آروان‌کلاد

محمد عرفان شمسی، محصول‌بان سرور ابری آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها از نسل جدید محصول سرور ابری رونمایی کرد.

به‌گفته‌ی محصول‌بان سرور ابری آروان این محصول در اردیبهشت ۹۷ راه‌اندازی شده است و تا کنون تمرکز اصلی روی توسعه‌ی زیرساخت و فیچرها بوده است؛ دیتاسنترهای جدیدی اضافه و منابع زیادی به این زیرساخت‌ها تزریق کردیم  تا پاسخ‌گوی نیاز  چشم‌گیر بازار باشیم.

محمد عرفان شمسی با بیان این‌که نسل جدید سرور ابری آروان پایداری بیش‌تری دارد و به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز مشتریان سازمانی است، گفت: «امکان دانلود BackUp یا انتقال آن به فضای ابری آروان و   S3آمازون و Space دیجیتال اوشن از امکانات مهم نسل جدید محصول سرور ابری آروان است. نسل جدید سرور ابری آروان، علاوه‌بر اینکه به مشتریان در گرفتن یک بک‌آپ فوری یا زمان‌بندی شده کمک می‌کند، امکان دانلود BackUp را هم فراهم می‌کند.»

او از بازطراحی کامل بخش SnapShot و اضافه شدن امکان SnapShot گرفتن از Diskها در نسل جدید محصول سرور ابری آروان خبر داد.

او بابیان اینکه برای ایجاد امکان انتقال فایل ‌BackUp به فضای ابری آروان نیاز به ارتقای معماری Object Storage بود، گفت:‌ «همان‌طور که می‌دانید در ابر آروان مدل‌های مختلف Disk به‌نام‌های Block Storage و  Object Storage را پشتیبانی می‌کنیم. طیف کاربرد Object  Storage  از  امکان ذخیره میلیون‌ها فایل شروع می‌شود و به کاربرد در تکنولوژی های جدیدی مثل IoTمی‌رسد.در نسخه‌ی جدید سرور ابری آروان امکان ساخت ابرک با دیسک Local برای مشتریانی که نیاز به دیسک‌های بسیار پرسرعت دارند، فراهم شده است.»

محصول‌بان سرور ابری آروان هم‌چنین از ارایه‌ی Cloud Dedicated Server خبر داد و گفت: «نیاز به منابع اختصاصی گاهی به Disk اختصاصی محدود نمی‌شود و تعداد زیادی از مشتریان احتیاج به سرور اختصاصی دارند. Cloud Dedicated Server پاسخ‌ ما به نیاز این مشتریان است؛ مشتریان می‌توانند یک سرور اختصاصی برای خود داشته باشند که در محیط ابر است و مزایای ابر را هم برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این فیچر به زودی در پنل قرار می‌گیرد، اما اگر برای دسترسی به آن عجله دارید، می‌توانید با  واحد فروش ابر آروان تماس بگیرید.»

به گفته‌ی او امکان‌های جدیدی مانند Shutdown Watchdog، Startup Script، تگ زدن، افزایش تنوع بسته‌های ساخت ابرک  و بازطراحی پنل و بهبود کنسول ابرک‌ها به محصول سرور ابری آروان اضافه شده است.

سرویس Cloud canvas به‌زودی به محصول سرور ابری آروان اضافه می شود

او هم‌چنین از ارایه‌ی سرویس جدیدی برای ترسیم و پیاده‌سازی ساده‌تر توپولوژی زیرساخت ابری در آینده خبر داد و گفت: «برای تسهیل و سرعت‌بخشی به Deploy زیرساخت در آینده سرویس را به مشتریان ارایه می‌کنیم که چند Level از سرویس‌های ابری بالاتر است. این سرویس به مشتریان کمک می‌کند هر آن‌چه از زیرساخت انتظار دارند را روی یک بوم ترسیم کرده و آن را در دنیای فیزیکی تحویل بگیرند. مشتریان هم‌چنین می‌توانند به‌جای نقاشی معماری زیرساخت خود، با پاسخ به چند سوال به یک معماری کامل از زیرساخت مورد نظر خود برسند و در همان لحظه ان را در بستر ابر آروان اجرا کنند.»

سخنرانی محمدعرفان شمسی در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22) را در ویدیو زیر تماشا کنید:

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *