در جلسه‌ی ۲۵۵ گروه کاربران گنو/ لینوکس تهران که ۲۰ تیر ۱۳۹۸ و در فضای کار اشتراکی زاویه برگزار شد، وحید اشرفیان؛ استواردار ابر آروان براساس تجربیات شخصی در شرکت‌های مختلف و مشاهداتی که در سایر شرکت‌ها از فرآیند توسعه نرم‌افزار داشته، به «اشتباه‌های رایج در فرآیند تولید نرم‌افزار» پرداخت؛ اشتباه‌هایی که می‌توانند در آینده‌ی دور یا نزدیک هزینه‌های بالایی را روی دوش تولیدکنندگان بگذارند. اشتباه‌هایی مانند Releaseهای بدموقع که در بدترین زمان ممکن یک باگ بزرگ را وارد سیستم می‌کنند و تا توسعه‌دهندگان متوجه آن شوند، ضرر هنگفتی به سیستم وارد شده است. یا معماری‌های بد نرم‌افزاری که با مرکزیت یک دیتابیس بزرگ، هزینه‌ی توسعه و اصلاح سیستم را چند برابر می‌کنند.

البته این ارایه صرفن طرح مشکل‌ها نیست و وحید پس از مرور هر کدام از این اشتباه‌ها، به‌شکل خلاصه، به دیدگاه درست‌تر -که می‌تواند این اشتباه‌ها را کاهش دهد یا حذف کند- می‌پردازد و از زاویه دید best practiceهای DevOps توصیه‌هایی برای اصلاح این خطاها ارایه می‌دهد.

فیلم این ارایه در ادامه آمده است.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پاسخ در “مروری بر اشتباه‌های رایج در فرآیند تولید نرم‌افزار”

  • Avatar for پویا
    پویا
    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در۸:۰۰ ب٫ظ

    ممنون از به اشتراک گذاری این ویدیو :). دمتون گرم

  • Avatar for سپهر محقق
    سپهر محقق
    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در۰:۵۵ ق٫ظ

    لطفا اگه امکانش هست فایل ارائه هم قرار بدین.

  • Avatar for امیر نورانی
    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در۲:۰۴ ق٫ظ

    مرسی وحید جان برای من شخصا خیلی مفید بود چون چند ساله دنبال DevOps هستم و چندبار سعی کردم کوبرنیتیز و داکر رو یاد بگیرم ولی خب اینجا خیلی چیزها برام روشن شد.

  • Avatar for علی
    علی
    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در۰:۲۵ ق٫ظ

    در مورد قسمت اسکیل پارت یک که گفتید همه سرویس ها با دیتابیس با هم در ارتباط نباشن چون کل سیستم ممکنه از کار بیافته راه حل های بهتر چیه؟