احمدرضا ملاپور، ناخدای فنی ابر آروان و پارسا یوسفی، استواردار سرور ابری آروان در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22)، درباره‌ی چالش‌های فنی معماری CDN و SDN و پاسخ به این چالش‌های سخنرانی کردند.

ناخدای فنی ابر آروان صحبت‌هایش را درباره‌ی زیرساخت یکپارچه ابری آغاز کرد و توضیح داد چه‌طور ابر آروان ده‌ها میلیون Packet را در لایه‌های مختلف به‌ویژه قسمت SDN رایانش ابری مدیریت می‌کند.

ناخدای فنی ابری آروان درباره‌ی چالش سرویس‌دهی در لایه‌ی SDN توضیح داد: «به‌طور میانگین ۱۰ میلیون بسته‌ توسط هزاران هزار ابرک با ده‌ها هزار Rule فایروال و QoS Policyهای مختلف در ده‌ها هزار شبکه‌ی خصوصی و با وجود هزاران Router و IP شناور به‌شکل دقیق و با‌ کم‌ترین Latency تبادل ‌‌می‌شود.»

او هم‌چنین، معماری ابر آروان برای پشتیبانی از این حجم از کاربر و تنظیمات آن‌ها را شرح داد.

 

 

پارسا یوسفی، استواردار سرور ابری آروان صحبت‌های این بخش را با صحبت از چالش‌های فنی معماری CDN آروان در رابطه با مدیریت ریکویست‌های DDoS ادامه داد.

«در محصول CDN آروان در ثانیه چند صد هزار  Request را  که متعلق به چند ده هزار دامنه هستند، پردازش می‌کنیم.»

یوسفی توضیح داد معماری فنی آروان برای مقابله با حملات DDoS  گسترده چه‌طور طراحی شده، در لایه‌های درونی چه اتفاقاتی می‌افتد و در ادامه‌ی ارایه‌ی خود، چند مساله‌ی فنی را بیان و پاسخ‌های آن را با توجه به معماری ابری تشریح کرد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *