ماه بهمن

آروان‌کلاد با نزدیک شدن به سال نو، پنل کاربری جدیدی را برای کاربران عرضه کرده است. در مسیر به‌روزرسانی بصری برند، پنل کاربری با سر و شکلی زیباتر و کاراتر دردسترس کاربران قرار گرفته که این تغییرات در سه بخش Header, Sidebar و داشبورد و در سطح UI/UX است.

پنل کاربری

 

تغییرات در Header

قسمت Header پنل دچار تغییرات کاربردی در سطح UX و ظاهری در سطح UI شده است و تفاوت‌های محسوسی با پنل پیشین دارد؛ در نتیجه‌ی این تغییرات، آیکون‌ها در طراحی و کارکرد بهبود پیدا کرده‌اند، هم‌چنین اعلان‌ها با امکان جدید «حذف اعلان» و «ویرایش اعلان» به این بخش منتقل شده‌اند.

قسمت Header پنل کاربری، تفاوت‌های بارزی با پنل پیشین دارد؛ تمایز این نسخه از Header در سطح ظاهری پنل (UI) و بهبود تجربه‌ی کاربری(UX) است. هم‌چنین، بخش آیکون‌ها و اعلانات در طراحی و کارکرد بهبود پیاد کرده‌اند. در بخش اعلان‌ها، امکان «حذف اعلان» و «ویرایش‌اعلان» اضافه شده است. بخش جدید دیگری که به Header اضافه شده، Sub-Header است؛ Sub-Header برای هر محصول یک Header اختصاصی ایجاد می‌کند که می‌توانید به‌کمک آن ساده‌تر به Region و منابع خود دسترسی داشته باشید.

هدر

تغییرات در Sidebar

قسمت Sidebar پنل آروان‌کلاد نیز با ظاهری جدید به‌روزرسانی شده و طراحی آیکون‌ها و تقسیم‌بندی‌ها به‌کلی فرق کرده است. به‌دلیل کارکرد راحت‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر Sidebar ثابت، این قسمت به‌شکل Static در سمت راست پنل قرار گرفته است. البته هم‌چون گذشته در قسمت بالایی دسترسی به محصولات مختلف و در قسمت پایین سه بخش سابق «تنظیمات»، «آموزش» و «پشتیبانی» قرار دارند.

سایدبار

تغییرات در داشبورد

داشبورد اصلی پنل کاربری آروان‌کلاد دارای امکانات جدیدی شده که شامل قسمت «دسترسی سریع»، «وضعیت سرویس» و «مصرف ماهانه» است.

با امکان دسترسی سریع، امکان ساخت Shortcut برای هر منبع وجود دارد. به شکلی که می‌توانید با زدن دکمه ایجاد دسترسی سریع، فهرست منابع خود را مشاهده و در بین آن‌ها جست‌وجو کنید.راه دیگر آن است که وابسته به سرویس مورد نظر، منابع را دسته‌بندی و منبع مورد نظر را انتخاب کنید. با انتخاب هر منبع، یک کارت در بخش دسترسی سریع به پنل کاربری اضافه می‌شود و دیگر لازم نیست برای انتقال به صفحه‌ی منابع، مسیر طولانی را طی کنید. این منابع شامل، دامنه‌ها، ابرک‌ها، اپلیکیشن‌ها، باکت‌ها یا هر منبعی است که در سرویس‌های آروان‌کلاد ایجاد کرده‌اید.

 

وضعیت سرویس

وضعیت سرویس (Status) نیز امکانی است که پیش از این از طریق URL مخصوص‌ش دردسترس بود اما در طراحی جدید در صفحه‌ی اصلی پنل قرار دارد. علاوه‌بر این کارت‌های پیش‌نمایش محصولی (ویجت‌های محصولی) نیز به پنل اضافه شده است که وضعیت منابع شما در سرویس‌های آروان‌کلاد را نمایش می‌دهد. در حال حاضر ویجت‌های سرویس‌های سرور ابری و CDN دردسترس شماست و در آینده سرویس‌های کانتینر، ویدیو، فضای ابری و دیتابیس ابری نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

لاگ

قسمت جدید دیگری که در داشبورد پنل به‌تازگی اضافه شده، ویژگی لاگ‌هاست که البته پیش از این در بخش تنظیمات وجود داشت. به‌دلیل سرعت دسترسی بالاتر و استفاده‌ی بهینه‌تر، این بخش به قسمت داشبورد منتقل شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 پاسخ در “پوست‌اندازی پنل کاربری آروان‌کلاد”

  • Avatar for حمید
    حمید
    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در۳:۴۵ ب٫ظ

    ماشالله به تیم دیزاین آروان. خداقوت حسابی. خیلی خوب شده.

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در۱۲:۳۰ ب٫ظ

      سلام حمید عزیز
      ممنون از نظرات پر مهرتون

  • Avatar for reza
    reza
    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در۴:۰۶ ب٫ظ

    سلام هنوز دارک مود اضافه نشده

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در۱۲:۲۹ ب٫ظ

      سلام رضا عزیز
      ممنون از بازخورد شما
      نظرات‌تون به تیم مربوطه منتقل شد

  • Avatar for امیر ایروانی
    امیر ایروانی
    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در۱۰:۱۶ ق٫ظ

    یه حالت شب اضافه کنید کاربردی تره !!

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در۱۲:۲۹ ب٫ظ

      سلام امیر عزیز
      ممنون از بازخورد شما
      نظرات‌تون به تیم مربوطه منتقل شد

  • Avatar for ایمان
    ایمان
    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در۵:۲۹ ب٫ظ

    من در ابتدا که این نسخه اومد هم داخل تیکت به دوستان و همکاران آروان گفتم. گفتم که این پوست اندازی چشم ما کاربران رو کور می کنه. شما باید در نظر داشته باشید که کنتراست رو از مانیتور های طراح و یا شرکت خودتون نباید ببینید.
    می بایست کنتراست بالا باشه و خوانا تر باشه.
    ولی خوب ، از اونجایی که گوش شنوایی نیست. فقط باید انتقاد کرد. ضمن اینکه Dark Mode هم می بایست اضافه بشه. وگرنه که تغییر قالب سفید قبلی که بهتر بود به سفید کنونی که چشم کور کنه چه فرقی داره ؟

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در۱۲:۲۸ ب٫ظ

      سلام ایمان عزیز
      ممنون از بازخورد شما
      نظرات‌تون به تیم مربوطه منتقل شد