آنتی‌ویروس

محصول کانتینر ابری آروان‌کلاد با یک زیرساخت جدید دردسترس تمام مشتریان قرار گرفته است. این تغییر زیرساخت، تغییر عمده‌ای در ماهیت و چگونگی کانتینر ایجاد نکرده است و باعث بهبود کلی عملکرد کانتینر و استفاده‌ی کارآمدتر از آن می‌شود. در وهله‌ی نخست تمام بستر کانتینر به کوبرنتیز مهاجرت کرده است که برای علاقه‌مندان آن تغییری بسیار جذاب خواهد بود.

توجه داشته باشید نسخه‌ی دو کانتینر ابری اکنون در فاز بتا در اختیار مشتریان قرار دارد و از ابتدای آبان نسخه‌ی نهایی نیز دردسترس خواهد بود.

کانتینرها به‌طور کلی بسته‌هایی از نرم‌افزار هستند که تمامی عناصر لازم برای اجرا در هر محیطی را دارند. کانتینرها سیستم‌عامل را مجازی‌سازی می‌کنند و به تیم‌های توسعه‌ی نرم‌افزار اجازه می‌دهند اپلیکشین خود را سریع‌تر و کارآمدتر توسعه دهند. با استفاده از کانتینر ابری شما می‌توانید تمام فایل‌های اجرایی خود را روی کانیتنرها ذخیره کنید؛ مانند کدهای نرم‌افزاری، فایل‌های پیکربندی، کتاب‌خانه‌ها و…

نسخه‌ی دو کانیتنر ابری

امکانات نسخه‌ی دوم کانتینر

علاوه‌بر تمامی ویژگی‌ها و امکاناتی که کانتینر پیشین دارا بود، به نسخه‌ی دوم کانیتنر ابری آروان ویژگی‌های جدید و چشم‌گیری اضافه شده است:

نسخه‌ی دو کانیتنر ابری

  1. در نسخه‌ی جدید شما به‌ بیش از شصت Helm Chart دسترسی خواهید داشت و پیوسته موارد پیشنهادی شما و Helm Chartهای جدید اضافه خواهند شد.
  2. هلم‌چارت‌ها (Helm Chart) به نسخه‌ی جدید اضافه شده‌اند که یک روش استاندارد برای نصب اَپ روی کوبرنتیز حساب می‌شوند. تا پیش ازین باید مانیفست به‌شیوه‌ی دستی نوشته می‌شد اما با استفاده از هلم‌چارت‌ها  تنها نیاز است مقادیری را داخل Value عوض کنید و هلم‌چارت بر اساس قواعد و فرمول‌های خود، مانیفست شما را می‌نویسد. گفتنی است که این هلم‌چارت‌ها دارای یک تاریخچه‌ی Release و بازیابی‌‌شونده یا rollback هستند.
  3. در نسخه‌ی دو کانتینر و با وجود helm chartهای جدید، راهکار‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی کلاستر، شارد یا HA شده بسیاری برای شرکت‌ها بزرگ وجود دارد که در کم‌ترین زمان و با سهولت می‌توانند راه‌اندازی شوند.
  4. امکان گرفتن اسنپ‌شات برای دیسک‌ها اضافه شده است و می‌توانید از دیسک‌های اپلیکیشن خود اسنپ‌شات بگیرید.\
  5. در نسخه‌ی جدید شما می‌توانید پروژه یا  namespace‌های خود را حذف کنید.
  6. در نسخه‌ی جدید امکان دانلود فایل KubeConfig فراهم شده است.

نسخه‌ی دو کانیتنر ابری

 

یادآوری می‌شود نسخه‌ی دو کانتینر ابری اکنون در فاز بتاست و از ابتدای آبان نسخه‌ی نهایی آن دردسترس خواهد بود. پس از انتشار نسخه‌ی دو، ابزار مهاجرت آسان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید هرچه سریع‌تر با مهاجرت به زیرساخت به‌روزتر از مزایای آن بهره ببرید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ در “انتشار نسخه‌ی دو کانتینر ابری بر پایه‌ی کوبرنتیز”

  • Avatar for امیرمحمد
    امیرمحمد
    ۲۶ دی ۱۴۰۲ در۱۱:۱۶ ق٫ظ

    چه فایده وقتی قیمت و کیفیت همونه، اینترنت بین الملل محدود شده، دسترسی به پکیج ها و کتابخانه ها، هنوز هم از تحریم شکن رد نمیشن و کاربر اگه خارجی یا کاربری وی پی انش روشن باشه با تاخیر زیاد درخواستش انجام میشه؟

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۲۶ دی ۱۴۰۲ در۱۲:۲۸ ب٫ظ

      سلام امیرمحمد

      ممنون از نکاتی که با ما در میون گذاشتید. ممنون می‌شم مشکلاتی که با اون‌ها مواجه می‌شید رو برای ما تیکت بزنید تا هم‌کاران ما در پشتیبانی بررسی کنن و در مواردی که امکانش هست، کمک کنن تا شما تجربه‌ی بهتری در استفاده از محصول داشته باشید.