ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در مرداد ۱۴۰۱، امکان تعیین متد HTTP و بازه‌ی زمانی جریمه به قابلیت Rate Limit و ارسال هم‌زمان انواع لاگ به مقاصد مختلف به قابلیت ارسال لاگ شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) اضافه شد.

اضافه‌شدن Repositoryهای Ubuntu ،Debian و CentOS به محصول سرور ابری آروان (Cloud Server)،صفحه‌ی گزارش اختصاصی هر ویدیو به پلتفرم ویدیو ابر آروان (Video Platform) و آستانه‌ی هشدار به کیف پول ابر آروان، از دیگر تغییرات ابر آروان در ماه گذشته بود.

 

فراهم‌شدن امکان تعیین متد HTTP و بازه‌ی زمانی جریمه در Rate Limit ابر آروان

در ماهی که گذشت امکان تعیین متد HTTP و بازه‌ی زمانی جریمه به قابلیت محدودسازی تعداد درخواست‌های (Rate Limit) شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) اضافه شد.

پیش از اضافه شدن امکان تعیین بازه‌ی زمانی جریمه، با عبور تعداد درخواست‌ها در بازه‌ی زمانی مشخص از محدودیت تعیین شده، درخواست‌ها از IP درخواست‌کننده به‌ همان مدت زمان از پیش مشخص شده با خطای ۴۲۹ روبه‌رو می‌شد.

با امکان تعیین بازه‌ی زمانی جریمه در Rate Limit ابر آروان، کاربران می‌توانند تعیین کنند درخواست‌های یک IP که از تعداد مجاز درخواست در بازه‌ی زمانی مشخص عبور کرده باشد، ۰ ثانیه، ۱۵ ثانیه، ۳۰ ثانیه، ۱ دقیقه، ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۱ ساعت، ۳ ساعت، ۷ ساعت، ۱۲ ساعت، ۱۸ ساعت یا یک‌ شبانه‌روز با خطا روبه‌رو شود.

تعیین متدهای HTTP دیگر امکان جدید Rate Limit ابر آروان است که به‌کمک آن کاربران می‌توانند در متدهای HTTP مختلف مانند Post، Get، Delete، Put و Head محدودیت تعداد درخواست اختصاصی داشته باشند.

قابلیت Rate Limit شبکه توزیع محتوا ابر آروان به کاربران برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک ورودی شبکه کمک می‌کند.

 

فراهم‌شدن امکان ارسال هم‌زمان انواع لاگ به مقاصد مختلف در CDN ابر آروان

با اضافه‌شدن امکانات جدید، محدودیت‌ها در دفعات، حجم و مقاصد ارسال لاگ شبکه توزیع محتوا ابر آروان رفع شد.

قابلیت ارسال لاگ ابر آروان پیش از این تنها برای یک مرتبه، برای دو نوع لاگ Aceess Log و WAF Log، با حجم غیر قابل تغییر و فقط برای سرور Syslog امکان پذیر بود.

در حال حاضر کاربران می‌توانند علاوه بر Waf Log و Access Log، لاگ DNS را هم ارسال کنند.

به‌علاوه، این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است تا در کنار ارسال لاگ برای Syslog سرور، بتوانند به‌شکل هم‌زمان لاگ مورد نظر خود را برای مقاصد جدیدی مانند مانند فضای ابری آروان، Loggly ،Datadog ،Apache Kafka ،Digital Oceon و Amazon ارسال کنند.

تعیین فیلد لاگ‌های ارسالی، از دیگر امکانات جدید قابلت ارسال لاگ ابر آروان است که به کاربران امکان می‌دهد لاگ خود را پیش از ارسال شخصی‌سازی و از این طریق حجم آن را تعیین کنند.

 

اضافه‌شدن Repository‌های Ubuntu ،Debian و CentOS به محصول سرور ابری آروان

در مرداد ۱۴۰۱، Repository‌های Ubuntu ،Debian و CentOS به محصول سرور ابری آروان (Cloud Server) اضافه شد.

با اضافه‌شدن Repositoryهای جدید به سرور ابری آروان، کاربران می‌توانند برای استفاده از سیستم عامل لینوکس، به‌آسانی و با سرعت زیاد از این Repositoryها استفاده کنند.

پکیج‌های مورد نیاز و کاربردی برای استفاده در سیستم‌عامل لینوکس در ‌Repositoryها ذخیره می‌شوند. با دستور apt install در یک توزیع لینوکس، افراد به Repositoryها متصل می‌شوند و و پکیج مورد نظر را از آن دانلود و نصب می کنند.

یکپارچگی این Repositoryها با شبکه توزیع محتوا ابر آروان، محدودیت سرعت اتصال به  Repositoryهای استاندارد لینوکس که همه خارج از کشور هستند را برطرف می‌کند.

 

اضافه‌شدن صفحه‌ی گزارش اختصاصی هر ویدیو در پلتفرم ویدیو ابر آروان

صفحه‌ی گزارش اختصاصی هر ویدیو برای کمک به مشتریان برای دریافت بازخورد جزیی و دقیق از هر ویدیو به پلتفرم ویدیو ابر آروان اضافه شد.

پیش‌تر نیز امکان دریافت گزارش از پارامترهای ترافیک (Traffic)، تعداد بازدید (Play-count) و ساعت تماشا (Watch-Time) برای سرویس‌های ویدیو و پخش‌زنده‌ی ابر آروان وجود داشت. در ادامه با اضافه شدن صفحه‌ی اختصاصی گزارش برای هر ویدیو، این پارامترها در هر ویدیو و به‌شکل جزیی‌تر گزارش می‌شود.

در این صفحه علاوه بر گزارش پارامترهای ترافیک، تعداد بازدید و ساعت تماشا در ۲۸ روز گذشته، می‌توان نمودارهای مقایسه‌ای این پارامترها در ۴ هفته گذشته را هم مشاهده کرد. برای نمونه در این صفحه می‌توان مشاهده کرد ترافیک یک ویدیو در هفته‌ی گذشته چه میزان از ترافیک همان ویدیو در ۲ هفته‌ی قبل کم‌ یا بیش‌تر بوده است.

مشاهده‌ی میزان بازدید هر ویدیو در هر چانک (۶ثانیه) از دیگر امکانات این صفحه است که به بهترین شکل به مشتریان نشان می‌دهد کدام بخش ویدیوی‌شان اوج جذابیت را برای مخاطبان داشته است.

از داده‌های دیگر صفحه‌ی گزارش اختصاصی هر ویدیو می‌توان به پراکندگی دستگاه‌های (Device) بازدیدکنندگان و پراکندگی مرورگر (Browser) بازدیدکنندگان یک ویدیو اشاره کرد.

 

اضافه‌شدن امکان تنظیم آستانه‌ی هشدار کیف‌ پول ابر آروان

امکان تنظیم آستانه‌ی هشدار کیف پول، پاسخ ابر آروان به یکی از نیازهای مهم مشتریان بود.

ابر آروان برای کمک به مشتریان برای خاطر جمعی از موجودی کیف پول‌‌شان در حساب کاربری‌ آروان، این امکان را به وجود آورده است تا کاربران مبلغی را به‌عنوان آستانه‌ی هشدار تعیین و با کم‌تر شدن موجودی از مبلغ دل‌خواه تعیین شده، هشدار دریافت کنند.

آستانه‌ی هشدار کیف پول ابر آروان در حالت پیش‌فرض برای کاربران با پرداخت ریالی ۵۰ هزار تومان و برای کاربران با پرداخت یورویی ۲ یورو در نظر گرفته شده است.

پیش‌ از اضافه‌شدن این امکان، به‌شکل پیش‌فرض با اتمام ۸۰درصد موجودی کیف پول پیامک هشدار برای مشتریان ارسال می‌شد.

 

گزارش‌های مرتبط:

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در تیر ۱۴۰۱

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در خرداد ۱۴۰۱

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۱

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *