قابلیت محدودسازی تعداد درخواست‌های (Rate Limit) شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) در مسیر بهبود مستمر خود به امکان تعیین متد HTTP و بازه‌ی زمانی جریمه در قوانین مختلف مجهز شد.

پیش‌تر هنگام عبور تعداد درخواست‌ها در بازه‌ی زمانی مشخص از محدودیت تعیین شده، درخواست‌ها از IP درخواست‌کننده به‌ همان مدت زمان مشخص شده با خطای ۴۲۹ روبه‌رو می‌شد؛ این امکان برای مشتریان CDN ابر آروان وجود نداشت تا بازه‌ی زمانی جریمه‌ به‌‌دلیل عبور درخواست‌ها از تعداد مجاز را تعیین کنند.

در حال‌حاضر مشتریان شبکه توزیع محتوا ابر آروان می‌توانند تعیین کنند درخواست‌های یک IP که از تعداد مجاز درخواست در بازه‌ی زمانی مشخص عبور کرده است برای چه‌ مدت با خطا روبه‌رو شود. مقدار معتبر برای تعیین بازه‌ی زمانی جریمه در پنل CDN ابر آروان، ۰ ثانیه، ۱۵ ثانیه، ۳۰ ثانیه، ۱ دقیقه، ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۱ ساعت، ۳ ساعت، ۷ ساعت، ۱۲ ساعت، ۱۸ ساعت و یک‌ شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

به‌علاوه، کاربران می‌توانند در متدهای HTTP مختلف محدودیت تعداد درخواست اختصاصی داشته باشند. برای نمونه ممکن است هزار درخواست در ثانیه با متد GET برای وبلاگ مسیله‌ی مهمی نباشد، درحالی که سه درخواست در ثانیه با متد POST صفحه‌ی ادمین برای کاربران دارای حساسیت امنیتی باشد.

برای تنظیم محدودیت تعداد درخواست، کافی است پس از انتخاب دامنه‌ی مورد نظر در پنل شبکه توزیع محتوا ابر آروان، وارد بخش «محدودیت درخواست‌ها» شوید و پس از کلیک روی دکمه‌ی «افزودن قانون»، قانون جدیدی ایجاد کنید.

در بخش ایجاد قانون محدودیت درخواست، می‌توانید مسیر و تعداد درخواست، بازه‌ی زمانی براساس ثانیه، دقیقه و روز، بازه‌ی زمانی جریمه، متدهای HTTP مجاز و لیست‌ IPهای مجاز را تعیین کنید.

 

 محدودیت تعداد درخواست (Rate Limit)

برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک ورودی شبکه از قابلیت محدودیت تعداد درخواست استفاده می‌شود.

Rate Limiting  به کاربران امکان می‌دهد میزان درخواست مجاز برای بازه‌ی زمانی مورد نظر خود را تعیین کنند تا مدیریت بهتری روی ترافیک ورودی شبکه داشته باشند و وب‌سایت و اپلیکیشن خود را در برابر حملات DDoS،‌ حملات Brute Force یا هر نوع حمله‌ی مخرب دیگری در لایه‌ی اپلیکیشن ایمن کنند.

برای نمونه می‌توان تعیین کرد در هر ثانیه کاربر مجاز به ارسال سه درخواست (Request) باشد و اگر تعداد درخواست‌ها از این میزان بیش‌تر شد، خطا دریافت کند.

در CDN ابر آروان امکان وضع سیاست و محدودیت‌ برای مسیرهای مختلف وجود دارد و کاربران می توانند در مسیرهای مختلف قوانین متنوعی برای درخواست‌ها تعیین کنند.

از طریق پنل و API می‌توان از قابلیت Rate Limiting شبکه توزیع محتوا ابر آروان بهره‌ برد.

برای اطلاع بیش‌تر صفحه‌ی محدودیت تعداد درخواست را مطالعه کنید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *