اواسط آذر ماه 1395 و پس از اختلالات پیش آمده، ابر آروان اجرایی کردن زیرساخت جدید خود بر پایه BGP Anycast سراسری را سرعت بخشید و در پایان نیمه شب روز جمعه 12 آذر ماه شبکه توزیع محتوا ابر آروان به صورت کامل و در تمام لایه ها به معماری anycast مهاجرت کرد.

این تغییرات کیفیت سرویس دهی ابر آروان را به صورت چشم گیری افزایش و این شرکت را در ردیف CDN های محدودی قرار می دهد که در سراسر جهان به صورت کامل و نه تنها در لایه DNS به صورت anycast سرویس دهی می کنند.

یکی از چالش های مهم در یک شبکه توزیع محتوا تشخیص دقیق موقعیت جغرافیایی کاربر است. اگرچه روش های سنتی تشخصی موقعیت جغرفیایی به کمک DNS سرورها در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته اند، اما همچنان از دقت کافی برخوردار نبوده و پیاده سازی یک ساختار پایدار یکپارچه را با مشکلاتی همراه می سازند. 
به کمک این روش آدرس های IP ابر آروان به صورت واحد در نقاط مختلف و سراسر جهان advertise شده و هر کاربر حتی در اولین اتصال به نزدیک ترین سرور لبه متصل شده و از آن سرویس خود را دریافت می کند. 

از مهم ترین امتیازات معماری جدید ابر آروان می توان موارد زیر را مورد اشاره قرار داد: 

  • بالاترین دقت در تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران
  • سهولت در تفکیک ترافیک استان ها و کمترین اختلال در زمان مهاجرت ساختار در FCP ها
  • جایگزین شدن سرور و پاپ سایت دارای اختلال با کمترین زمان ممکن (کمتر از 2 ثانیه در داخل ایران)
  • ارتقای چشم گیر روش های جلویگری از حملات DDoS

اگر چه بخش قابل توجه ای از اختلالات پیش آمده در هفته گذشته از کنترل ابر آروان خارج بوده است، اما آروان با توجه به تعهد خود به کاربران، از آن ها پوزش خواسته و اعلام می کند موجودی حساب تمامی مشتریانی که دچار اختلال شده اند را به ارزش 15 روز افزایش خواهد داد. 

 

تیم فنی ابر آروان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا حرکت مستمر به سمت جلو همواره ادامه داشته باشد.

پایدار باشید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *