ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در آذر ۱۴۰۰ دو پاپ سایت جدید در شهرهای استکهلم و میلان به زیرساخت محصول شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان اضافه و فهرست IPهای ابر آروان به‌روز شد. هم‌چنین با اعلام آسیب‌پذیری جدید و مهمی با نام CVE-2021-44228 برای کتاب‌خانه‌ی Log4j، تیم محصول شبکه‌ توزیع محتوا (CDN) بلافاصله برای مقابله با سواستفاده‌های احتمالی دست به کار شد و راهکارهای مقابله با این آسیب‌پذیری را به کاربران اعلام کرد.

به‌علاوه، برای تسهیل استفاده‌ی کاربران و افزایش سرعت، امکان بارگذاری محتویات یک پوشه و حذف گروهی آبجکت‌ها به پنل محصول فضای ابری آروان (Object Storage)، اضافه شد. هم‌چنین با انتشار آخرین نسخه‌ی پنل پشتیبانی ابر آروان، امکانات جدیدی برای تسهیل مکاتبه‌ی کاربران با پشتیبانی فراهم شده است.

 

 به‌روز رسانی فهرست IPهای ابر آروان با پاپ‌سایت‌های جدید

در ماه پایانی پاییز ۱۴۰۰، دو پاپ‌سایت جدید در  استکهلم و میلان به زیرساخت شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان اضافه شد. تیم شبکه توزیع محتوا با اضافه کردن IP این دو پاپ‌سایت جدید فهرست IPهای ابر آروان را به‌روزرسانی کرد:

  • Stockholm: 109.200.195.64/29
  • Milan: 109.200.199.224/29

به توصیه‌ی تیم CDN ابر آروان با توجه به اضافه شدن سرورهای جدید به زیرساخت شبکه توزیع محتوا آروان و به‌روزرسانی فهرست آی‌پی‌ها، در تنظیمات فایروال سرور خود، آی‌پی‌های جدید را در وایت‌لیست قرار دهید و به‌روزرسانی کنید.

 

مقابله با آسیب‌پذیری Log4j

آسیب‌پذیری جدید و مهمی با نام CVE-2021-44228 برای کتاب‌خانه‌ی Log4j در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱  اعلام و بلافاصله پس از آن، کدهای اکسپلوییت متعددی برای بررسی و سواستفاده از آن منتشر شد.

اعلام یک CVE از منظر ایمن‌سازی سرویس‌های داخلی در برای آسیب‌پذیری و ایمن‌سازی کاربرانی که از CDN برای وب‌سایت و اپلیکیشن خود استفاده می‌کنند برای شبکه توزیع محتوا (CDN) اهمیت دارد. محصول شبکه توزیع محتوا ابر آروان برای ایمن‌سازی لازم از ساعات اولیه‌ی اعلام این آسیب‌پذیری مشغول به کار شد تا شیوه مقابله ابر آروان با آسیب‌پذیری Log4j را اعلام کند.

در این راستا، روز جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ آسیب‌پذیری CVE-2021-44228 در سرویس‌های داخلی رفع شد. روز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ دو قانون جدید برای کاربرانی که از سیستم WAF ابر آروان به‌منظور حفاظت در برابر حملات اینترنتی استفاده می‌کردند به پنل کاربری اضافه شد. روز یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ به‌دلیل وسعت بالای دامنه‌ی این حمله، علاوه‌بر کاربران سازمانی CDN ابر آروان که از WAF استفاده می‌کنند، برای تمام کاربران شبکه توزیع محتوا قانونی به فایروال اضافه شد تا درخواست‌های مخرب مربوط به این آسیب‌پذیری را مسدود کند.

 

اضافه شدن امکان بارگذاری محتویات یک پوشه در فضای ابری آروان

برای تسهیل بارگذاری فایل‌ها‌ در فضای ابری آروان (Object Storage)، امکان بارگذاری هم‌زمان چند فایل یا بارگذاری محتویات یک پوشه به این محصول اضافه شد.

با اضافه شدن این امکانات، برای بارگذاری آسان‌تر فایل‌ها در فضای ابری آروان می‌توان چند فایل را انتخاب و به‌شکل هم‌زمان بارگذاری کرد. هم‌چنین این امکان وجود دارد که کاربر با انتخاب یک پوشه، تمام محتویات آن را در فضای ابری آروان بارگذاری کند. برای آسانی بیش‌تر بارگذاری فایل، کاربران حتا می‌توانند چند فایل یا یک پوشه را انتخاب و به داخل پنل محصول فضای ابری آروان بکشند.

دیگر تغییر پنل محصول فضای ابری آروان در این زمینه مربوط به نوار پیش‌رفت بارگذاری فایل (Progress Bar) است. با این تغییر، اگر کاربر چند فایل را به‌شکل هم‌زمان بارگذاری کند، مقدار کامل شدن بارگذاری فایل‌ها براساس تعداد فایل‌ها نمایش داده می‌شود.

 

ایجاد امکان حذف گروهی آبجکت‌ها در  پنل محصول فضای ابری آروان

عملیات‌ گروهی (Batch Operation) مانند حذف، کپی و جا‌به‌جا کردن فایل‌ها، استفاده‌ی کاربران را آسان و سریع‌تر می‌کند. در پاییز ۱۴۰۰ محصول فضای ابری آروان (Object Storage) اولین گام خود را برای اضافه کردن عملیات‌ گروهی مختلف با اضافه کردن امکان حذف گروهی آبجکت‌ها برداشت.

پیش از این امکان حذف گروهی آبجکت‌ها در پنل محصول فضای ابری آروان وجود نداشت و کاربران ناچار بودند فایل‌های خود را یک‌به‌یک پاک کنند و زمان بالایی را به این کار اختصاص دهند.

 محصول فضای ابری آروان برای پاسخ به نیاز کاربران در گام اول امکان حذف گروهی آبجکت‌ها را به پنل خود اضافه کرده و در آینده‌ی نزدیک سایر عملیات‌ گروهی مانند کپی و جا‌به‌جا کردن هم به این محصول اضافه خواهد شد.

 

انتشار نسخه‌ی جدید پنل پشتیبانی ابر آروان

در ماه گذشته امکان بستن تیکت از سوی کاربر به پنل پشتیبانی ابر آروان اضافه شد و شیوه‌ی سنجش میزان رضایت مشتری از پشتیبانی ابر آروان تغییر کرد. در ادامه‌ی این مسیر در آذر ۱۴۰۰ هم امکانات جدیدی به پنل پشتیبانی ابر آروان اضافه شده است تا مکاتبه را برای کاربران آسان‌تر کند.

از جمله امکانات جدید پنل پشتیبانی ابر آروان می‌توان به افزایش حجم بارگذاری فایل به 25 مگابایت، امکان قطع بارگذاری تمام فایل‌ها، اضافه شدن دپارتمان جدید به نام دپارتمان مالی به مجموعه‌ی دپارتمان‌ها و امکان انتخاب نوع درخواست پس از انتخاب دپارتمان مالی، اشاره کرد.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در آذر ۱۴۰۰ در ادامه آمده است:

محصول فضای ابری آروان (Object Storage)

  • اصلاح نمایش اطلاعات حجم و ترافیک مصرفی کاربر در پیشخوان پنل
  • بهبود سرعت نمایش باکت‌ها و آبجکت‌ها
  • رفع اختلال محاسبه‌ی مصرف مازاد هنگام عبور بسته‌ها از حد مجاز
  • بهبود و مفهوم‌تر شدن خطای نمایش داده شده به کاربر

محصول کانتینر ابری (Container service)

  • اصلاح مشکل گرفتن Image از رجیستری خصوصی
  • رفع مشکل در تغییر یا اضافه کردن پورت به اپلیکیشن

محصول شبکه توزیع محتوا (CDN)

  • اصلاح پروسه‌ی ارسال ایمیل هشدار Active health check
  • اصلاح اعتبار زیردامنه‌های جدید ماژول جدید SSL در سرویس گواهینامه‌ها
  • رفع مشکل اعمال نشدن تنظیمات در زمان انجام تغییرات در قسمت شتابدهی
  • رفع مشکل در ساخت رکوردهای CNAME با نام )۰(
  • اصلاح به‌روز نشدن تنظیمات پروکسی پس از unpause شدن دامنه

محصول ویدیو (Video Platform)

  • رفع مشکل Unsuspendشدن کاربران
  • اصلاح گزارش مصرف کاربران دارای استریم فعال با حساب منفی
  • رفع مشکل حذف فایل کاربران بدهکار با بیش از ۱ ماه حساب منفی

 

برای آگاهی بیش‌تر صفحه‌ی گزارش تغییرات محصولات ابر آروان را مطالعه کنید.

گزارش‌های مرتبط:

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در آبان ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در مهر ۱۴۰۰

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در تابستان ۱۴۰۰

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ در “گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در آذر ۱۴۰۰”