آروان‌کلاد

به گزارش سرمدنیوز: مدیرعامل شرکت ابرآروان در حاشیه‌ی نمایشگاه تراکنش ایران گفت: پرداخت‌هایی که از کلود استفاده می‌کنند قاعدتاً از روش سنتی آن امن‌تر هستند و حرکت شرکت‌های پرداخت نیز به سمت کلود سکوریتی اجتناب ناپذیر است.

پویا پیرحسینلو ادامه داد: همان‌گونه که در دنیا شرکت بزرگی به نام آکامای برای ارائه‌ی این سرویس ایجاد شده است و۲۷ بانک از ۳۲ بانک برتر دنیا نیز از این شرکت خدمت می‌گیرند، بنابراین استفاده از این تکنولوژی به خودی خود نا امن نیست بلکه امنیت بالایی دارد و ممکن است فقط در بحث پیاده‌سازی آن مشکلاتی بوجود آید.

در ایران وقتی حرف از تکنولوژی کلود می‌شود  منظور میزبانی ابری که بشتر در حوزه infrastructure as service  مطرح می شود و با امنیت ابری که در حوزه software as a service است متفاوت است.

وی ادامه داد در گذشته شرکت های برای ارتقای امنیت سرویس های خود ملزم به هزینه بسیاری زیاد و استفاده از منابع سخت افزاری داشتند اما با اکنون این بحث وجود دارد که از امنیت به صورت ابری منتفع گردید.

پیرحسینلو در خصوص امنیت ابری در حوزه پرداخت افزود: راه حل‌های ابری هزینه‌ها را کاهش و امنیت را ارتقاء می‌دهد، الگویی که امید وارم در آینده اپراتورهایی زیادی در کشور آن را ارائه دهند، خدماتی که در حال حاضر در ایران توسط شرکت ابراروان صورت می گیرد.

ابرآروان یا arvan cloud یکی از شرکت‌های هلدینگ فناب است که خدمات توزیع محتوا و امنیت ابری ارائه می دهد. این شرکت در سال ۹۳ تشکیل و در سال شروع به ارائه خدمات تجاری به صورت عمومی نموده است.

همان‌گونه که می‌دانید یکی از مخاطرات بزرگ در شبکه بانکی و به طور کلی شرکت‌های مهم حملات منع سرویس توزیع شده یا DDoS است که  راه حل‌های ابری می تواند مشکل را حل کند.

مدیرعامل شرکت ابر آروان افزود امیدوارم که بتوانیم از سال آینده سرویس عمومی خود را در کشورهای دیگر ارائه و بتوانیم وارد بازار خارجی شویم. زیرا محصول از ابتیدا قابل رقابت با محصولات خارجی طراحی و تولید شده است.

او افزود: هم اکنون با شرکت‌هایی همکاری می‌کنیم و سرویس دهنده زیرساختی هستیم که سرویس‌های خود را بدون آگاهی از جزئیات روند کاری شرکت‌ها به آن‌ها ارائه دهیم همین محتوی را از نزدیکترین نقطه جغرافیایی بدست کاربران برسانیم. ما به بسیاری از درگاه های واسط بانکی خدمات ارائه می کنیم، اولین شبکه توزیع محتوا و سامانه امنیت ابری بانکی را نیز طراحی کرده ایم  که در حال پیاده سازی آن برای بانک پاسارگاد هستیم، که می تواند در آینده مورد توجه سایر بانک ها نیز قرار گیرد.

پیرحسینلو در پاسخ به این سؤال که چند درصدسرویس‌های امنیتی بانک‌ها در حال حاضر بر روی فضای ابری است گفت: تقریبا هیچ بانک ایرانی برای سرویس امنیتی خود از فضای ابری استفاد نمی‌کند چون این سرویس را شرکت‌های خارجی ارائه می‌دهند و هیچ نقطه لبه ای در ایران وجود ندارد.