سایفرسوییت آروان‌کلاد

در مهر ۱۴۰۰ امکان حذف گزینشی Cache براساس tag به محصول شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)، امکان انتخاب نوع و تعداد disk در راستای تسهیل فرآیند ساخت ابرک به محصول سرور ابری و راهکار Local Storage برای ذخیره‌‌سازی سریع‌تر داده‌ها به محصول فضای ابری (Cloud Storage) آروان اضافه شد. هم‌چنین پلیر جدید محصول ویدیو با امکان‌های شخصی‌سازی بیش‌تر در اختیار کاربران قرار گرفت.

 

حذف گزینشی Cache  با  tag در محصول CDN

امکان پاک کردن cache با tag در آخرین ورژن پنل کاربری CDN ابر آروان فراهم شد.

کاربرانی که از بسته‌ی حرفه‌ای و بالاتر ابر آروان استفاده می‌کنند، از این پس با استفاده از tag می‌توانند به‌سادگی برای حذف گزینشی Cache وب‌سایت خود اقدام کنند.

با این امکان جدید، کاربران می‌توانند به‌جای حذف کامل Cache محتوای خود که روی سرورهای لبه ابر آروان قرار گرفته، برای هر محتوا به‌ازای هر نشانی، Cache وب‌سایت خود را حذف کنند؛ تنها کافی است برای محتوای کش‌شده‌ Tag  تعریف کنند. این تگ‌ها در هدر  Cache-Tag به‌عنوان متادیتای محتوا قرار می‌گیرند.

با استفاده از گزینه‌ی حذف کش محتوای تگ‌شده در پنل کاربری ابر آروان، تنها Cache محتوایی حذف خواهد شد که Cache-Tag  به هدر آن‌ها اختصاص داده شده است.

 

امکان انتخاب نوع و تعداد disk در فرآیند ساخت ابرک

کاربران ابر آروان از این پس در فرآیند تعیین منابع ابرک خود پس از انتخاب RAM و  CPU با صفحه‌ی جدیدی برای تعیین نوع و تعداد disk رو‌به‌رو می‌شوند.

این امکان جدید فرآیند ساخت ابرک را برای کاربران تسهیل می‌کند و کاربران می‌توانند به‌هنگام نیاز به Disk  اضافه، این منابع را در همان ابتدا اضافه کنند. این موضوع سبب تسهیل ساخت ابرک برای کاربران خواهد شد.

با اضافه شدن این راهکار، کاربران علاوه‌بر تعیین تعداد Disk ابرک خود می‌توانند نوع Disk ابرک مانند SSD، SAS و Local storage را هم انتخاب کنند.

 

ذخیره‌سازی سریع داده‌ها با راهکار Local Storage

راهکار Local storage در ماه گذشته به محصول سرور ابری آروان اضافه شد. Local storage دیسکی است که به‌شکل مستقیم روی سرور سخت‌افزاری نصب می‌شود و به کاربرانی که نیاز به هارد دیسک پرسرعت دارند کمک می‌کند داده‌های خود را با سرعت بالا ذخیره‌ کنند.

داده‌ی کاربرانی که از Local storage استفاده می‌کنند تحت شبکه جابه‌جا نمی‌شود، به همین دلیل این کاربران سرعت بسیار بالاتری را نسبت به آن‌هایی که از share storage بهره می‌برند، تجربه می‌کنند.

در راهکار Local storage برخلاف Share storage، داده‌ها در یک فضای ابری اشتراکی و به‌شکل جداگانه ذخیره نمی‌شود و کاربران می‌توانند برای اطمینان از محفوظ ماندن اطلاعات خود از مکانیزم‌های HA در لایه نرم‌افزار استفاده کنند.

 

رونمایی از پلیر جدید ابر آروان

آخرین نسخه‌ی پلیر ابر آروان که با اعمال Themeجدید ظاهر متفاوتی به خود گرفته، حالا از نسبت‌های تصویر (aspect ratio) متنوع‌تری پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین از این پس کاربران این امکان را دارند که پلیر آروان را به هر میزان بزرگ‌تر و کوچک‌تر scale کنند و برخی  configهای پلیر آروان را در ‌وب‌سایت خود تغییر دهند.

برای نمونه کاربران می‌توانند زبان پلیر را در ‌وب‌سایت خود به فارسی تغییر دهند. به این شکل دکمه Skip Ad  هم با عبارت «رد کردن تبلیغ» به کاربران نمایش داده خواهد شد.

در کنار امکانات جدید این محصول، دکمه  Tap to Unmute برای آگاهی کاربر از بی‌صدا بودن ویدیو و tooltip‌های فارسی و انگلیسی برای راهنمایی در مورد عملکرد هر دکمه به پلیر آروان اضافه شده است.

از دیگر تغییرات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود و سازگاری بیش‌تر با صفحه‌های touch و موبایل‌ها
  • امکان set کردن EventListener رویEvent های مختلف در سمت کاربر
  • امکان فراخواندن (call) پلیر از داخل JavaScript در سمت کاربر

 

 

 

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *