نسخه نگاری چرخه عمر

امکان همانندسازی یا Replication به‌تازگی برای کاربران محصول فضای ابری آروان‌کلاد منتشر شده است و بناست که بالاترین سطح دسترسی‌پذیری را برای مشتریان و کاربران‌شان فراهم کند. این قابلیت جدید با ایجاد یک کپی از آبجکت شما در منطقه‌ای متفاوت از آبجکت اصلی، داده‌هایتان را از هرگونه خطر احتمالی نجات می‌دهد. اما این کپی مانند هر کپی دیگری نیست!

 

مزایای امکان همانندسازی

  • تضمین دسترس‌پذیری بالا
  • یک‌سان‌سازی آبجکت‌های دو bucket با یک‌دیگر
  • پشتیبان‌گیری از آبجکت‌ها در مناطق متفاوت

 

آشنایی با سازوکار همانندسازی

زمانی‌که همانندسازی فعال باشد، یک نسخه از فایل‌های آپلود شده را در صندوقچه‌ای دیگر و در منطقه‌ای متفاوت کپی و کاربران را از آپلود مجدد فایل در صندوقچه‌ای دیگر بی‌نیاز می‌کند؛ دیگر نیازی نیست کاربر مدیریت یک‌سان بودن فایل‌های هر دو باکت را انجام دهد. گفتنی است که این قوانین یک‌طرفه است و کپی فایل از یک مبدا به مقصد مشخص اتفاق می‌افتد. اگر نیاز به سینک دوطرفه داشته باشید، باید در هر دو صندوقچه قانون همانندسازی را تعریف کنید.

همانندسازی 

 

فعال‌سازی و استفاده

همانندسازی فضای ابری و استفاده از آن بسیار ساده است. با مراجعه به قسمت فضای ابری و کلیک بر لیست bucketها، جزییات bucket و سپس تب همانندسازی، قانون Replication را تعریف کنید. از زمان فعال کردن این امکان فایل‌های آتی همانندسازی خواهند شد. البته فیلترهایی هست که می‌توانید مشخص کنید همه‌ی محتویات به‌روزرسانی شوند یا آبجکت‌های خاصی را انتخاب کنید. برای نمونه، آبجکت‌های که prefix خاصی دارند یا دارای تگ هستند. بعد از این تنظیمات، فایل‌های شما سینک خواهند شد وپشتیبان‌گیری پویای شما انجام می‌شود.

در آینده افزونه‌های جدیدی برای این امکان منتشر خواهد شد؛ از جمله Sync bucket که به‌شکل خودکار تمامی آبجکت‌ها را در صندوقچه‌ همانندسازی می‌کند.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *