مالتی زون

آروان برای افزایش هرچه بیش‌تر امنیت پنل کاربری، لاگ‌های (Security Log) و (Audit Log)  را اضافه کرد. این لاگ‌ها فعالیت اعضا و میز کار را رصد و ثبت می‌کنند و سبب ارتقای امنیت پنل می‌شوند؛ در نتیجه برای مدیران پنل کاربری بسیار سودمند خواهند بود.

در ادامه بیش‌تر با این لاگ‌ها آشنا خواهید شد.

 

آشنایی با Audit Log

با استفاده از قابلیت «لاگ‌ها» در پروفایل‌ می‌توانید به Audit Log میز کارتان دسترسی داشته باشید.  Audit Log گزارشی از فعالیت‌ها و رویدادهای یک سیستم است که آمار و اطلاعاتی مانند اقدامات کاربر و تغییرات سیستم را ثبت می‌کند. در لاگ امنیتی تنها یک محدوده از تغییرات مربوط به رفتار اعضا و رفتارهای امنیتی ثبت و ضبط و در واقع یک تاریخچه‌ی مکتوب و با جزییات از هرچیزی که در پنل رخ می‌دهد، ساخته می‌شود. این لاگ با پاسخ دادن به پرسش‌های «چه کسی؟ چه موقع؟ چه کار کرد؟» به مدیر پنل کمک می‌کند تا ریشه باگ‌ها را شناسایی کند. آدیت لاگ در حال حاضر تنها برای مشتریان سرویس CDN فعال شده است و در آینده برای مشتریان سایر سرویس‌ها نیز فعال خواهد شد. سه نوع لاگ در این بخش ارایه می‌شود؛ لاگ‌های مربوط به فعالیت کاربر، لاگ رویدادهای سیستم، لاگ ورودی و خروجی سیستم.

آدیت لاگ برای سازمان‌هایی که خواهان رعایت پروتکل‌های امنیتی درون‌سازمانی هستند و چند عضو فعال در یک پنل کاربری دارند، بسیار کارآمد خواهد بود.

آشنایی با لاگ امنیتی

با این لاگ تمام آماری که مربوط به فعالیت‌های کاربر می‌شود؛ شامل تمامی ورودها و خروج‌ها به پنل، ثبت‌نام‌ها، تغییر رمز، تغییر اطلاعات کاربری و… در یک جدول منظم و تفکیک‌شده دردسترس است. این آمار به تفکیک منطقه، سیستم‌عامل، مرورگر و… هم وجود دارد.

برای مشاهده آمار خود به بخش پروفایل، قسمت «تنظیمات» بروید و  روی «سابقه فعالیت‌های امنیتی» کلیک کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ در “امنیت بیش‌تر پنل کاربری با اضافه شدن لاگ‌‌های جدید”

  • Avatar for سید محمد موسوی مرام
    سید محمد موسوی مرام
    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ در۱۲:۲۳ ب٫ظ

    سلام و وقت بخیر خدمت پشتیبانی محترم ……. من درخواست دارم که با شرایط کامل این سیستم آشنا بشم بی‌زحمت راهنمایی بفرمایید با تشکر

    • Avatar for Hasti Shahrizfar
      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ در۶:۳۷ ب٫ظ

      درود محمد
      ممنون می‌شیم با همکاران ما در مرکز تماس آروان در این‌باره صحبت کنید تا راهنمایی‌تون کنن.