ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در خرداد ۱۴۰۱، امکان دریافت گزارش از سرویس ویدیو و پخش‌زنده‌ی پلتفرم ویدیو ابر آروان (Video Platform) از طریق پنل و API فراهم شد. با این امکان، مشتریان می‌توانند با متغیرهای متنوعی که برای شخصی‌سازی گزارش در نظر گرفته شده است، از پارامترهای ساعت تماشا، ترافیک و تعداد پخش ویدیو یا پخش زنده‌ی خود گزارش دریافت کنند.

هم‌چنین امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت برای ساخت اپلیکیشن به محصول کانتینر ابری آروان ‌(Container Service) اضافه شد. به‌روزرسانی فهرست‌ IPهای آروان پس از اضافه شدن سرورهای جدید به شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) از دیگر تغییرات در خرداد ۱۴۰۱ بود.

 

اضافه‌شدن امکان دریافت گزارش‌ از سرویس ویدیو و پخش‌زنده به پلتفرم ویدیو ابر آروان

در ماهی که گذشت امکان دریافت گزارش از ساعت تماشا (Whatch time)، ترافیک (Traffic) و تعداد پخش یا بازدید (Play-Count) به پلتفرم ویدیو ابر آروان اضافه شد.

کاربران می‌توانند از طریق API و پنل گزارش مورد نظر خود را از مجموع دقایق تماشا شده‌، ترافیک ارسال شده به کاربران و تعداد افرادی که به‌شکل مجزا ویدیو و لایو استریم را تماشا کرده‌اند، دریافت کنند.

هم‌چنین کاربران می‌توانند گزارش‌ها را با امکاناتی مانند تعیین بازه‌‌ و فاصله‌ی زمانی، تفکیک و دسته‌بندی، فیلتر کردن، مرتب‌سازی، محدود کردن تعداد نتایج و انجام عملیات محاسباتی روی خروجی گزارش شخصی‌سازی کنند.

این امکانات به کاربران کمک می‌کند سه پارامتر ساعت تماشا، ترافیک و تعداد پخش را به‌تفکیک هر ساعت یا روز و در بازه‌ی زمانی مورد نظر، دریافت کنند.

مشتریان هم‌چنین از طریق API می‌توانند خروجی گزارش را براساس متغیرهای کانال، ویدیو، کشور، اپراتور اینترنت، کیفیت، آدرس مرجع بازدید ویدیو، Client Type، مرورگر و سیستم عامل کاربر، نوع، برند و مدل دستگاه کاربر و شماره‌ی چانک، دسته‌بندی و فیلتر کنند.

به‌علاوه امکان انجام عملیات محاسباتی روی خروجی گزارش مانند جمع‌کردن، میانگین گرفتن و تعیین بیش‌ترین و کم‌ترین در شاخص‌‌های مختلف از طریق API به مشتریان ارایه شده است.

از دیگر امکانات گزارش پلتفرم ویدیو ابر آروان می‌توان به مرتب‌سازی خروجی گزارش (صعودی/نزولی) و محدود کردن تعداد نتایج (Limit/Offset) از طریق API اشاره کرد.

 

فراهم‌شدن امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت در محصول کانتینر ابری آروان

در خرداد ۱۴۰۱، امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت برای ساخت اپلیکیشن با محصول کانیتنر ابری آروان ‌(Container Service)، فراهم شد.

در حال‌حاضر کاربران می‌توانند از API درگاه پرداخت زیبال برای توسعه‌ی اپلیکیشن با کانتینر ابری آروان استفاده کنند. در آینده درگاه‌های پرداخت دیگری نیز برای این کار معرفی خواهد شد.

به‌‌این‌ منظور کافی است مشتریان در وب‌سایت زیبال درگاه بسازند و در بخش Payment کد اپلیکیشن خود، ‌API زیبال را پیاده‌سازی کنند.

 

به‌روزرسانی فهرست IPهای ابر آروان

با اضافه‌شدن سرورهای جدید به زیرساخت شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)، فهرست IPهای ابر آروان به‌‌روز شد.

توصیه می‌شود کاربران در تنظیمات فایروال خود، IPهای جدید را در Whitelist قرار داده و به‌روز کنند:

  • 81.12.28.16/29
  • 158.255.77.238/31
  • 176.65.192.192/26

در این به‌روزرسانی IP زیر از فهرست IPهای ابر آروان حذف شده است:

  • 83.121.255.40/31

برای به‌روزرسانی خودکار فهرست IPها می‌توان در دیواره‌ی آتش از اسکریپت خودکار استفاده کرد.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در خرداد  ۱۴۰۱ در ادامه آمده است:

محصول شبکه توزیع محتوا (CDN)

  • رفع مشکل نمایش پیغام‌ها در صفحه‌ی ساخت و ویرایش محدودیت درخواست‌ها
  • بهبود حالت پیش‌نمایش در بخش قوانین صفحه‌ی فایروال
  • رفع مشکل مربوط به صفحه‌بندی در فهرست IPها در فایروال
  • اصلاح اعتبارسنجی مرتبط با FQDN در زمان کپی دامنه‌ها
  • رفع مشکل مربوط به تاریخ شمسی در صفحه‌ی تحلیل حملات WAF

محصول ویدیو (Video Platform)

  • حل مشکل آرشیو پخش زنده در دو حالت دستی و خودکار

 

گزارش‌های مرتبط:

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۱

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در فروردین ۱۴۰۱

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *