تیم میان‌افزار (Middleware) ابر آروان در نسخه‌ی جدید دژبان امکان ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف را به میزکار (Workspace) کاربران اضافه کرده است. پیش از این تنها مالک میزکار که حساب کاربری را ساخته بود می‌توانست وارد میزکار ابر آروان شود و برای استفاده‌ی بقیه‌ی اعضای تیم خود باید شناسه‌ کاربری و رمز عبور حساب کاربری را در اختیارشان قرار می‌داد.

این موضوع چالش‌های مختلفی را برای مالک میزکار ایجاد می‌کرد؛ از یک‌سو هر فرد که شناسه‌ و رمزعبور حساب کاربری را در اختیار داشت می‌توانست به تمام اطلاعات و محصول‌های ابر آروان که مورد استفاده‌ی آن مشتری بودند دسترسی داشته باشد و در موقعیتی که چند نفر به میزکار دسترسی داشتند برای مالک میزکار مشخص نبود، چه کسی چه تغییری را ایجاد کرده است. از سوی‌ دیگر استفاده‌ی چند نفر از یک شناسه‌ و رمز عبور مشکلات امنیتی را به‌لحاظ نگهداری رمز عبور ایجاد می‌کرد.

در حال‌حاضر این امکان فراهم شده است تا مالک میزکار با وارد کردن ایمیل اعضای تیم خود و تعیین سطح دسترسی برای هر یک، آنان را به استفاده از بخش‌های مختلف میزکار دعوت کند.

 

تعیین سطح دسترسی به میز کار به‌تفکیک محصول

براساس این به‌روزرسانی، سطح دسترسی به میزکار به تفکیک محصول تعیین می‌شود. برای نمونه مالک میزکار می‌تواند در زمان دعوت از افراد تعیین کند یکی از همکارانش به محصول CDN و دیگری به محصول  Object Storage  ابر آروان دسترسی داشته باشند. به‌علاوه، دسترسی برای تغییر اطلاعات حقیقی و حقوقی، مشاهده‌ی فاکتور و شارژ اکانت تنها دردسترس مالک میزکار خواهد بود، با این‌حال مالک میزکار می‌تواند دسترسی به برخی از اطلاعات مالی را برای افراد دیگر ایجاد کند.

 

الزامات بهره‌مندی از این امکان

در اولین نسخه‌ی این امکان جدید، افرادی که از سوی مالک میزکار برای دسترسی دعوت می‌شوند، باید در ابر آروان حساب کاربری داشته باشند و از شناسه و رمز عبور حساب‌کاربری خود برای ورود به میزکاری که به آن دعوت شده‌اند، استفاده کنند.

ایجاد دسترسی‌های مختلف محدود به مشتریان خاصی نیست و تمام مشتریان ابر آروان می‌توانند دسترسی‌های مختلفی را برای افراد ایجاد کنند. برای دعوت افراد به میزکار، مالک میزکار باید وارد پروفایل خود شود و سپس در بخش مدیریت میزکار روی دکمه‌ی مدیریت اعضا کلیک کند. در صفحه‌ی باز شده با وارد کردن ایمیل فرد و تعیین سطح دسترسی می‌توان او را به میزکار دعوت کرد.

در ادامه‌ی توسعه‌ی امکان ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف، این امکان به وجود خواهد آمد تا افرادی که عضو ابر آروان نیستند هم وارد میزکاری شوند که به آن دعوت شده‌اند.

برای آگاهی بیش‌تر صفحه‌ی راهنمای مدیریت دسترسی اعضا را ببینید.

مطالب مرتبط:

امکان استفاده از یک شمارهتلفن همراه برای ساخت چند حساب‌کاربری به پنل ابر آروان اضافه شد

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پاسخ در “امکان ایجاد سطح دسترسی‌های مختلف به میزکار ابر آروان اضافه شد”

  • Avatar for فیاض
    فیاض
    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در۸:۵۳ ب٫ظ

    سلام
    بهتر نیست که بشه گفت فلان نفر فقط به فلان دامنه یا دامنه ها دسترسی داشته باشه؟ یا به فلان گنجینه یا فلان سرور؟
    یعنی زیر مجموعه ها، صرفا تفکیک محصول نباشه…

    • Avatar for محمدمهدی دمیرچی
      محمدمهدی دمیرچی
      ۲۶ دی ۱۴۰۰ در۱۰:۰۰ ق٫ظ

      درود فیاض عزیز. این امکان در نسخه‌های بعدی ایجاد میشه. از پیشنهادتون ممنونیم.

  • Avatar for زهرا
    زهرا
    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در۱۱:۵۱ ق٫ظ

    سلام. یه پیشنهادی دارم این که لطفا یه بازنگری در فونت سایتتون انجام بدید برای خوندن متن های طولانی تر کمی اذیت کن هستش

    • Avatar for محمدمهدی دمیرچی
      محمدمهدی دمیرچی
      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در۵:۵۱ ب٫ظ

      درود زهرای عزیز.
      از پیشنهادتون ممنونیم.