کلاستر‌های سرور ابری آروان

ساخت ابرک در دیتاسنتر مبین‌نت (ir-thr-mn1)  از تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به دلیل ایجاد تغییرات زیرساختی برای تمامی کاربران غیرفعال شده است. این اتفاق، ممکن است برای شما پرسش‌هایی را ایجاد کرده باشد مبنی بر این‌که: 

  • علت این تغییرات چه بوده است؟ 
  • و آیا دیتاسنتر دیگری هم شامل این موضوع خواهد شد؟
  • تا چه زمانی دیتاسنتر مبین‌نت به کار خود ادامه خواهد داد؟ 
  • و مهم‌تر از همه، چه کاری برای ابرک‌های فعلی باید انجام دهید؟  

در این مطلب به پاسخ این پرسش‌ها خواهیم پرداخت. این نکته را فراموش نکنید که تیم پشتیبانی ابر آروان همیشه در کنار شما خواهد بود تا هر زمان که به کمک نیاز داشتید، شما را راهنمایی کنند. 

 

علت اتمام پشتیبانی یا Deprecate دیتاسنتر مبین‌نت و آسیاتک چیست؟ 

کلاستر‌های سرور ابری آروان در دیتاسنتر مبین‌نت ( ir-thr-mn1 ) و آسیاتک ( ir-thr-at1 ) جزو اولین نسل سرویس رایانش ابری ( IaaS) آروان بودند. تیم فنی در ۴ سال گذشته، همواره در تلاش بوده تا بتواند با انتشار نسخه‌های جدید این محصول، علاوهبر اضافه کردن امکانات جدید، پایداری بیش‌تری را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. در این مدت، تلاش بر این بوده که تمامی امکانات و به‌روزرسانیهای جدید در هر دو دیتاسنتر وجود داشته باشد. این امکان علاوه بر بروز مشکلات فنی مختلف در زمینه انواع ناسازگاری‌ها، هزینه‌های زیادی از نظر زمانی نیز به تیم فنی تحمیل کرده است.
حتا بعد از تغییر در معماری زیرساخت ذخیره‌سازی، که به دلیل افزایش پایداری انجام شد، امکان ارتقای کلاسترهای قدیمی وجود نداشت. بنابراین نیاز بود برای از بین بردن هزینه‌های ناشی از ناسازگاری‌های فنی تصمیم مناسبی گرفته شود تا کاربران بتوانند به همه امکانات آخرین نسخه‌ی محصول سرور ابری آروان دسترسی داشته باشند. 

 

ساخت ابرک در دیتاسنتر ابر آروان

تصمیم چه بود؟ 

با مقدمه‌ای که در بالا گفته شد، در سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم دو کلاستر جدید با آخرین نسخه محصول سرور ابری در دیتاسنترهای آسیاتک و مبین‌نت راه‌اندازی کرده و طبق فرایندی، مراحل مهاجرت کاربران را به این کلاستر‌های جدید فراهم کنیم. نام این دو کلاستر جدید سیمین و فروع است. کلاستر سیمین ، از نظر فیزیکی در دیتاسنتر برج میلاد شرکت آسیاتک و در محل کلاستر آسیاتک (ir-thr-at1) و کلاستر فروغ، در شرق تهران و دیتاسنتر شرکت مبین‌نت (همان محلی که کلاستر مبین‌نت (ir-thr-mn1) قرار دارد) راه‌اندازی شده است.  

کلاستر فروغ (ir-thr-c1) از آبان سال گذشته در پنل و دسترس کاربران قرار گرفته است. هم‌چنین کلاستر سیمین با آدرس (ir-thr-c2) از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ در پنل ابر آروان قرار گرفته است و امکان استفاده از آن برای تمامی کاربران وجود دارد.

بنابراین همان طور که مشاهده کردید، کلاستر‌های جدید از نظر فیزیکی در همان مکان قبلی اما با معماری متفاوت و مجهز به آخرین نسخه‌ی محصول سرور ابری آروان راه‌اندازی شده‌اند تا پایداری و کیفیت بیش‌تر و بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

 

آیا دیتاسنتر دیگری هم شامل اتمام پشتیبانی خواهد شد؟ 

تنها ۲ دیتاسنتر آسیاتک (ir-thr-at1) و مبین‌نت (ir-thr-mn1) طبق زمان‌بندی که در بخش بعد اعلام می‌شود شامل این تغییرات خواهند شد. 

دیتاسنتر زمان بسته شدن ساخت ابرک زمان خاموش شدن دیتاسنتر فرصت انتقال به سایر کلاستر‌ها
مبین‌نت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۳ ماه‌ونیم
آسیاتک ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۴ ماه

برای ابرک‌های فعلی چه کاری باید انجام دهیم؟ 

مهمترین پرسشی که برای کاربران این سرویس‌ها به‌وجود می‌آید این است که با ابرک‌های فعلی خودمان در این کلاستر‌ها چه باید کنیم؟  

در ادامه به مراحلی که برای انتقال کاربران به دیتاسنترهای جدید انجام شده یا نیاز است که انجام شود اشاره خواهیم کرد. 

  • تیم اداپشن ابر آروان با هماهنگی کاربران و به شکل رایگان، از حدود ۱ ماه پیش فرآیند انتقال بعضی از ابرک‌ها را آغاز کرده است. ابرک‌هایی که ویژگی‌های خاص زیر را داشتند یا در این مدت زمان منتقل شدند و یا در ادامه‌ی روند مهاجرت کاربران منتقل خواهند شد:
  • ابرک IP دوم نداشته باشد. 
  • متصل به شبکه خصوصی نباشد. 
  • از ایمیج‌های پیش‌فرض پنل ساخته شده باشند. 

اگر ابرک شما در این مدت با ویژگی‌های بالا منتقل نشده است، می‌توانید با ثبت تیکت، درخواست خود را برای انتقال به دیتاسنتر جدید ثبت کنید. 

  • هم‌چنین به‌زودی همکاران ما با مشتریان سازمانی تماس خواهند گرفت تا هماهنگی‌های لازم برای انتقال را انجام دهد.
  • راهحل دیگری که می‌تواند به‌وسیله‌ی مشتریان انجام شود این است که در کلاستر دیگری ابرک جدید ایجاد کنند و زیرساخت خود را در ابرک‌های جدید و به‌شکل تازه راه‌اندازی نمایند. (توصیه‌ی ما استفاده از کلاستر‌های جدید در همان دیتاسنتر است) چنان‌چه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ سرورهای ابری خود را از کلاستر مبین نت به فروغ منتقل کنید و از طریق تیکت این موضوع را به ما اطلاع دهید، از ۲۵ درصد تخفیف (نسبت به مصرف آخرین ماه) به مدت ۲ ماه بهره‌مند خواهید شد.

فراموش نکنید این دو کلاستر در زمان‌بندی اعلام شده از دسترس خارج خواهند شد. بنابراین در زمان باقی‌مانده یکی از روش‌های بالا را انتخاب و فرایند مهاجرت را شروع کنید. امیدواریم در استفاده از کلاستر‌های جدید، تجربه‌ی بهتری داشته باشید.  

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *