راهکارهای ابر آروان

بعدازظهر روز پنجشنبه گذشته، اعضای شرکت ابر آروان در سالن استاد سمندریان تماشانه ایرانشهر به رونمایی از نسل جدید راهکارهای ابر آروان و معرفی ویژگی‌های این نسل جدید پرداختند.

در این مراسم که مدیران و مدیران فنی شرکت‌ها و استارتا‌پ‌های سرشناس اینترنتی ایران در آن حضور داشتند، تلاش کردیم ساختار متفاوت و جذاب‌تری نسبت به برنامه‌های مشابه داشته باشیم.

در ابتدای برنامه مهدخت مولایی بازیگر تئاتر به روی صحنه آمد و برنامه را با معرفی خودش و ابر آروان آغاز کرد. سپس ویدیویی از بچه‌های ابر آروان پخش شد که در آن از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید راهکارهای ما صحبت کردند.

در ادامه برنامه، پویا پیرحسینلو مدیر و یکی از بنیان‌گذاران ابر آروان به روی صحنه آمد و درباره شکل‌گیری ابر آروان، بنیان‌گذاران آن، سختی‌هایی که پشت سر گذاشته و دستاوردهایی که داشته صحبت کرد، از جمله حملات بزرگی که در یک سال گذشته شبکه ابر آروان با آنها روبرو بوده.

پویا در ارائه خودش گفت که ابر آروان روزانه بیش از ۱ میلیارد درخواست را پاسخ می‌دهد، و اگر شما از سایت‌های ایرانی استفاده می‌کنید روزانه دست‌کم یک بار گذارتان به شبکه ابر آروان خواهد افتاد. و همین‌طور گفت که در نسخه جدید به تمام وبسایت‌ها SSL رایگان ارائه می‌کنیم. و اینکه ابر آروان حالا پشتیبانی شبانه‌روزی از طریق کال سنتر به تمام مشتریانش ارائه خواهد داد.

پویا پیرحسینلو مدیرعامل ابر آروان در رویداد رونمایی از نسل دوم راهکارهای CDN و امنیت ابری آروان

پویا در ادامه از برنامه‌های ابر آروان برای آینده و ورود به بازار جهانی گفت و امکانات و قابلیت‌های شبکه CDN و امنیت ابری آروان، و قیمت بسیار رقابتی آن را در کنار شرکت‌های مشابه بین‌المللی گذاشت و مقایسه کرد. پویا اشاره کرد که ابر آروان پایین‌ترین قیمت خدمات CDN در خاورمیانه را در مقایسه با شرکت‌های شناخته شده بین‌المللی دارد.

سپس فرهاد فاطمی مدیر فنی و دیگر بنیان‌گذار ابر آروان را معرفی کرد و جای خود را به فرهاد داد. فرهاد با جزئیات بیشتری به معرفی سیستم CDN ابر آروان پرداخت و درباره قسمت‌ها و ویژگی‌های مختلف آن توضیح داد.

از جمله ویژگی‌هایی که فرهاد به آن اشاره کرد، معماری Anycast نه تنها در لایه DNS، که در تمام لایه‌ها است که در دنیا مشابه‌های زیادی ندارد. فرهاد همین‌طور از سازگاری ابر آروان با فناوری بسیار نوین HTTPv2، تنظیمات دقیق برای کشینگ و قوانین خاص گفت.

فرهاد بعد از آن به قابلیت شتابدهی وب ابر آروان اشاره کرد که با بازنویسی محتوا و فایل‌ها و فشرده‌سازی، سرعت بارگذاری سایت را بالاتر می‌برد، و اینکه در نسل دوم با الگوریتم‌های پیشرفته‌تر، شتابدهی بهتری انجام می‌شود. و در ادامه به امکانات Cloud Security ابر آروان و DDoS Protection پرداخت و اینکه چطور امنیت کاربران را تامین می‌کنیم.

فرهاد فاطمی مدیرفنی ابر آروان در رویداد رونمایی از نسل دوم راهکارهای CDN و امنیت ابری آروان

بعد از پایان ارائه فرهاد فاطمی، در آنتراکتی کوتاه یک قطعه موسیقی زنده با ساز چلو نواخته شد؛ و بعد از آن در ویدیویی، مدیران عامل، و مدیران فنی همکاران و مشتریان شناخته شده ابر آروان از جمله فناپ، فناپ تلکام، دیجی‌کالا، بامیلو، داتین، زرین‌پال، آیو، و تیوال از ابر آروان گفتند و اینکه ابر آروان توانسته چه کمک‌های مفیدی انجام دهد و چه محاسنی دارد، و چه نکته‌هایی را می‌تواند بهبود دهد.

پس از این قسمت، مجددا پویا پیرحسینلو به صحنه باز گشت و علیرضا هاشمی مدیر ویدیو و یکی دیگر از بنیان‌گذاران ابر آروان را به حضار معرفی کرد. علیرضا در ارائه خود به قابلیت‌ها و امکانات پلتفرم ویدیوی ابر آروان پرداخت و در مورد بخش‌های مختلف آن کمی توضیح داد. پلتفرم ویدیوی ابر آروان امکان انتشار ویدیو با ترکیب‌های دلخواه از فرمت‌های متنوع و کیفیت‌های مختلف را فراهم می‌آورد، و پتلفرم ویدیوی جدید آروان امکان نمایش تبلیغات در داخل و بیرون پلیر به صورت تصویری و متنی را دارا است. و در پخش زنده هم انواع پروتکل‌ها و ماشین زمان در اختیار شرکت‌ها قرار دارد.

علیرضا هاشمی مدیر پروژه پلتفرم ویدیویی ابر آروان در رویداد رونمایی از نسل دوم راهکارهای CDN و امنیت ابری آروان

در پایان مراسم، پویا مجددا به روی صحنه آمد و با سخنان پایانی خود درباره اهمیت چنین خدماتی در حفظ مختصصان و کسب‌وکارها در ایران، به برنامه رونمایی ابر آروان خاتمه داد.

پس از پایان برنامه، شرکت‌کنندگان در لابی تماشاخانه به گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر در کنار یک پذیرایی آروانی مشغول شدند.

این رویداد از آن جهت اهمیت داشت که ابر آروان تنها شرکت ایرانی است که موفق شده خدمات شبکه توزیع محتوا و امنیت ابری را به خوبی در ایران بومی‌سازی کند، و در یک سال گذشته توانسته‌ایم خدمات خوبی به سازمان‌ها و شرکت‌های سرشناس ایرانی ارائه بدهیم و در بخش امنیت نیز حملات بسیار بزرگی را روی شبکه ایران دفع کردیم. حالا با راه‌اندازی نسل جدید راهکارهای ابر آروان، می‌توانیم خدماتی که برجسته‌ترین شرکت‌های CDN جهان ارائه می‌دهند را در ایران با هزینه‌ای بسیار کمتر ارائه دهیم، و همان‌طور که پویا پیرحسینلو در صحبت‌های پایانی برنامه به‌طور ضمنی به آن اشاره کرد، امیدواریم بتوانیمدر رشد اکوسیستم کسب‌وکارهای اینترنتی ایران تاثیر مثبتی داشته باشیم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *