ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در اسفند ۱۴۰۱، امکان عیب‌یابی خودکار به شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان و ابرک‌های سندباکسی برای استفاده‌های غیرعملیاتی به محصول سرور ابری آروان (Cloud Server) اضافه شد.

هم‌چنین در این ماه امکان پشتیبانی قابلیت Source to Image از Dockerfile به کانتینر ابری آروان (Cloud Container) اضافه شد. به‌علاوه، با اضافه‌شدن امکان مرتب‌سازی و جست‌وجو، قابلیت مدیریت فایل‌ها در فضای ابری آروان (Object Storage) بهبود یافت.

 

اضافه‌شدن سرویس عیب‌یابی خودکار به شبکه توزیع محتوا ابر آروان

از تغییرات شبکه توزیع محتوا ابر آروان در اسفند ۱۴۰۱ می‌توان به اضافه شدن سرویس عیب‌یابی (Troubleshooting) به این محصول اشاره کرد. این سرویس با چک‌کردن خودکار پارامترهای مختلف مرتبط با سرویس و ترافیک به ایجاد ارتباطی بهینه و امن کمک می‌کند.

سرویس عیب‌یابی مشکلات عمومی و پرتکرار را روی هر دامنه چک و نتیجه را به مشتریان اعلام می‌کند.

پارامتر‌های وضعیت فعال بودن دامنه، رکورد DNS  اصلی، رکورد DNS برای www، رکورد DNS نوع MX، وضعیت فعال بودن گواهی‌نامه SSL، وضعیت نماد ابر و وضعیت پورت SSL سرور اصلی، از سوی سرویس عیب‌یابی شبکه توزیع محتوا ابر آروان بررسی می‌شود.

 

فراهم شدن امکان تست رایگان سرور ابری آروان با ابرک‌های سندباکسی

در ماهی که گذشت با اضافه شدن ابرک‌های سندباکسی، نمونه‌ی رایگان و ارزان قیمت ابرک‌های محصول سرور ابری آروان در اختیار کاربران قرار گرفت.

به‌کمک ابرک‌های سندباکسی می‌توان با هزینه‌ای بسیار کم برای استفاده‌های غیر عملیاتی، محیط‌های تست ایجاد کرد. هم‌چنین بسته‌ی کاملن رایگان ابرک‌های سندباکسی به کاربران امکان می‌دهد بدون پرداخت هزینه ابرک‌های آروان را تست کنند.

از مراحل ضروری توسعه‌ی یک نرم‌افزار می‌توان به آزمایش و تایید عملکرد صحیح آن اشاره کرد. توسعه‌دهندگان با محیط VPS رایگان ابر آروان، می‌توانند این آزمایش‌ها را  به‌شکل مجزا اجرا و آن‌ها را در مقیاس بزرگ اجرا کنند.

هم‌چنین آموزشگاه‌هایی که برای کلاس‌های آموزشی خود به محیط تست شبیه‌سازی شده نیاز دارند، می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ی بالا، از این نوع VPS ابر آروان استفاده کنند.

 

فراهم شدن امکان ساخت ایمیج شخصی‌سازی شده با پشتیبانی Source to Image کانتینر ابری آروان از Dockerfile

در این ماه با پشتیبانی قابلیت Source to Image کانتینر ابری آروان از Dockerfile، امکان ساخت ایمیج شخصی‌سازی شده با داکر فراهم شد.

پیش از اضافه شدن این امکان، قابلیت Source to Image (S21) تنها از طریق buildpackهایی مانند Heroku و CNCF، سورس‌کد را به ایمیج کانتینر تبدیل و آن را Deploy می‌کرد. با پشتیبانی قابلیت Source to Image کانتینر ابری آروان از Dockerfile، اگر در سورس کد توسعه‌دهندگان داکر فایل وجود داشته باشد، به‌جای استفاده از buildpackها از داکرفایل برای ساخت ایمیج استفاده می‌شود.

ساخت Container Image‌ شخصی‌سازی‌شده از سورس‌‌کد مزیت پشتیبانی Source to Image کانتینر ابری آروان از Dockerfile است. برای نمونه ممکن است توسعه‌دهنده ترجیح دهد برای Base Image از ورژن سبک‌تر JDK (Java Development Kit) استفاده کند که در حال حاضر این امکان برای او فراهم است.

 

اضافه‌شدن امکان جست‌وجو و مرتب‌سازی فایل‌ها و صندوقچه‌ها به فضای ابری آروان

بهبود مدیریت فایل‌ها در فضای ابری آروان با اضافه شدن امکان جست‌وجو و مرتب‌سازی فایل‌ها و صندوقچه‌ها، از دیگر تغییرات اسفند ۱۴۰۱ بود.

امکان مرتب‌سازی و جست‌وجوی پنل محصول فضای ابری آروان مدیریت‌ فایل‌ها را آسان‌تر می‌کند؛ پیش‌تر کاربران برای پیدا کردن یک فایل باید تمام فایل‌هایی که در فضای نامحدود ابری آروان ذخیره و نگهداری می‌کنند را بررسی می‌کردند.

با اضافه شدن امکان جست‌وجو،  مشتریان با جست‌وجوی نام صندوقچه‌ها و فایل‌ها می‌توانند آن‌ها را به‌آسانی پیدا کنند. به‌علاوه با امکان مرتب‌سازی، کاربران می‌توانند فایل‌ها و صندوقچه‌های خود را براساس نام، تاریخ و سطح‌ دسترسی مرتب‌سازی کنند تا راحت‌تر از قبل به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *