سایفرسوییت آروان‌کلاد

شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN)، قدیمی‌ترین محصول ابر آروان است که مشتریان بسیاری، از وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ از آن استفاده می‌کنند. در تمام این سال‌ها تیم CDN‌ آروان تلاش کرده است تا در کنار توسعه‌ی امکانات و ویژگی‌های فنی و پیشرو بودن در ارایه سرویس پایدار، تجربه‌ی کاربری خوش‌آیندی را برای همراهان این محصول فراهم کند. در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌های پنل کاربری CDN ابر آروان. 

 

ترکیب امنیت ابری و CDN ابر آروان

در پنل ابر آروان تا پیش از این، صفحه‌های مربوط به محصول امنیت ابری آروان مانند پیش‌گیری از حملات DDoS، محدودیت نرخ درخواستها (Rate Limit) و WAF آروان از زیرمجموعه‌ی منوی سمت راست پنل کاربری و در قسمت امنیت ابری دردسترس بودند.

به‌دلیل اشتراک این قابلیت‌ها با CDN و ایجاد سردرگمی برای بعضی از کاربران، اکنون صفحات امنیت ابری با پنل کاربری CDN به‌شکل یکپارچه دردسترس قرار گرفته و تجربه‌ی کاربری راحت‌تری برای استفاده‌کنندگان از این محصولات رقم خورده است.

 

انتشار نسخه‌ی جدید WAF 

دیواره آتش وب (Web Application Firewall) ابر آروان حملات سنتی و پیشرفته‌ی وب را تشخیص می‌دهد و جلوی آن‌ها را می‌گیرد. این سامانه بدون نیاز به دانش فنی یا تنظیمات پیچیده به کمک کسب‌وکارها می‌آید و در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد. 

نسخه‌ی جدیدWAF آروان اکنون با ظاهری جدید و قابلیت‌های بیش‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. پشتیبانی از چندین Rule Set استاندارد مانند COMODO و CRS در پنل کاربری یکی از ویژگی‌های جدید دیواره‌ی آتش وب آروان است.

دیواره آتش وب ابر آروان با استفاده از قوانین Regex و برمبنای روش Anomaly Scoring درخواست‌های مخرب را بلاک می‌کند. روش Anomaly Scoring را می‌توان راهی برای شناسایی حملات با دقتی بالا معرفی کرد. در این روش به هر قانون امتیازی اختصاص پیدا می‌کند. به هنگام تطابق چند قانون با یک درخواست، امتیاز قوانین مطابقت یافته با هم جمع می‌شود و با مقدار حد آستانه‌ی تعیین‌شده برای دیواره آتش وب (میزان حساسیت) مقایسه می‌شود. اگر امتیاز قوانین مطابقت یافته با آن درخواست، مساوی یا بیش‌تر از میزان حساسیت مشخص‌شده برای WAF باشد، آن درخواست بلاک خواهد شد. 

برای اطلاعات بیش‌تر و آشنایی با این سامانه می‌توانید صفحه‌ی شیوه‌ی تنظیمات و پیکربندی WAF ابر آروان را بخوانید. 

 

قابلیت Image Resize 

تصاویر نقشی کلیدی در محتوای صفحات وب دارند. با توجه به استفاده‌ی کاربران از دستگاه‌های مختلف، متناسب بودن اندازه‌ی تصاویر وب‌سایت‌ها با اندازه‌ی صفحه‌های نمایش متفاوت و نیاز به تصاویر با ابعاد متناسب اهمیت بسیاری پیدا کرده است. 

گاهی نیاز است از یک تصویر، چند نسخه با ابعاد مختلف برای صفحه‌های نمایش‌ مختلف تهیه شود. این موضوع هزینه بالایی از نظر توان پردازشی برای تبدیل تصاویر و فضای ذخیره‌سازی برای صاحبان وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کند. ارایه راهکاری برای حل این دغدغه، می‌تواند برای وب‌سایت‌ها مفید باشد. 

ویژگی Image Resize به کسب‌وکارهای آنلاین و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا دغدغه‌ای برای نگهداری از نسخه‌های متنوع تصاویر با ابعاد دل‌خواه برای صفحه نمایش‌های مختلف نداشته باشند.

کاربران به‌راحتی میتوانند ابعاد تصویر مورد نظر را به‌شکل Query String در URL اصلی برای CDN ارسال و تصویر را با ابعاد مورد نظر دریافت کنند. تمام این فرآیند به‌شکل اتوماتیک انجام می‌شود و تصویر با ابعاد جدید نیز روی CDN کش میشود. این امکان در پلن حرفه‌ای و سازمانی دردسترس است. 

برای آگاهی از جزییات بیش‌تر در این مورد، می‌توانید صفحه‌ی استفاده از قابلیت Resize Image ابر آروان را بخوانید.

 

صفحه‌ی انتخاب پلن 

پیش از این، قابلیت امنیت ابری دارای پلن‌های مجزایی با CDN بود که اکنون با یکپارچه شدن CDN و امنیت ابری این قابلیت‌ها به همراه هزینه‌های CDN در یک صفحه‌ی جدید در اختیار کاربر قرار گرفته است.

از این پس ویژگی‌ها و امکانات جدید ابر آروان در ۴ گروه ارایه می‌شوند. کاربران با هر بار فعال کردن یک پلن، ۷ روز بعد می‌توانند آن را به پلن پایین‌تر تغییر دهند. مشتریان سازمانی برای راهنمایی و فعال‌سازی می‌توانند نیازمندی خود را با پشتیبانی آروان در میان بگذارند. آروان تاکنون در این حوزه تغییر قیمت نداشته است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *