آروان‌کلاد

با پشتیبانی Source to Image کانتینر ابری آروان (Cloud Container) از Dockerfile، امکان ساخت ایمیج شخصی‌سازی شده با داکر فراهم شد.

قابلیت Source to Image (S21) از طریق buildpackهایی مانند Heroku و CNCF، سورس‌کد را به ایمیج کانتینر تبدیل و آن را Deploy می‌کند. buildpack مکانیزمی برای Containerize کردن کدهاست؛ برای نمونه buildpack تشخیص می‌دهد کد شما با کدام زبان برنامه‌نویسی نوشته شده است و به چه‌ Base Image و کانفیگی نیاز دارد.

با پشتیبانی قابلیت Source to Image کانتینر ابری آروان از Dockerfile، اگر در سورس کد توسعه‌دهندگان داکر فایل وجود داشته باشد، به‌جای استفاده از buildpackها از داکرفایل برای ساخت ایمیج استفاده می‌شود. به بیان دیگر Source to Image از کامند‌های درج شده در داکرفایل شما برای ساخت ایمیج استفاده می‌کند.

توسعه‌دهندگان در Dockerfile مواردی مانند Base Image و کانفیگ را مشخص و برای نمونه تعیین می‌کنند چه کامندی اجرا یا چه فایلی در ایمیج داکر کپی شود.

مزیت این قابلیت برای مشتریان کانتینر ابری آروان، ساخت Container Image‌ شخصی‌سازی‌شده از سورس‌‌کد است؛ ممکن است توسعه‌دهنده ترجیح دهد برای Base Image از ورژن سبک‌تر JDK (Java Development Kit) استفاده کند. این در حالی است که buildpackها از امن‌ترین و مورد استقبال‌ترین ابزارها استفاده می‌کنند که ممکن است حجیم باشد.

از Dockerfile برای Dockerize کردن یک اپلیکیشن یا سورس کد استفاده می‌شود. برای ساخت ایمیج به کمک Dockerfile، کافی است در Root سورس‌کد پروژه‌ی خود داکر فایل داشته باشید.

در آخرین به‌روز‌رسانی‌ها قابلیت Source to Image (S21) کانتینتر ابری آروان، با اضافه شدن امکانات جدیدی مانند Auto Deploy by git commit ،S21 code rebuild، Build Cancelation و S21 technology detector بهبود پیدا کرده است.

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *