دمودی دومین چله‌خونه ابر آروان شنبه یکم خرداد ۱۴۰۱ در کافه سینرژی فناپ برگزار شد و ۱۶ نفر در قالب ۴ تیم محصولی «توشه»، ایده‌های خود را ارایه دادند. از بین این ۱۶ کارآموز که به مرحله‌ی پایانی دومین چله‌خونه آروان رسیده بودند، درنهایت ۱۲ نفر موفق شدند به ابر آروان جذب شوند.

«توشه» عنوان یک فرایند جانبی از این دوره از چله‌خونه ابر آروان بود که تمرکز آن بر توسعه ابعاد غیرفنی شرکت‌کنندگان قرار داشت. منتورهای فنی و مهارتی آروان درکنار انتقال تجربه در مباحث فنی، مهارت‌های نرم را نیز به شرکت‌کنندگان این دوره آموزش دادند.

دومین مرحله از چله‌خونه ابر آروان، از زمستان سال گذشته آغاز شد. ۱۱۴۷ نفر در آزمون ورودی نام‌نویسی کرده بودند. از این تعداد، ۴۷ شرکت‌کننده‌ی برتر به مرحله بعدی رسیدند و رزومه و هدف‌نامه‌های‌شان بررسی شد. در مرحله‌ی بعدی، ۲۰ متقاضی برتر وارد دومین بوت‌کمپ ابر آروان شدند.

از بین نفرات راه‌یافته به چله‌خونه‌ی دوم، ۱۶ نفر موفق شده بودند در دو رشته‌ی DevOps و Cloud Solution Engineer به مرحله‌ی ارایه پایانی برسند. تک‌تک این نفرات، پروژه‌های شخصی و چالش‌های فنی را با موفقیت پشت سر گذاشتند و توانستند جزو برگزیدگان دومین چله‌خونه ابر آروان شوند.

 

در کنار آروانی‌های آینده

محمدحسین انصاری از تیم فرهنگ آروان درباره‌ی جزییات این دوره و سازوکاری که در این بوت‌کمپ انجام شده، توضیح داد. به گفته‌ی او، منتورها و متخصصان ابر آروان در این دوره مشارکت خوبی داشتند و ۳۰ جلسه‌ی تیمی و فردی در این مدت برگزار شده است. هم‌چنین ۲۵ جلسه‌ در حوزه‌ی مهارت نرم و توسعه محصول به شرکت‌کنندگان کمک کرده است تا بتوانند درک بهتری از حوزه‌های مختلف داشته باشند.

در آخرین مرحله از «توشه»، ۱۶ رقابت‌کننده‌ی نهایی تبدیل به تیم‌های چندنفره شدند و محصولات ابری توسعه دادند. شرکت‌کنندگان چله‌خونه در این مدت مشغول به توسعه‌ی  این محصولاتی ابری شدند که محصولات راهکارهای واقعی کسب‌وکاری به‌شمار می‌روند. تیم‌های چله‌خونه و حوزه‌ی محصولی آن‌ها در ۴ دسته‌ی زیر بودند:

  • Managed Coud File Storage (تیم یجا)
  • Cloud Monitoring (تیم ابرنما)
  • Function as a Service (FaaS) (تیم پردازک)
  • Cloud Cost Manegment & Optimization (تیم بهینا)

در ادامه، امین سعیدنیا توضیحاتی درباره‌ی فرآیند کار توشه عنوان کرد. او با بیان اینکه آروان به متخصصان فنی نیاز دارد که به سمت توسعه محصول حرکت کنند و درگیر لایه‌هایی شوند که نیاز واقعی کاربر است، بیان کرد: «بررسی کاربران، مشخص کردن پرسونای مخاطبان محصول، بررسی سناریوهای مختلف و بنچ‌مارک مهم‌ترین بازیگران ابری دنیا، کارهایی بوده که تمام تیم‌ها انجام داده‌اند. تجربه فرآیند طراحی کردن و نوشتن فیچر لیست و درنهایت نوشتن یک OKR‌ یک‌ساله، مسیری بوده که تیم‌ها طی کرده‌اند.»

سعیدنیا توضیح داد که اگر قرار است این محصولات توسعه پیدا کند، باید دقیق مشخص شود که در هر مرحله چه مسیری طی می‌شود. در دومین چله‌خونه، ۱۰ روش اولویت‌بندی فیچر به شرکت‌کنندگان معرفی شده است و هر کدام از تیم‌ها، بسته به نوع محصول یکی از  این روش‌ها را انتخاب کرده است. ابر آروان تلاش کرده از ابتدای این بوت‌کمپ تا رسیدن به آخرین مرحله،‌ آموزش‌های متنوع و کاربردی به شرکت‌کنندگان بدهد.

 

ارایه‌های نهایی دمودی و جذب ۱۲ نفر

هدف از برگزاری چله‌خونه ابر آروان، آموزش افراد مستعد و باانگیزه و تامین متخصص‌های فنی ابر آروان بوده است. در این دوره، متخصصان آروان در «توشه» تلاش کردند تا درکنار آموزش‌های فنی، جنبه‌های دیگری مانند مهارت‌های نرم، مفهوم Agile‌ و OKR را نیز در کارآموزان تقویت کنند. پس از به پایان رسیدن دومین مرحله از چله‌خونه، اکنون ۱۲ نفر برتر موفق شدند به آروان جذب شوند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *