آروان‌کلاد

در تیر ۱۴۰۲ امکان Passive Health Check به شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) و اپلیکیشن ArvanCloudS3 برای بهبود مدیریت فایل‌ها به فضای ابری آروان (Object Storage) اضافه شد.

به‌علاوه در این ماه برای پایداری بیش‌تر سرویس مشتریان محصول سرور ابری آروان (Cloud server)، قابلیت انتقال خودکار ابرک‌ها به سرورهای سالم به این محصول فراهم شد.

 

اضافه شدن امکان Passive Health Check به توزیع بار CDN ابر آروان

شبکه توزیع محتوا ابر آروان به دو شکل Active و Passive سلامت سرورهای اصلی را پایش می‌کند.

در پایش سلامت سرورها به‌شکل Passive پاسخ سرورهای اصلی مشتریان به درخواست‌ها، از سوی شبکه توزیع محتوا ابر آروان بررسی می‌شود. با عبور تعداد خطاها از میزان تعیین شده، Passive Health Check سبب می شود ارسال ترافیک به سرور دچار خطا متوقف و پس از گذشت مدت زمان تعیین‌شده، دوباره ترافیک به سوی آن سرور ارسال شود.

این امکان جدید تجربه‌ی کاربران نهایی از سرویس مشتریان CDN ابر آروان را بهبود می‌دهد.

 

ارایه‌ی اپلیکیشن ArvanCloudS3 برای بهبود مدیریت فایل‌ها در فضای ابری آروان

ابر آروان در ماه گذشته برای بهبود مدیریت فایل‌ها در محصول فضای ابری، اپلیکیشن ArvanCloudS3 را توسعه داد.

با این اپلیکیشن می‌توان صندوقچه (Bucket) ساخت، فایل‌ها و فولدر‌ها را در صندوقچه‌ها بارگذاری و فایل‌های‌ را بین صندوقچه‌ها جابه‌جا کرد.

هم‌چنین مشتریان می‌توانند این اپلیکیشن را به فضای ابری سرویس‌دهندگان دیگر مانند Digital Ocean ، amazon و هر سرویس‌دهنده‌ی دیگری که بر پایه‌ی پروتکل S3 فعالیت می‌کند، متصل کنند.

 

اضافه‌شدن قابلیت انتقال خودکار ابرک‌ها به سرور‌های سالم

در تیر ۱۴۰۲ هم‌چنین قابلیت انتقال خودکار ابرک‌ها به سرورهای سالم به محصول سرور ابری اضافه شد.

دلایل مختلفی مانند قطعی برق سبب از دسترس خارج شدن سرورها می‌شوند. با از دسترس خارج شدن سرورها، ابرک‌های موجود روی آن‌ها امکان فعالیت نخواهند داشت. در نتیجه سرویس‌های میزبانی شده در این سرورها قطع می‌شوند.

این قابلیت جدید سبب می‌شود هنگام اختلال و از دسترس خارج شدن یک سرور، ابرک‌هایی که روی آن سرور قرار داشتند به‌شکل خودکار به یک‌ سرور سالم منتقل شوند. بنابراین این قابلیت، Down time ابرک‌ها را پایین می‌آورد و سبب می‌شود سرویس‌های مشتریان محصول سرور ابری آروان بیش‌ترین پایداری را داشته باشد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *