آروان‌کلاد

امکان راه‌اندازی با CNAME برای انتقال آسان ترافیک یک زیردامنه به شبکه توزیع محتوا ابر آروان ایجاد شد.

تغییر NSهای دامنه به NSهای معرفی شده در پنل کاربری ابر آروان و روشن کردن نماد ابر از روش‌های متداول برای انتقال ترافیک دامنه به شبکه توزیع محتوا ابر آروان است.

مشتریان در شبکه توزیع محتوا ابر آروان برای فعال‌سازی سرویس CDN روی دامنه‌ی مورد نظر خود می‌توانند علاوه‌بر تغییر NSهای دامنه‌ی خود، برای زیردامنه‌ای که قصد دارند از شبکه توزیع محتوا ابر آروان استفاده کند، یک رکورد CNAME تعریف کنند.

از رکورد CNAME برای اشاره‌ی یک زیردامنه به دامنه‌ی اصلی استفاده می‌شود. مشتریان با امکان راه‌اندازی با CNAME می‌توانند بدون تغییر Authoritative DNS یا Primary DNS دامنه‌ی خود، فقط ترافیک یک زیردامنه‌ی خاص را از طریق پاپ‌سایت‌های CDN پروکسی کنند. از موارد استفاده‌ی این امکان می‌توان به مواقعی اشاره کرد که مشتریان نمی‌تواند Authoritative DNS خود یا کاربران سرویس خود را تغییر دهند.

راه‌اندازی با CNAME چگونه به SaaS Providerها کمک می‌کند؟

امکان جدید شبکه توزیع محتوا ابر آروان چالش‌های رایج ارایه‌دهندگان SaaS برای رفع نیازهای مشتری و صدور SSL را رفع می‌کند.

با استفاده از این امکان، مشتریان خدمات SaaS Providerها می‌توانند بدون تغییر نام زیردامنه‌ی خود، امنیت و کارایی آن را ارتقا دهند. برای نمونه، کاربر یک ارایه‌دهنده SaaS ممکن است بخواهد از دامنه‌ی app.test.com خود برای اشاره به اپلیکیشن service.saas.com که در شبکه توزیع محتوای ابر آروان ثبت شده استفاده کند. در این شرایط اگر SaaS Provider از شبکه توزیع محتوا آروان به‌شکل «راه‌اندازی با CNAME» استفاده کند، می‌تواند تمام چرخه‌ی صدور و تمدید گواهی SSL را مدیریت کند.

در حال حاضر امکان راه‌اندازی با CNAME فقط در بسته‌ی سازمانی در دسترس است.

برای آگاهی بیش‌تر صفحه‌ی راه‌اندازی با CNAME را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

رکورد CNAME چیست؟

چگونه یک رکورد DNS را ویرایش کنیم؟

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *