوا ابر آروان، که نوعی حذف گزینشی کش است، می‌توانید برای محتوای کش‌شده‌ی خود Tag تعریف کنید. این تگ‌ها در هدر Cache-Tag و به‌عنوان متادیتای محتوا قرار می‌گیرند. با استفاده از گزینه‌ی حذف کش محتوای تگ‌شده در پنل کاربری ابر آروان، تنها Cache محتوایی حذف خواهد شد که   Cache-Tag به هدر آن‌ها تخصیص داده شده است.

به این ترتیب، بدون نیاز به انتخاب تک‌تک محتوای مورد نیاز، می‌توان کش تعدادی محتوا را به‌سادگی پاک کرد، بدون این که کش تمام وب‌سایت پاک شود. برای نمونه می‌توانید تعداد مشخصی از تصاویر یا فایل‌های CSS وب‌سایت خود را تگ بزنید و در زمانی‌که نیاز به پاک کردن کش آن‌ها دارید، با انتخاب Tag و به‌سادگی تنها کش این تصاویر را حذف کنید.

برای آگاهی بیش‌تر از این امکان، راهنمای پاک کردن Cache  با Tag را مطالعه کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ در “امکان حذف گزینشی Cache با استفاده از Tag در CDN ابر آروان”

  • Avatar for محمد
    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در۹:۲۸ ق٫ظ

    سلام ممنون از مقالات عالی و کاربردیتون.