در رویداد «سوار ابرها» در 5 اسفند 1396، قول داده بودیم نسل جدید محصولات ابر آروان را 5 خرداد 1397 عرضه کنیم. متاسفانه به‌دلایل متعددی که در ادامه خواهیم گفت، این اتفاق نیافتاد و ما به زمان بیش‌تری نیاز داریم.

اما چرا؟

  1. در پروژه‌های نرم‌افزاری، روندهای خارج از پیش‌بینی بسیاری وجود دارد، اگر چه با تجربیات گذشته، بسیاری از این موارد را در پیش‌بینی‌هایمان لحاظ کرده بودیم، اما در فرآیند تولید یک محصول فناورانه، همیشه شگفتی‌های خارج از کنترل وجود دارند و ما نیز با آن‌ها مواجه شدیم.
  2. با توجه به اهمیت کسب‌وکار مشتریان ابر آروان، در مواردی تیم توسعه‌ی ابر آروان مجبور بودند زمان و انرژی بسیاری برای افزودن امکانی ویژه برای بخشی از مشتریان سازمانی صرف کنند. در واقع، در طول مدتی که تیم‌های گوناگون فنی در حال تولید نسخه‌ی جدید محصولات ابر آروان بودند، هم‌زمان بهبود و نگهداری نسخه‌ی قبلی در اولویت کاری قرار داشت.
  3. از اسفند 1396 نوسانات بازار ارز، دشواری تعاملات اقتصادی بین‌الملل و درنهایت خروج آمریکا از برجام، منجر به گسترده‌تر شدن مشکلات بانکی شد و دشواری‌های فراوانی در گشایش اعتبار اسنادی LC و اعتبار اسنادی یوزانس پدید آورد. نتیجه‌ی تمام این رخدادها موجب شد ابر آروان در تامین سخت‌افزار مورد نیاز دیتاسنترهای داخلی و خارجی خود مشکلات فراوانی داشته باشد.

راهکارهای ابر آروان چیست؟

در هر حال ما یک اقدام مهم خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد مشتریانی که منتظر سرویس‌های جدید ابر آروان بودند با کم‌ترین مشکل و البته تاخیر مواجه شوند.

  • CDN، Cloud Security و Cloud DNS

نسخه‌ی آلفای نسل جدید این محصولات در حال حاضر آماده شده است. شما می‌توانید به support@arvancloud.ir درخواست بفرستید تا امکان تست این نسخه را دریافت کنید.

اما مشتریانی که برای استفاده از پلن اقتصادی ابر آروان با محدودیت مواجه بودند، تا زمان پایدار شدن نسخه‌ی جدید شبکه توزیع محتوای ابر آروان می‌توانند از پلن اقتصادی نسخه‌ی فعلی استفاده کنند. برای این کار در سایت ابر آروان ثبت نام کنید، یک تیکت ثبت کنید تا پلن اقتصادی برای شما فعال شود.

  • پلتفرم ویدیو

نسخه‌ی جدید پلتفرم ویدیو ابر آروان -همانند شبکه توزیع محتوا در نسل جدید- از پایه بازنویسی و بازطراحی شده است، به گونه‌ای که در نسخه‌ی جدید پلتفرم ویدیویی، پایداری سرویس در سطحی بسیار گسترده‌تر فراهم خواهد شد. تا زمان فعال شدن این سرویس‌ در تیر ماه، عرضه‌ی خدمت به تمام مشتریان سازمانی به‌شکل قبلی ادامه پیدا خواهد کرد و محدودیت‌های پیش‌بینی شده در عرضه‌ی این سرویس‌ها را برطرف خواهیم کرد. امیدواریم در تیر ماه با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید، کسب‌وکارهای خرد نیز بتوانند از پلن‌های رایگان و اقتصادی این سرویس استفاده کنند.

  • رایانش ابری

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، مهم‌ترین چالش در این بخش، تامین سخت‌افزارهای زیرساختی از خارج از کشور بوده است. با رفع موانع اشاره شده، امیدواریم تا پایان خرداد دست کم در یکی از دیتاسنترهای داخلی خدمات را فعال کنیم. برای استفاده از نسخه‌ی آلفای این محصول و آشنایی بیش‌تر با آن، درخواست خود را به نشانی support@arvancloud.ir بفرستید.

 

در صفحه اختصاصی سوار‌ ابرهای ۹۶ می‌توانید از این موارد باخبر شوید:

  • ویدیوی مراسم و توضیحات تیم فنی ابرآروان را ببینید.
  • دمو و پنل محصولات جدید ابرآروان را ببینید و اولویت‌های تان را در مورد استفاده از امکانات جدید به ما اطلاع بدید.
  • بخش جدید «ماشین حساب» را ببینید. در این قسمت می‌توانید با توجه به نیازتون هزینه‌های آینده رو تخمین بزنید. (این قیمت‌ها هنوز نهایی نیستند) همزمان با ارایه سرویس‌های جدید ابرآروان، لطفا با ارسال نظراتتون در مورد قیمت‌ها،در فرایند قیمت‌گذاری مناسب به ما کمک کنید .

 

در پایان، امیدواریم هر چه زودتر با فعال‌سازی نسل جدید خدمات یکپارچه‎ی ابری، تجربه‌ی متفاوتی برای کسب‌وکارهای ایرانی ایجاد کنیم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ در “توضیحات ابر آروان در رابطه با نسل جدید محصولات”

  • Avatar for پوریا
    پوریا
    ۷ خرداد ۱۳۹۷ در۱:۱۳ ق٫ظ

    امیدوارم موانع پیش و روی تیم حرفه ای و پرتلاش آروان در خصوص توسعه ی سرویس های جدید به زودی برطرف بشه و شاهد رشد و بالندگی بیشترتون باشیم.مطمعن هستم هیچ مانع و مشکل داخلی یا خارجی نمیتونه در برابر اراده و پشتکار شما قد علم کنه و حتما برش غلبه میکنید.