ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در تیر ۱۴۰۱، امکان Restart و Pause کردن اپلیکیشن به پنل محصول کانتینر ابری آروان (Container Service) اضافه شد تا کاربران راحت‌تر از قبل بتوانند اپلیکیشن خود را متوقف یا مجدد راه‌اندازی کنند.

هم‌چنین در این ماه امکان اشتراک‌گذاری سریع فایل‌های شخصی به پنل فضای ابری آروان (Object Storage) اضافه شد. کاربران با این امکان می‌توانند از فایل خود در فضای ابری آروان لینک ساخته و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

اضافه شدن تبلیغات و واترمارک به پخش‌زنده‌ی پلتفرم ویدیو ابر آروان  (Video Platform) و امکان بارگذاری فایل ویدیویی به تیکت در بخش پشتیبانی (Support) از دیگر تغییرات تیر ۱۴۰۱ بود.

 

اضافه‌ شدن امکان Restart و Pause اپلیکیشن به کانتینر ابری آروان

در تیر ۱۴۰۱ امکان راه‌اندازی مجدد و متوقف‌سازی اپلیکیشن به پنل محصول کانتینر ابری آروان اضافه شد.

کاربران با این امکان جدید می‌توانند به‌راحتی از طریق پنل اپلیکیشن خود را در مواقع مورد نیاز متوقف و دوباره راه‌اندازی کنند. این در حالی است که پیش‌تر Restart و Pause کردن اپلیکیشن تنها از طریق Command Line ممکن بود.

متوقف‌سازی اپلیکیشن به مشتریان محصول کانتینر ابری آروان در مدیریت مالی حساب‌کاربری خود کمک می‌کند. برای نمونه کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را که به‌شکل دایم به آن‌ها نیاز ندارند  Pause کنند تا منابع‌شان مصرف نشود.

هم‌چنین در فرآیند توسعه‌ی یک اپلیکیشن برای اعمال برخی تغییرات و برگرداندن اپلیکیشن به حالت اولیه، نیاز به Restart وجود دارد.

 

فراهم شدن اشتراک‌گذاری سریع فایل‌های شخصی در فضای ابری آروان

اضافه شدن امکان اشتراک‌گذاری سریع فایل‌های شخصی به پنل فضای ابری آروان از دیگر تغییرات ماه گذشته بود.

پیش‌تر کاربران برای به‌ اشتراک گذاشتن فایل‌های خود، می‌توانستند لینکی بسازند که ۲۴ ساعت اعتبار داشت و آن لینک را در اختیار افراد مورد نظر خود قرار دهند.

با امکان جدیدی که به فضای ابری آروان اضافه شده است می‌توان بازه‌های زمانی ۱ ساعت، ۶ ساعت، ۱ روز، ۳ روز و ۷ روز را برای اعتبار لینک در نظر گرفت. هم‌چنین کاربران می‌توانند در لحظه چند لینک از یک فایل بسازند و آن‌ها را در اختیار چند نفر بگذارند.

به‌علاوه در زمان انتخاب بازه‌ی زمانی اعتبار لینک اشتراک فایل، با کلیک روی گزینه‌ی «سفارشی» می‌توان بازه‌ی زمانی اعتبار لینک را از ۱ تا ۷۲۰ ساعت تعیین کرد.

 

اضافه شدن تبلیغات به پخش زنده پلتفرم ویدیو ابر آروان

پلتفرم ویدیو ابر آروان به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و صاحبان وب‌سایت‌های مرتبط امکان درآمدزایی از طریق پخش تبلیغات می‌دهد.

تاکنون این امکان تنها در سرویس VOD پلتفرم ویدیو ابر آروان وجود داشت و کاربرانی که از این سرویس استفاده می‌کردند می‌توانستند پیش، در حین و پس از ویدیوی خود تبلیغات پخش کنند.

در تیر ۱۴۰۱ امکان پخش تبلیغات به سرویس Live Stream پلتفرم ویدیو ابر آروان اضافه شد. با اضافه شدن این امکان تولیدکنندگان محتوای ویدیویی می‌توانند علاوه‌بر سرویس ویدیو در سرویس پخش‌زنده هم درآمدزایی داشته باشند.

تمام امکانات تبلیغات در سرویس ویدیو ابر آروان، در تبلیغات پخش زنده هم ارایه می‌شود. تنها تفاوت تبلیغ پخش‌زنده با تبلیغ سرویس ویدیو در محدود شدن تبلیغات به ابتدای پخش زنده است.

از این امکانات می‌توان به قرار دادن لینک در پخش زنده، انتخاب نوع دستگاه، مرورگر، سیستم عامل، ضریب و محدودیت نمایش اشاره کرد.

 

اضافه شدن امکان قرار دادن واترمارک در پخش زنده ابر آروان

هم‌زمان با اضافه شدن تبلیغات پخش‌زنده به پلتفرم ویدیو ابر آروان، امکان قرار دادن واترمارک (Watermark) هم به سرویس Live Stream آروان اضافه شد.

با واترمارک پخش‌زنده، کاربران می‌توانند لوگوی خود را علاوه‌بر ویدیو‌ها در پخش‌زنده‌های خود هم قرار دهند.

هم‌چنین این امکان وجود دارد تا کاربران جایگاه واترمارک را در پخش زنده‌ی خود انتخاب کنند. واترمارک می‌تواند در مرکز، بالا چپ، بالا راست، بالا وسط، پایین چپ، پایین راست و پایین وسط قرار گیرد. به‌علاوه می‌توان در پخش‌زنده واترمارک متحرک قرار داد.

کاربرانی که از طریق API در پخش‌زنده‌ی خود واترمارک قرار می‌دهند می‌توانند به‌ازای هر رزولوشن پخش‌زنده‌ی خود واترمارک اختصاصی داشته باشند.

 

فراهم شدن امکان بارگذاری فایل ویدیویی در تیکت

پشتیبانی ابر آروان برای پاسخ‌گویی بهتر و انتقال شفاف‌تر مسایل بین مشتریان و کارشناسان پشتیبانی، این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند در تیکت خود فایل ویدیویی بارگذاری کنند.

کاربران ابر آروان برای توضیح دقیق‌تر مسایل خود گاهی نیاز دارند در کنار بیان مسیله‌ی خود در قالب متن، فایل ویدیویی با فرمت MP4 هم به تیکت خود اضافه کنند.

بنابراین کاربران با این امکان می‌توانند اسکرین خود را رکورد و این کلیپ را در قالب فایل MP4 به تیکت اضافه کنند.

گزارش‌های مرتبط:

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در خرداد ۱۴۰۱

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۱

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *