ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در فرودین ۱۴۰۱، امکان تعریف دامنه‌ی اختصاصی به محصول فضای ابری آروان (Object Storage) اضافه شد، هم‌چنین شیوه‌ی قیمت‌گذاری پلتفرم ویدیو ابر آروان (Video Platform) تغییر کرد و امکان Multi-Zone برای پایداری بیش‌تر سرویس VOD، برای این محصول فراهم شد.

تغییر بازه‌ی زمانی محاسبه‌ی منابع مصرفی ابرک‌ها در محصول سرور ابری آروان (Cloud Server) برای دقت بیش‌تر در محاسبات مالی از دیگر تغییرات این ماه بود.

 

تعریف دامنه‌ی اختصاصی در فضای ابری آروان

با اضافه شدن امکان تعریف دامنه‌ی اختصاصی به فضای ابری آروان، از این پس، کاربرانی که فایل‌های خود را در فضای ابری آروان (Object Storage) ذخیره می‌کنند، می‌توانند با تعریف دامنه‌ی اختصاصی فایل‌های خود را دردسترس مخاطبان نهایی‌شان قرار دهند.

تا پیش از این، به‌شکل پیش‌فرض فایل‌های مشتریان در فضای ابری آروان با نشانی آروان در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و اکنون کاربران این امکان را دارند تا دامنه‌ی اختصاصی مورد نظرشان را برای این فایل‌ها تعریف کنند.

 

شیوه‌ی جدید قیمت‌گذاری پلتفرم ویدیو ابر آروان و بهبود گزارش‌دهی

قیمت‌گذاری پلتفرم ویدیو ابری آروان (Video Platform)، که پیش‌تر صرفن به‌شکل Pay-As-You-Go انجام می‌شد، تغییر کرد.

با تغییر قیمت‌گذاری پلتفرم ویدیو ابر آروان، هزینه‌ی مصرف این پلتفرم، با بسته‌های قیمت‌گذاری جدید که براساس سه پارامتر ساعت تماشا (Watch time)، ساعت ویدیوی ذخیره شده و ساعت نمایش پخش زنده تنظیم شده‌اند، محاسبه خواهد شد.

در حال‌حاضر این محصول در ۴ بسته‌ی پایه، رشد، حرفه‌ای و سازمانی عرضه می‌شود.

دسترسی به سایر امکانات پلتفرم ویدیو مانند دامنه‌ی اختصاصی، کیفیت پخش، افزودن تبلیغات، استفاده از امکانات پخش زنده با توجه به بسته‌ی انتخابی کاربران تغییر خواهد کرد.

به‌موازات تغییر شیوه‌ی قیمت‌گذاری پلتفرم ویدیو ابر آروان، ۲ پارامتر مجموع ویدیوها برحسب دقیقه و میانگین زمان تماشا به بخش گزارش‌های پنل این محصول نیز اضافه شده است.

 

پایداری سرویس بیش‌تر در پلتفرم ویدیو ابر آروان با امکان Multi-Zone

در فروردین ۱۴۰۱، پلتفرم ویدیو ابری آروان در کنار فضای ذخیره‌سازی مورد استفاده‌ی خود (Ceph)، شروع به استفاده از فضای ابری آروان (Object Storage)، برای ذخیره‌سازی ویدیوها کرد.

این مهاجرت زیرساختی امکان Multi-Zone شدن سرویس VOD ابر آروان را فراهم می‌کند؛ پیش‌تر تمام درخواست‌ها از طریق دیتاسنتر مبین‌نت پاسخ داده می‌شد و در حال‌حاضر با اضافه شدن سرورهای دیتاسنتر آسیاتک، ترافیک ویدیو بین این دو دیتاسنتر توزیع می‌شود.

با این تغییر از این پس تمام مشتریان به‌شکل Multi-Zone از سرویس VOD ابر آروان استفاده می‌کنند و پایداری بیش‌تری را در این سرویس تجربه‌ خواهند کرد.

به‌علاوه، زیرساخت پلتفرم ویدیوی ابر آروان در طول ۶ ماه آینده به‌شکل کامل به فضای ابری آروان مهاجرت خواهد کرد.

 

تغییر بازه‌ی زمانی محاسبه‌ی منابع مصرفی ابرک‌ها از یک‌ ساعت به ۱۰ دقیقه

پیش‌تر محاسبه‌ی میزان مصرف هر کاربر در بازه‌های یک ساعته انجام می‌شد. از فروردین ۱۴۰۱ این بازه‌ی زمانی کاهش داشته است و هر ۱۰ دقیقه میزان مصرف منابع یک ابرک محاسبه می‌شود.

مشتریان محصول سرور ابری آروان (Cloud Server) هم‌چنان براساس به میزان مصرف منابع ابرک‌های خود هزینه پرداخت می‌کنند و این تغییر بازه‌ی زمانی محاسبه منابع مصرفی ابرک‌ها تاثیری در هزینه‌ی پرداختی کاربران ندارد و تنها برای دقت بیش‌تر محاسبات مالی ایجاد شده است.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در فروردین  ۱۴۰۱ در ادامه آمده است:

محصول شبکه توزیع محتوا  (CDN)

  • رفع مشکل تبدیل قوانین فایروال از نسخه‌ی قدیمی به جدید
  • اصلاحات در بخش IP List
  • رفع مشکل Reset نشدن فیلد Certificate در فرم ایجاد رکورد DNS از نوع TLSA
  • اصلاح مشکل فیلتر براساس زیردامنه در گزارش‌های ترافیک

محصول فضای ابری آروان (Object Storage)

  • اصلاح فاکتورها و متریک‌های فضای ابری

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *