آروان‌کلاد

امکان Source to Image (S21) در محصول کانتینر ابری آروان (Container service) با اضافه‌ شدن امکاناتی مانند Deploy خودکار و دستی تغییرات و تشخیص خودکار زبان repository بهبود پیدا کرده است.

 

Auto Deploy by git commit

به فرآیند ساخت اپلیکیشن در محصول کانتینر ابری آروان دکمه‌ای به نام Auto Deploy by git commit اضافه شده است.

در فرآیند ساخت اپلیکیشن پس‌از کلیک روی این دکمه، کانتینر ابری آروان از هر کدی که کاربران در repository اضافه کنند، به‌شکل خودکار build می‌گیرد و در اپلیکیشن اعمال می‌شود.

 

S21 code rebuild

کاربرانی که نمی‌خواهند پس از اضافه کردن کد به repository تغییرات به‌شکل‌ خودکار در اپلیکیشن ایجاد شود، می‌توانند با کلیک روی دکمه‌ی Code Rebuild به‌شکل دستی تغییرات را در اپلیکیشن خود اعمال کنند.

پیش از اضافه شدن این امکان به محصول کانتینر ابری آروان، کاربران برای Deploy کدها روی اپلیکیشن خود باید از کل پروژه دوباره Rebuild می‌گرفتند. این امکان اعمال تغییرات روی اپلیکیشن را تسهیل می‌کند.

 

S21 technology detector

در فرآیند ساخت اپلیکیشن در محصول کانتینر ابری آروان، کاربران در بخش ورود به Source to Image باید Repository خود در گیت‌هاب یا سایر پلتفرم‌ها را وارد کنند.

تیم کانتینر ابری آروان این امکان را فراهم کرده است تا با وارد کردن Repository، کانتینر آروان به‌شکل خودکار آن را ارزیابی و تکنولوژی آن را تشخیص دهد. پس از تشخیص، کانتینر به کاربر نمایش می‌دهد که تکنولوژی او برای نمونه PHP یا Java است.

 

Source to Image یک ابزار و روند کار برای ساخت تکرارپذیر Container Image از Source Code است؛ Source to Image با وارد کردن کد به Container Image، تصاویر با قابلیت اجرا را آماده می‌کند و به کانتینر امکان می‌دهد تا کد را برای اجرا مهیا کند.

برای نمونه، یک برنامه‌نویس می‌تواند با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف برنامه‌ای را برای نمایش یک تصویر در فاصله‌ی زمانی مشخص توسعه دهد؛ در این فرآیند باید ابرک بخرد، زبان برنامه‌نویسی و وب‌سرور نصب کند و تنظیمات دامنه انجام دهد تا بتواند نتیجه‌ی کد خود را در قالب اپلیکیشن ببیند. اما با استفاده از کانتینر ابری آروان، برای تحویل گرفتن اپلیکیشن خود کافی‌ست کد را وارد کنید تا URL اپلیکیشن خود را تحویل بگیرید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *