آنتی‌ویروس

نسخه‌نگاری و چرخه‌ی عمر، دو ویژگی جدیدی هستند که به‌تازگی به محصول فضای ابری آروان‌کلاد اضافه شده‌اند. با ویژگی Versioning و Lifecycle پشتیبان‌گیری کارآمدتری را تجربه خواهید کرد. در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را به اختصار معرفی می‌کنیم.

نسخه‌نگاری

ویژگی تازه از تنور درآمده‌ی نسخه‌نگاری یا Versioning همان‌طور که از نامش مشخص است، نسخه‌های آبجکت شما را نگارش می‌کند. این ویژگی با over write کردن، از هر آبجکتی که مشخص کرده‌اید نوعی کپی می‌سازد؛ با این تفاوت که مانند کپی، نسخه‌ی جدید را جایگزین نسخه‌ی قدیمی نمی‌کند و به‌ازای هر تغییر در آبجکت می‌توانید چند نسخه از یک فایل را ذخیره و بازیابی کنید.

شاید برای‌تان کاربرد اصلی این ویژگی مبهم باشد؛ چرا که بدون نسخه‌نگاری هم می‌توانید فایل‌ها و داده‌های خود را در فضای ابری ذخیره و استفاده کنید. نسخه‌نگاری زمانی کاربردی است که از فضای ابری تنها به‌منظور «پشتیبان‌گیری» استفاده می‌کنید و دقت و تاریخچه داشتن هر فایل برای‌تان مهم است. یا تغییرات زیادی در داده‌ها اعمال می‌کنید و ممکن است به بازیابی یا حذف گسترده‌تری نیاز داشته باشید.

نسخه نگاری

باید به یاد داشته باشید که نسخه‌نگاری تنها برای صندوقچه‌هایی اعمال می‌شود که شما مشخص کرده باشید. از بخش «صندوقچه‌ها» می‌توانید مشخص کنید ویژگی نسخه‌نگاری برای کدام صندوقچه‌ها فعال شود. به‌علاوه، فعال‌سازی این ویژگی برای همه‌ی کاربران رایگان است.

 

چرخه‌ی عمر

ویژگی چرخه‌ی عمر (Lifecycle) به شما این امکان را می‌دهد که کنترل بهتری روی فایل‌ها و صندوقچه‌های‌تان و درنهایت مدیریت منابع بهتری داشته باشید. Lifecycle همانند ویژگی نسخه‌نگاری کارآمدترین پشتیبان‌گیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. با تعریف قوانین پایه برای هر صندوقچه‌ای که مشخص می‌کنید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. Lifecycle که نامش گویای کارکردش است، برای فایل‌ها زمان زندگی‌ای مشخص می‌کند که تا چه زمانی مجاز به باقی ماندن در صندوقچه هستند و پس از زمان مشخص شده، به‌شکل خودکار حذف می‌شوند. استفاده از چرخه‌ی عمر کمک می‌کند تا پشتیبان‌گیری‌تان را با هزینه‌ی کم‌تری انجام دهید. یا اگر صاحب وب‌سایتی هستید که به‌طور پیوسته و منظم در فضای ابری بارگذاری دارد، بدون درگیری و صرف وقت، پیوسته صندوقچه‌ی خود را پاک‌سازی کنید.

چرخه عمر

نگران حذف شدن سرخود داده‌های خود هم نباشید، Lifecycle تنها زمانی عمل می‌کند که خودتان به‌طور خاص معین کرده باشید کدام صندوقچه و کدام داده مشمول باشند و هرکدام چه بازه‌‌ی زمانی‌ای داشته باشند. می‌توانید مشخص کنید این قوانین روی همه‌ی داده‌ها اعمال شوند یا فقط روی داده‌هایی که مشخصه‌ی خاصی دارند. برای تنظیم این جزییات می‌توانید به منوی «صندوقچه‌ها» در پنل خود، بخش «عملیات» بروید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *