ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در دی ۱۴۰۰ امکان Active Health Check برای پایش و مدیریت خودکار خطا در سرورهای اصلی به محصول شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان و افزونه‌ی فضای ابری آروان برای صرفه‌جویی در فضای هاست و سرور و تهیه‌ی خودکار نسخه‌ی پشتیبان به WordPress اضافه شد.

هم‌چنین در ماهی که گذشت، امکان ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف به میزکار (WrorkSpace) ابر آروان برای مدیریت بهتر میزکار و امکان ساخت چند حساب‌کاربری در ابر آروان با یک شماره تماس تاییدشده فراهم شد.

ساخت حساب‌‌ کاربری در ابر‌ آروان و ورود به آن با گوگل و پاد، اتصال سرویس مدیریت پرداخت‌های ابر آروان به پاد و پی‌پاد برای خرید آسان‌تر محصولات و اضافه شدن امکان بارگذاری هم‌زمان چند ویدیو به پلتفرم ویدیوی ابر آروان از دیگر تغییرات دی ۱۴۰۰ بوده است.

 

اضافه شدن Active Health Check به محصول شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان

امکان پایش، مدیریت و اطلاع‌رسانی خودکار وجود خطا در سرورهای اصلی با اضافه شدن قابلیت Active Health Check به محصول شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان فراهم شد.

با اضافه شدن این قابلیت جدید کاربران حرفه‌ای و سازمانی ابر آروان می‌توانند سرورهای اصلی خود را در قسمت توزیع بار پایش کنند و از وضعیت سرور خود باخبر شوند.

Active Health Check این امکان را فراهم می‌کند تا هنگامی‌که سروری دچار خطا شود، CDN آروان به‌شکل خودکار مانع انتقال درخواست‌ها به آن سرور شده و آن را به سرورهای سالم هدایت کند. پس از آن، وجود خطا به صاحب وب‌سایت اطلاع‌ داده می‌شود تا مشکل سرور از سوی وب‌سایت برطرف شود.

پیش از اضافه شدن این قابلیت جدید، وضعیت سرورها به‌شیوه‌ی passive پایش می‌شد؛ به‌همین دلیل در هنگام وجود خطا در سرور، درخواست بازدیدکننده به سرور سالم دیگری منتقل نمی‌شد و تجربه‌ی کاربری بازدیدکننده با مشاهده‌ی خطای سرور تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

 

اضافه شدن افزونه فضای ابری آروان به WordPress

در دی ۱۴۰۰ افزونه‌ فضای ابری (WordPress Plugin) آروان با هدف کمک به کارشناسان وردپرس برای صرفه‌جویی در فضای هاست و سرور و تهیه‌ی خودکار نسخه‌ی پشتیبان (backup) به وردپرس اضافه شد.

افزونه‌ فضای ابری آروان، به کارشناسان وردپرس این امکان را می‌دهد تا سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به محصول فضای ابری آروان متصل و داده‌های خود را در این فضای بی‌نهایت ذخیره کنند.

این افزونه از یک‌سو محتوایی را که کاربر در رسانه و کتاب‌خانه‌ی (Library) وردپرس بارگذاری کرده، به‌شکل خودکار به صندوقچه‌ی‌ (Bucket) او در فضای ابری آروان (Object Storage) منتقل می‌کند و سبب صرفه‌جویی در مصرف فضای هاست و سرور می‌شود؛ ازسوی دیگر با توجه‌ به یکپارچه بودن محصول فضای ابری با شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان، استفاده از این افزونه به‌شکل خودکار سبب کاهش مصرف پهنای باند مشتریان و افزایش سرعت و امنیت سایت می‌شود.

علاوه‌بر این با بارگذاری فایل روی کتاب‌خانه‌ی وردپرس، این افزونه به‌شکل خودکار یک نسخه‌ی پشتیبان از آن فایل را روی صندوقچه‌‌ی مشتری در فضای ابری آروان ذخیره می‌کند. درنتیجه هنگام بروز مشکل برای فایل در کتاب‌خانه‌ی وردپرس، فایل هم‌چنان دردسترس خواهد بود.

 

اضافه شدن امکان ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف به میزکار ابر آروان

ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف در میزکار (Workspace) ابر آروان، از دیگر امکاناتی است که تیم میان‌افزار (Middleware) ابر آروان در ماه گذشته در قالب نسخه‌ی جدید دژبان ارایه کرده است.

پیش‌از اضافه شدن این امکان جدید تنها مالک میزکار که حساب کاربری در ابر آروان ساخته بود می‌توانست وارد میزکار شود و بقیه‌ی اعضای یک تیم باید از شناسه و رمز عبور حساب کاربری مالک میزکار برای ورود به آن استفاده می‌کردند.

استفاده از یک شناسه و رمز عبور برای ورود به میزکار از سوی اعضای گوناگون یک تیم سبب می‌شد همه‌ی اعضا به همه‌ی اطلاعات دسترسی داشته باشند و برای مالک میزکار مشخص نباشد چه تغییری را کدام فرد ایجاد کرده است. هم‌چنین این موضوع به‌لحاظ امنیتی برای مالک میزکار چالش برانگیز بود.

با اضافه شدن امکان «ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف به میزکار ابر آروان» مالک میزکار می‌تواند با وارد کردن ایمیل اعضای تیم خود و تعیین سطح دسترسی برای هر یک، آنان را به استفاده از بخش‌های مختلف میزکار دعوت کند.

سطح دسترسی افراد به میزکار به تفکیک محصول تعیین می‌شود. به عنوان مثال مالک میزکار می‌تواند به یکی از همکارانش دسترسی به محصول CDN و به همکار دیگری دسترسی به محصول Video Platform دهد. هم‌چنین دسترسی برای تغییر اطلاعات حقیقی و حقوقی، مشاهده‌ی فاکتور و شارژ اکانت تنها دردسترس مالک میزکار خواهد بود؛ با این‌حال مالک میزکار می‌تواند دسترسی به برخی از اطلاعات مالی را برای افراد دیگر ایجاد کند.

این امکان برای تمام مشتریان ابر آروان قابل استفاده است. البته در اولین نسخه‌ از این امکان جدید تمام افراد دعوت‌شده به میزکار باید در ابر آروان حساب کاربری داشته باشند.

 

ایجاد امکان ساخت چند حساب کاربری ابر آروان با استفاده از یک شماره‌ تلفن همراه

پیش از دی ۱۴۰۰، کاربرانی که به‌شکل هم‌زمان نیاز به فعال‌سازی سرویس برای چند مجموعه‌ی مختلف داشتند، نمی‌توانستند از یک شماره‌ی تماس همراه برای ساخت چند حساب‌کاربری استفاده کنند و با چالش روبه‌ رو می‌شدند.

در نسخه‌ی جدید دژبان که در دی ۱۴۰۰ منتشر شد، امکان ساخت چند حساب کاربری در ابر آروان با یک شماره تماس احراز هویت شده فراهم شد.

تیم میان‌افزار ابر آروان براساس درخواست مشتریان این امکان را به‌وجود آورده است تا کاربران بتوانند با یک شماره تماس واحد چند حساب ‌کاربری را بسازند و مدیریت کنند.

 

فراهم شدن امکان ورود و ساخت حساب کاربری ابر آروان با گوگل و پاد

از دیگر تغییرات ماه گذشته می‌توان به اتصال سیستم احراز هویت (authentication) ابر آروان به سرویس POD SSO و Google SSO اشاره کرد. از این‌پس کاربران می‌توانند با استفاده از حساب‌های کاربری گوگل و پاد خود در ابر آروان حساب کاربری بسازند یا وارد حساب کاربری‌شان در ابر آروان شوند.

کاربران در بخش ورود به حساب‌کاربری ابر آروان می‌توانند با کلیک روی دو دکمه‌ی طراحی شده‌ با نام‌های گوگل و پاد به‌آسانی وارد حساب کاربری خود شوند. هم‌چنین در زمان ساخت حساب‌کاربری در ابر آروان می‌توان با انتخاب گوگل یا پاد فرآیند احراز هویت را آسان‌تر کرد. البته پس از احراز هویت با گوگل یا پاد، ابر آروان برای مرحله‌ی دوم احراز هویت از کاربران شماره‌ی تماس دریافت و برایشان یک کد پیامک می‌کند.

 

فراهم شدن امکان خرید محصولات ابر آروان با پاد و پی‌پاد

در دی ۱۴۰۰ برای تسهیل خرید محصولات ابر آروان سرویس مدیریت پرداخت‌های تیم میان‌افزار ابر آروان به پی‌پاد (کیف پول همراه پاسارگاد) و درگاه‌های داخلی پاد برای پرداخت آنلاین متصل شد.

با این امکان جدید کاربران می‌توانند علاوه‌بر درگاه پرداخت بانک ملت و پاسارگاد، از کیف پول همراه پی‌پاد و درگاه‌های داخلی پاد هم برای خرید محصولات آروان استفاده کنند.

 

اضافه شدن امکان بارگذاری هم‌‌زمان چند ویدیو به پلتفرم ویدیوی ابر آروان

امکان بارگذاری هم‌زمان چند ویدیو که در دی ۱۴۰۰ به پلتفرم ویدیوی ابر آروان اضافه شد، بارگذاری ویدیوها را برای کاربران تسهیل می‌کند.

پیش از آن که تیم پلتفرم ویدیوی آروان این امکان را به پنل محصول خود اضافه کند، کاربران ناچار بودند ویدیوهای خود را یک‌به‌یک بارگذاری کنند. روش دیگر این بود که کاربران به‌شکل هم‌زمان پنل پلتفرم ویدیوی آروان را در چند صفحه (Tab) باز کنند و در هر صفحه یک ویدیو را بارگذاری کنند.

علاوه‌بر این، کاربران در هنگام بارگذاری هم‌زمان چند ویدیو این امکان را دارند تا برای هر ویدیو عنوان و تنظیمات اختصاصی داشته باشند.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در دی ۱۴۰۰ در ادامه آمده است:

محصول فضای ابری آروان (Object Storage)

  • رفع مشکل اسامی طولانی باکت‌ها و آبجکت‌ها
  • رفع مشکل ریست شدن Object Storage Vuex store در نتیجه‌ی تغییر پروفایل کاربر
  • رفع مشکل ارسال فاکتور برای برخی کاربران

محصول کانتینر ابری  (Container service)

  • رفع مشکل ساخت اپلیکیشن از طریق داکر رسمی

محصول شبکه توزیع محتوا (CDN)

  • رفع مشکل پاک نشدن رکوردهای چالش TXT بعد از گرفتن گواهی‌نامه
  • رفع مشکل نمایش وزن در صفحه‌ی رکورد‌های DNS
  • اصلاح پیام‌های اطلاع‌رسانی خاموش و روشن کردن نماد ابر
  • رفع مشکل عدم نمایش گزارش‌های WAF
  • اصلاح نمایش خطای ۴۰۴ پس از فرآیند اضافه کردن دامنه
  • رفع مشکل مقدار پیش‌فرض سطح Cache در قوانین صفحات
  • رفع مشکلات بازنشانی تنظیمات پروکسی بعد از unpause شدن دامنه‌

محصول ویدیو (Video Platform)

  • اصلاح ترجمه‌ی متن‌ها

محصول سرور ابری (Cloud Server)

  • رفع مشکل تغییر نکردن قیمت سرور با تغییر دیسک در فروغ
  • اصلاح نمایش خطای Quota
  • رفع مشکل نمایش IP Public در جزییات ابرک

گزارش‌های مرتبط:

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در پاییز ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدیدی محصولات ابر آروان در آذر ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در آبان ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در مهر ۱۴۰۰

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در تابستان ۱۴۰۰

 

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ در “گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در دی ۱۴۰۰”

  • Avatar for fayaz
    fayaz
    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در۱۰:۰۵ ق٫ظ

    سلام
    اینکه مثلا توی cdn بشه یک سایت خاص رو به بقیه دسترسی داد و چند نفر مالک باشن، کی اضافه میشه

    • Avatar for محمدمهدی دمیرچی
      محمدمهدی دمیرچی
      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در۵:۵۳ ب٫ظ

      درود فیاض عزیز.
      وقتتون بخیر.
      اگر منظورتون قابلیت مدیریت دسترسی به میزکار هست، این امکان الان در میزکار ابر آروان وجود داره.