ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در دی ۱۴۰۱، امکان مدیریت دسترسی اعضا و ورود دو مرحله‌ای به حساب کاربری ابر آروان به کمک ابزارهای Authenticator فراهم شد.

هم‌چنین در این ماه امکان فیلتر پیشرفته و درخواست دامنه‌ی اختصاصی به پنل پلتفرم ویدیو ابر آروان (Video Platform) اضافه شد.

 

فراهم ‌شدن امکان مدیریت دسترسی اعضا در حساب کابری ابر آروان

در ماهی که گذشت امکان مدیریت دسترسی اعضا (Identity and Access management) در اختیار مشتریان شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) قرار گرفت تا مدیریت حساب‌ کاربری برای ایشان امن و بهتر شود.

مالک میز کار با این امکان جدید می‌تواند به‌شکل جزیی به اعضای مهمان دسترسی دهد. مدیریت اعضا از سوی مالک میز کار به‌کمک قوانین دسترسی انجام می‌شود؛ با این قوانین می‌توان مشخص کرد چه فردی چه عملی را روی چه منابعی انجام دهد.

قوانین دسترسی را می‌توان در سطح میز کار و منابع تعریف کرد. عضوی که دسترسی او در سطح میز کار تعریف شود به تمام منابع و سرویس‌های عمومی دسترسی خواهد داشت. اما با تعریف قانون دسترسی یک عضو در سطح منابع، او تنها به گروه‌هایی از منابع که از پیش تعیین شده است، دسترسی خواهد داشت.

هم‌چنین مالک میز کار می‌تواند کاربران مجازی (Machine User) بسازد و مانند کاربران پنل برای آن‌ها قوانین دسترسی تعریف کند تا به گروه‌هایی از منابع دسترسی داشته باشند. این ویژگی، شامل کلید‌هایی می‌شود که برای ارتباط با محصولات از طریق API استفاده می‌شوند.

در حال حاضر این امکان برای شبکه توزیع محتوا ابر آروان فراهم شده است و در آینده‌ی نزدیک مشتریان تمام محصولات ابر آروان می‌توانند از امکان مدیریت دسترسی اعضا استفاده کنند.

 

اضافه‌ شدن احراز هویت دو مرحله‌ای به کمک ابزارهای Authenticator

از دیگر تغییرات در دی ۱۴۰۱ می‌توان به اضافه شدن امکان احراز هویت دو مرحله‌ای به کمک ابزار Authenticator اشاره کرد. این امکان جدید باعث بهبود امنیت ورود به حساب کاربری ابر آروان می‌شود.

پیش‌تر نیز مشتریان می‌توانستند از امکان ورود دو مرحله‌ای به‌کمک پیامک و ایمیل استفاده کنند و اضافه شدن ابزارهای Authenticator باعث شده است مشتریان انتخاب بیش‌تری برای فعال کردن امکان ورود دو مرحله‌ای داشته باشند.

وارد کردن کد فعال‌سازی ارسال شده از طریق پیامک، ایمیل و ابزارهای Authenticator، پس از شناسه‌ی کاربری و رمز عبور سبب بهبود امنیت مشتریان می‌شود.

 

اضافه شدن فیلتر پیشرفته به پلتفرم ویدیو ابر آروان

قابلیت فیلتر پیشرفته‌ی پلتفرم ویدیو ابر آروان، جست‌وجو در لیست ویدیوها را آسان کرده است. مشتریان این محصول پیش‌تر می‌توانستند تنها براساس عنوان و توضیحات ویدیوی مورد نظر خود را جست‌وجو کنند.

فیلتر‌هایی که می‌توان برای جست‌‌وجوی ویدیوها استفاده کرد به شرح زیر است:

  • تگ
  • مدت زمان ویدیو
  • داشتن دوبله
  • داشتن زیرنویس
  • کیفیت ویدیو
  • وضعیت ویدیو

مشتریان پلتفرم ویدیو ابر آروان با استفاده از امکان فیلتر پیشرفته می‌توانند با فیلتر هم‌زمان ویژگی‌های مختلف، ویدیوی مورد نظر خود را آسان‌تر پیدا کنند.

 

فراهم شدن درخواست دامنه‌ی اختصاصی به پنل پلتفرم ویدیو ابر آروان

امکان درخواست دامنه‌ی اختصاصی برای ویدیو و پخش زنده نیز در دی ۱۴۰۱ به پنل پلتفرم ویدیو ابر آروان اضافه شد.

پلتفرم ویدیوی ابر آروان به محض ورود به این محصول برای مشتریان زیردامنه‌ی اختصاصی با پسوند پیش‌فرض example.arvanvod.ir و example.arvanlive.ir خواهند داشت.

مشتریان بسته‌های حرفه‌ای و سازمانی پلتفرم ویدیو ابر آروان می‌توانند به‌جای استفاده از این زیردامنه از دامنه‌ی اختصاصی سایت خود برای ویدیوها و پخش زنده خود استفاده کنند.

پیش‌تر این امکان برای این مشتریان با ارسال تیکت فراهم بود. با اضافه شدن این امکان به پنل، درخواست دامنه‌ی اختصاصی برای مشتریان آسان‌تر شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ در “گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در دی ۱۴۰۱”

  • Avatar for ف مهراد
    ف مهراد
    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در۱۱:۵۹ ب٫ظ

    💪🏼