تیم ایران در چهل و ششمین دوره‌ی مسابقات WorldSkills2022 موفق به کسب یک مدال برنز و چهار مدالیون، در رشته‌های فناوری اطلاعات شد. این مسابقات دوشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در کره‌ی جنوبی به پایان رسید.

فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های اینترنت و اتفاق‌های ناگوار اجتماعی در ماه گذشته، باعث تلخ‌کامی کاربران ایرانی و اکوسیستم فناوری کشور شده است، اما بذرهایی امیدی که در گذشته برای آینده‌ی این اکوسیستم کاشته شده بود، در این فصل سرد جوانه دادند.

تیم ایران با حمایت مالی و آموزشی شرکت‌ ابر آروان در ۶ رشته‌ی امنیت سایبری، سیستم‌های تحت شبکه، نرم‌افزارهای موبایل، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارها، تکنولوژی‌های وب و رایانش ابری در مسابقات IT حضور داشت و در ۵ رشته، موفق به کسب مدال شد. امیرفرزام حسینی و امیرمحمد جهانگیرزاد موفق شدند در رشته امنیت سایبری که تنها رشته تیمی این دوره از مسابقات بود، ایران را صاحب مدال برنز کنند. هم‌چنین تیم ایران موفق شد در رشته‌های راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارها، نرم‌افزارهای موبایل، سیستم‌های تحت شبکه و تکنولوژی‌های وب مدالیون کسب کند. این مدال‌های افتخار را به‌ترتیب امیررضا شمس، امیرحسین آقاجری، فرید قریشی و دانیال دزفولی دریافت کردند.

پیش از شیوع بیماری کرونا، قرار بود چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت (WorldSkills2022) در شانگهای چین برگزار شود. پس از تعویق و لغو این مسابقات به‌دلیل تداوم پاندمی کرونا، اتحادیه جهانی WorldSkills بعد از وقفه‌ای یک‌ساله تصمیم گرفت این دوره را به‌شکل غیرمتمرکز و غیرهم‌زمان در کشورهای مختلف برگزار شد. شهر گویانگ از کشور کره جنوبی میزبان رشته‌های فناوری اطلاعات این دوره‌ی مسابقات بود.

پیشینه‌ی برگزاری این مسابقات به کمبود عمده‌ی نیروی انسانی متخصص پس از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که با توجه به نیاز روز افزون نیروی متخصص، این مسابقات برای ایجاد انگیزه‌ در جوانان هم‌چنان برگزار می‌شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *