ابر آروان برای بهره‌مندی آسان وب‌سایت‌های توسعه‌ داده‌شده با WordPress از امکانات و مزایای شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)، اقدام به توسعه‌ی افزونه‌ی CDN وردپرس‌ کرده است.

این افزونه که شبکه توزیع محتوا ابر آروان را با WordPress یکپارچه می‌کند، سبب بهبود عملکرد، افزایش امنیت، کاهش هزینه‌ی هاست و سرور و بهینه‌‌سازی وب‌سایت‌های وردپرس برای موتورهای جست‌وجو می‌شود.

کاربران با استفاده از این افزونه می‌توانند از داخل صفحه‌ی ادمین وردپرس وب‌سایت‌ خود، تنظیمات عمومی شبکه توزیع محتوا،  Web acceleration، DDoS Protection، HTTPS، Firewall و Caching را انجام دهند و صفحه‌ی گزارش شبکه توزیع محتوا و Status Analysis را مشاهده کنند.

از قابلیت‌ها و امکانات این افزونه می‌توان به فعال بودن تنظیمات پیش‌فرض برای بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی، کاربری آسان و مدیریت تنظیمات CDN از داخل داشبورد وردپرس، مدیریت کشینگ و پاک‌سازی خودکار کش بعد از انتشار مطلب، بهبود سرعت بارگذاری فایل‌های JS و CSS تنها با یک کلیک، فعال‌سازی SSL رایگان تنها با یک کلیک، فعال‌سازی قابلیت محافظت در برابر حملات DDoS ساده و پیشرفته و مشاهده‌ی آمار بازدیدکنندگان و خطاهای دریافتی اشاره کرد.

 

اهمیت افزونه‌ی وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که به‌دلیل مزایایی مانند نداشتن نیاز به دانش عمیق برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی، متن باز بودن، انعطاف بالا و هزینه‌ی پایین نسبت به سایر سیستم‌ها با استقبال بسیار چشم‌گیری روبه‌رو است. باوجود این مزایا، مقالات و پژوهش‌های بسیاری در رابطه‌ با معایب و چالش‌های کار با وردپرس منتشر شده است. چالش‌هایی که برخی از آن‌ها به مرور زمان در به‌روزرسانی‌ها یا به‌کمک افزونه‌ها برطرف شده‌اند.

باتوجه به‌ این‌که کارشناسان جدی‌ترین چالش وردپرس را مشکلات امنیتی و عملکردی معرفی می‌کنند، ابر آروان با توسعه افزونه و یکپارچه‌سازی محصول CDN با WordPress، راهکار خود را برای رفع این چالش‌ها ارایه کرده است.

 

مزایای CDN برای سایت‌های توسعه داده‌ شده با WordPress:

  • بهبود عملکرد (Performance) وردپرس

سرعت Load پایین از بزرگ‌ترین مشکلات وردپرس است. مشکلات عملکردی در وب‌سایت‌هایی که با سایت‌سازها توسعه داده شده‌اند و صفحه‌های سنگینی دارند، بیش‌تر دیده می‌شود. باتوجه به پاسخ به درخواست‌ها از نزدیک‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی و انتقال بخش بزرگی از پردازش‌ها از سرور اصلی به سرورهای لبه شبکه توزیع محتوا‌، CDN سرعت و عملکرد وب‌سایت‌های وردپرسی را بسیار بهبود می‌دهد.

  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (Search Engine Optimization)

بهبود عملکرد و سرعت Load رتبه‌ی وب‌سایت را افزایش می‌دهد و وب‌سایت را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌تر می‌کند.

  • افزایش امنیت

وب‌سایت‌های توسعه داده شده با وردپرس با توجه به ساختار مشخص و شناخته‌شان، مورد حملات امنیتی متعددی قرار می‌گیرند. قابلیت‌های امنیتی CDN مانند Firewall، WAF، Rate Limit و Load balancing می‌تواند وب‌سایت‌های وردپرس را در برابر خطرهای امنیتی محافظت کند.

  • کاهش هزینه

درخواست‌های وب‌سایت‌هایی که از شبکه توزیع محتوا استفاده می‌کنند، از Cache آن وب‌سایت در نقاط حضور (Point of Presence) CDN پاسخ داده می‌شود. به‌این ترتیب بیش‌تر درخواست‌های وب‌سایت به سرور اصلی آن منتقل نمی‌شود و هزینه‌ی هاست و سرور کاهش پیدا می‌کند.

  • ثبات در سرویس‌دهی

باتوجه به مشکلات زیرساختی ارتباطات در ایران، شاهد بروز اختلالات فراوانی در خدمات شرکت‌های هاستینگ و ارتباطی هستیم. استفاده از CDN و Cache صفحه‌ها باعث می‌شود بخشی از این مشکلات به کاربران منتقل نشود و تجربه کاربری آنان تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

مزایای استفاده از افزونه CDN ابر آروان:

  • کاربری آسان

مشتریان CDN ابر آروان برای تنظیمات شبکه توزیع محتوا (CDN Configuration) باید به پنل این محصول در وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنند. پنل ابر آروان دارای تنظیمات و امکانات گسترده‌ای است که بیش‌تر آن‌ها مورد نیاز کارشناسان وردپرس نیست.

افزونه وردپرس ابر آروان از یک‌سو تمام تنظیمات مورد نیاز وردپرس را شامل می‌شود و از سوی‌ دیگر این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به ورود به پنل و از صفحه‌ی مدیریت (Admin) وردپرس تنظیمات CDN انجام شود.

کاربران با استفاده از این افزونه می‌توانند از داخل صفحه‌ی ادمین وردپرس وب‌سایت‌ خود، تنظیمات عمومی شبکه توزیع محتوا،  Web acceleration، DDoS Protection، HTTPS، Firewall و Caching را انجام دهند و صفحه‌ی گزارش شبکه توزیع محتوا و Status Analysis را مشاهده کنند.

  • Sync بودن پنل و افزونه‌‌

پنل و افزونه شبکه توزیع محتوا ابر آروان با یکدیگر Sinc هستند؛ هر تغییر در پنل CDN ابر آروان در تنظیمات افزونه وردپرس و برعکس هر تغییر در افزونه در پنل CDN ابر آروان اعمال می‌شود.

  • تنظیمات پیش‌فرض مناسب ‌WordPress

افزونه وردپرس CDN ابر آروان به‌شکل پیش‌فرض دارای basic configuration مناسب برای وردپرس است. تنظیمات اولیه‌ی افزونه بدون نیاز به تغییرات، به احتیاجات بیش‌تر کارشناسان وردپرس پاسخ می‌دهد.

  • رایگان بودن برای بیش‌تر کاربران WordPress

بیش‌تر امکاناتی که کارشناسان وردپرس برای وب‌سایت‌هایشان نیاز دارند در بسته‌ی پایه‌ی شبکه توزیع محتوا ابر آروان به‌شکل رایگان ارایه شده است.

ترافیک نامحدود ایران و جهان، تعداد درخواست نامحدود، گواهینامه‌ی SSL ابر آرون، ۵ قانون صفحه، ۱۰ قانون دیواره‌ی آتش و محافظت از حملات DDoS از امکانات بسته‌ی پایه‌‌ی شبکه‌ی توزیع محتوا ابر آروان است.

اگر کاربران نیاز به استفاده از امکانات پیشرفته‌تر شبکه توزیع محتوا داشته باشند می‌توانند با پرداخت هزینه از امکاناتی مانند بهینه‌سازی تصویر و محدودیت نرخ درخواست و امکانات بسته‌های رشد، حرفه‌ای و سازمانی استفاده کنند.

  • سازگار با سایر افزونه‌های Caching

افرادی که با وردپرس کار می‌کنند از افزونه‌های مختلفی مانند W3 Total Cache و LiteSpeed Cache برای بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت‌شان استفاده می‌کنند. این افزونه‌ها برای مدیریت Cache در سطح سرور استفاده می‌شوند و باتوجه به کارکرد متفاوت افزونه CDN ابر آروان، می‌توان از این افزونه‌ها به‌شکل هم‌زمان استفاده کرد.

 

شیوه‌ی نصب افزونه CDN ابر آروان

برای نصب افزونه‌ی وردپرس CDN ابر آروان می‌توانید از صفحه‌ی ادمین وب‌سایت خود وارد بخش Plugins شوید، روی Add New کلید و عبارت ArvanCloud CDN را جست‌وجو و نصب کنید.

پس از نصب افزونه کافی است از پنل شبکه توزیع محتوا ابر آروان API Key دامنه‌ی خود را کپی و در بخش Configure API Key افزونه وارد و ذخیره کنید.  مزیت نصب افزونه از فضای وردپرس، به‌روزرسانی خودکار افزونه است.

روش دیگر نصب این افزونه، دانلود آن از وب‌سایت WordPress.org و نصب آن در بخش افزونه‌های وب‌سایت است.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 پاسخ در “افزونه‌ CDN ابر آروان در WordPress منتشر شد”