آروان‌کلاد

برای بهبود تجربه‌ی کاربران  نهایی از سرویس‌های مشتریان شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN)، امکان Passive Health Check در توزیع بار به این محصول اضافه شد.

پایش سلامت سرورهای اصلی به دو شکل Active و Passive  در CDN ابر آروان در دسترس است. در حالت Active سرورهای لبه‌ی شبکه توزیع محتوا ابر آروان به‌شکل مستمر در بازه‌های زمانی مشخص برای سرورهای اصلی مشتریان درخواست ارسال و وجود خطا در پاسخ را پایش می‌کند. در حالت Passive پاسخ سرورهای اصلی مشتریان به درخواست‌ها، از سوی شبکه توزیع محتوا ابر آروان بررسی می‌شود.

هنگام عبور تعداد خطاها از میزان تعیین شده، Passive Health Check سبب می شود ارسال ترافیک به سرور دچار خطا متوقف و پس از گذشت مدت زمان تعیین‌شده، دوباره ترافیک به سوی آن سرور ارسال شود.

این امکان که در بسته‌های رشد، حرفه‌ای و سازمانی شبکه توزیع محتوا ابر آروان دردسترس مشتریان است کمک می‌کند تجربه‌ی کاربری کاربران نهایی این مشتریان از وجود اختلال در سرورها تاثیر نپذیرد.

برای فعال کردن این امکان کافی است پس از ورود به پنل شبکه توزیع محتوا ابر آروان، از منوی سمت راست گزینه‌ی «ترافیک» را انتخاب و از زیر منوها روی «تنظیمات پیشرفته» کلیک کنید و در صفحه‌ی باز شده بخش «توقف ارسال ترافیک به سرور خطادار» را فعال کنید.

فعال کردن Passive Health Check سبب می‌شود به‌شکل پیش‌فرض اگر تعداد خطاهای یک سرور از ۵ بیش‌تر شود، آن سرور به‌مدت ۱۵ ثانیه از فهرست سرورهایی که ترافیک برای آن‌ها ارسال می‌شود، خارج ‌شود.

به علاوه، امکان تنظیم «بیش‌ترین تعداد خطای قابل تحمیل» و «زمان بازگشت» برای تعیین این که چه تعداد خطا سبب توقف ارسال ترافیک به یک سرور شود و چه مدت بعد دوباره ترافیک به سرور ارسال شود، وجود دارد.

برای اطلاعات بیش‌تر صفحه‌ی تنظیمات پیشرفته را مطالعه کنید.

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *