آروان‌کلاد در چهاردهمین دوره‌ی جایزه‌ی ملی مدیریت مالی ایران موفق به کسب تقدیرنامه‌ی دو ستاره شد. جایزه‌ی ملی مدیریت مالی هر ساله به شرکت‌های برتر در شاخصه‌های مختلف مدیریتی و مالی اهدا می‌شود. آروان‌کلاد در دوره‌های قبلی نیز دوبار تقدیرنامه‌‌ی انجمن مدیریت مالی را دریافت کرده است که جایزه‌ی امسال نسبت به دوره‌های پیشین با دو پله بهبود همراه بود.

جایزه‌ی ملی مدیریت مالی که با تعداد بالای شرکت کنندگان با تداوم چهارده ساله برگزار شده، از اعتبار بالایی در بین سازمان‌ها برخوردار است.

 

شیوه‌ی ارزیابی

سازمان‌های شرکت کننده در ارزیابی با شاخصه‌های مالی متنوع و گسترده‌ای سنجیده می شوند. برای مثال خط‌مشی و استراتژی‌های اقتصادی، نتایج مالی و حساب‌داری یا عملکرد نهایی سازمان از مواردی است که برای داوران انجمن مدیریت مالی دارای اهمیت است.

به گفته‌ی علیرضا صدرمنصوری مدیرمالی آروان‌کلاد، شاخصه‌های حوزه‌های تخصصی مالی که نقطه‌ی قوت ما در این ارزیابی بوده و باعث ارتقای امتیاز نهایی و جایزه‌ شده است، عبارتند از: «سلامت مالی»، «شفافیت مالی»، «انجام تکالیف قانونی»، «برگزاری منظم کمیته‌های ریسک و حسابرسی»، «گزارش حساب‌رسی مقبول»، «بهبود شاخص‌های مالی کلان»، «بهبود سود آوری» و «نسبت‌های مالی نقدینگی».

گفتنی است جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سه سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه طرح‌ریزی شده است. سطح تندیس نیز برای تفکیک دقیق‌تر سطح سازمان‌های برنده‌ی تندیس، به سه سطح تندیس بلورین، تندیس سیمین و تندیس زرین و هم‌چنین سطح تقدیرنامه به سه سطح یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره تقسیم شده است.

 

درباره‌‌ی جایزه‌ی مدیریت مالی

انجمن مدیریت مالی ایران متولی و برگزار کننده اصلی جایزه‌ی ملی مدیریت مالی ایران است و این ارزیابی از سال ۱۳۸۹ در حال برگزاری است. بنیان‌گذاران و حامیان جایزه‌ی ملی مدیریت مالی اهداف مختلفی برای این ارزیابی در نظر داشته‌اند؛ مانند حمایت از مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دست‌یابی به جایگاه واقعی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در راستای دست‌یابی به اهداف استراتژیک، تشویق و ترغیب شرکت‌ها برای انجام خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف و زمینه‌های بهبود، معرفی و قدردانی از شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه‌ی مالی‌، ایجاد فضای رقابتی مناسب و حرفه‌ای میان شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی و فراهم نمودن امکان تبادل تجربیات موفق مدیران مالی از اهداف اصلی برگزاری این ارزیابی است.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *