ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در شهریور ۱۴۰۱ افزونه‌ی شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان در WordPress منتشر شد. به‌علاوه با اضافه‌شدن سرورهای جدید به زیرساخت CDN ابر آروان فهرست IPهای شبکه توزیع محتوا به‌روزرسانی شد. اضافه شدن دیتاسنترهای جدید به رادار ابر آروان از دیگر تغییرات شهریور ۱۴۰۱ بود.

 

اضافه‌شدن افزونه‌ی CDN ابر آروان به WordPress

در شهریور ۱۴۰۱، با انتشار افزونه‌ی CDN ابر آروان در وردپرس، شبکه توزیع محتوا ابر آروان با WordPress یکپارچه شد.

شبکه‌ی توزیع محتوا باعث می شود عملکرد و امنیت وب‌سایت‌های وردپرسی بهبود یابد، در هزینه‌ی هاست و سرور صرفه‌جویی و وب‌سایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی شود.

افزونه‌ی CDN وردپرس ابر آروان این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از داخل صفحه‌ی ادمین وردپرس وب‌سایت‌ خود، تنظیمات عمومی شبکه توزیع محتوا،  Web acceleration، DDoS Protection، HTTPS، Firewall و Caching را انجام دهند و صفحه‌ی گزارش شبکه توزیع محتوا و Status Analysis را مشاهده کنند.

فعال بودن تنظیمات پیش‌فرض برای بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی، کاربری آسان و مدیریت تنظیمات CDN از داخل داشبورد وردپرس، مدیریت کشینگ و پاک‌سازی خودکار کش بعد از انتشار مطلب، بهبود سرعت بارگذاری فایل‌های JS و CSS تنها با یک کلیک، فعال‌سازی SSL رایگان تنها با یک کلیک، فعال‌سازی قابلیت محافظت در برابر حملات DDoS ساده و پیشرفته و مشاهده‌ی آمار بازدیدکنندگان و خطاهای دریافتی از قابلیت‌ها و امکانات این افزونه است.

 

به‌روزرسانی فهرست IPهای CDN ابر آروان

از دیگر تغییرات این ماه اضافه‌شدن سرورهای جدید به زیرساخت CDN ابر آروان و به‌روز شدن فهرست IPهای شبکه توزیع محتوا ابر آروان بود.

توصیه می‌شود در تنظیمات فایروال سرور خود، IPهای جدید را در وایت‌لیست قرار داده و به‌روزرسانی کنید:

  • 2.144.3.128/28
  • 89.45.48.64/28
  • 94.101.182.0/27
  • 37.32.16.0/27
  • 37.32.17.0/27
  • 37.32.18.0/27

هم‌چنین رنج آی‌پی 89.45.48.8/29 از فهرست IPهای ابر آروان حذف شد.

 

اضافه شدن دیتاسنترهای جدید به رادار ابر آروان

در شهریور ۱۴۰۱، دیتاسنترهای پارس‌آنلاین، افرانت، تبیان، زیرساخت، صفر و یک و امین به دیتاسنترهای رادار ابر آروان اضافه شد.

با اضافه‌شدن دیتاسنترهای جدید می‌توان وضعیت احتمالی ارتباطات اینترنت دیتاسنترهای ایران و جهان را در دیتاسنترهای جدید زیر هم پایش کرد.

رادار ابر آروان در لحظه وضعیت احتمالی ارتباطات اینترنت دیتاسنترهای ایران و جهان را از نگاه پاپ‌های ابر آروان در سراسر جهان رصد می‌کند. اختلال در ارتباطات دیتاسنترهای داخلی و خارجی به‌شکل خطوط رنگی در این سامانه نمایش داده می شود.

در رادار ابر آروان تراکم بالای خطوط نشان از اختلال زیاد در یک بازه‌ی زمانی دارد. تراکم کم خطوط به‌معنی اختلال اندک در یک بازه‌ی زمانی بلند  است و تراکم بسیار کم خطوط از نبود اختلال در بازه‌ی زمانی بلند حکایت دارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *