ماه بهمن

نسخه‌ی جدید Exporter اختصاصی آروان‌کلاد به‌شکل متن باز (Open Source) منتشر شد. Exporterها ابزاری حیاتی در حوزه‌ی مانیتورینگ هستند، زیرا اکسپورتر انواع متریک را از یک منبع خاص یا منابع مختلف می‌گیرد و به فرمتی تشخیص‌پذیر برای پلتفرم‌های مانتورینگ تبدیل می‌کند.اکنون امکان پشتیبانی از اکسپورتر در محصول فضای ابری و CDN آروان دردسترس است و در آینده پشتیبانی از دیگر محصولات نیز فراهم می‌شود.

چرا Exporter؟

در پنل آروان‌کلاد امکانات و گزینه‌های مختلفی برای انواع مانیتورینگ وجود دارد و پاسخ‌گوی درصد بالایی از نیازهای مخاطبان است؛ اما شاید برای دسته‌ای از مخاطبان تخصصی‌تر مانیتورینگ و امکانات پنل آروان کافی نباشد. برای حل این مشکل سرویسی به‌نام API وجود دارد که کاربر به آن درخواست می‌زند و سرور آروان‌کلاد اطلاعات جامع و کامل‌تری برای کاربر ارسال می‌کند. هرچنداستفاده و درخواست زدن با این APIها کمی زمان‌گیر است. در پاسخ به این نیاز Exporterها عرضه شده اند؛ Exporter نوعی نرم‌افزار است که فرآیند API Call و پردازش داده را به‌طور خودکار انجام می‌دهد. Exporter این اطلاعات را پس از دریافت، پردازش می‌کند. سپس همان اطلاعات را در قالب داده‌هایی با مانیتورینگ اختصاصی برای هر کاربر ارایه می‌دهد.

Exporter آروان‌کلاد از معماری‌های (Architecture) مختلفی پشتیبانی می‌کند؛ معماری‌هایی با پردازنده‌های مختلف مانند AMD64، ARM64 و i386.

اکسپورتر آروان

فعال‌سازی و استفاده

کاربر می‌تواند با نصب نرم‌افزار و فعال‌سازی اکسپورتر و انجام تنظیماتی، همیشه همه‌ی داده‌ها را دریافت و مشاهده کند. کدهای از پیش نوشته شده‌ی این نرم‌افزار به‌شکل متن‌باز در گیت‌لب آروان موجود است. برای راحتی بیش‌تر کاربران داشبوردهای آماده‌ی گرافانا نیز در داخل گیت‌لب دردسترس است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *