آروان‌کلاد

سرویس عیب‌یابی (Troubleshooting) شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) با چک‌کردن خودکار پارامترهای مختلف مرتبط با سرویس و ترافیک به ایجاد ارتباطی بهینه و امن کمک می‌کند.

با فعال کردن عیب‌یابی روی هر دامنه، مشکلات عمومی و پرتکرار چک و نتیجه به مشتریان اعلام می‌شود.

پارامترهایی که از سوی سرویس عیب‌یابی CDN ابر آروان چک می‌شود به شرح زیر است:

  • وضعیت فعال بودن دامنه

در این بخش فعال بودن یا نبودن دامنه به مشتریان اطلاع داده می‌شود.

  • رکورد DNS  اصلی

اشاره داشتن رکورد DNS اصلی (@) به دامنه‌ی اصلی را بررسی می‌کند.

  • رکورد DNS برای www

اشاره داشتن رکورد به آدرس www روی دامنه‌ی اصلی را بررسی می‌کند.

  • رکورد DNS نوع MX

در این بخش تنظیم صحیح رکورد MX (ایمیل) بررسی می‌شود. اگر از mail server روی دامنه اصلی استفاده می‌کنید وجود رکورد MX ضروری است.

  • وضعیت فعال بودن گواهی‌نامه SSL

فعال بودن گواهی‌ SSL سبب ارتباط امن بین کاربر و سرور لبه آروان می‌شود.

  • وضعیت نماد ابر

استفاده از سرویس ابری سبب می‌شود ترافیک قبل از رسیدن به سرورهای اصلی از روی سرورهای لبه‌ی آروان عبور کرده و شتاب‌دهی و امن سازی می شود. وجود مشکل در این بخش می تواند برای سرویس شما ریسک امنیتی ایجاد کند.

  • وضعیت پورت SSL سرور اصلی

فعال بودن پورت SSL در سرور اصلی ارتباط بین لبه آروان و سرور اصلی را امن می‌کند.

 

نحوه‌ی عیب‌یابی در شبکه توزیع محتوا

برای استفاده از سرویس عیب‌یابی، پس از ورود به پنل شبکه توزیع محتوا ابر آروان و انتخاب دامنه‌ی مورد نظر خود، از پیشخان گزینه‌ی عیب‌یابی را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی باز شده روی دکمه‌ی «شروع عیب‌یابی» کلیک کنید تا پارامتر‌های مختلف مرتبط با سرویس و ترافیک شما به‌شکل خودکار بررسی و نتیجه به شما اعلام شود.

برای اطلاعات بیش‌تر صفحه‌ی عیب‌یابی را مطالعه کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *