ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۲ از محصول جدید خود به نام Shell ابری رونمایی کرد. Shell ابری آروان که ترکیبی از یک محیط توسعه‌ی یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی‌سازی شده‌ی آنلاین (Cloud shell) است، توسعه و مدیریت سرویس‌های ابری را آسان می‌کند.

در این ماه هم‌چنین امکان نمایش پوشه‌ای فایل‌ها برای بهبود مدیریت فایل‌ها و گزارش پیشرفته‌ برای ارایه‌ی بینش دقیق از عملکرد و میزان منابع مصرف‌شده به فضای ابری آروان (Object Storage) اضافه شده است.

از دیگر تغییرات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۲ می‌توان به اضافه شدن «وضعیت محصول» به داشبورد پشتیبانی ابر آروان اشاره کرد. اضافه شدن وضعیت محصول به داشبورد پشتیبانی ابر آروان به کاربران امکان می‌دهد در زمان ثبت تیکت از وجود Incident در محصولات مختلف باخبر شوند.

 

رونمایی از Shell ابری آروان برای برنامه‌نویسی آسان

ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۲ از محصول جدید خود به ‌نام Shell ابری رونمایی کرد. این محصول کار توسعه‌دهندگان (Developers)، کارشناسان دواپس (DevOps)، مدیران سیستم (Sysadmin) و مهندسان زیرساخت (SRE) را برای توسعه‌ و مدیریت یکپارچه‌ی سرویس‌های ابری آسان می‌کند.

این محصول بر بستر ابر ارایه می‌شود، در نتیجه استفاده از Shell ابری آروان وابستگی به سیستم شخصی برای توسعه و مدیریت سرویس‌ها را از بین می‌برد. هم‌چنین زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند Python, PHP, Java, JavaScript, TypeScript و .NET به‌شکل پیش‌فرض در این محصول دردسترس توسعه‌دهندگان است.

دسترسی به افزونه‌های کاربردی VSCode مانند SSH Client برای کنترل ابرک‌های IaaS و Thunder Client برای تست APIها به‌شکل پیش‌فرض در Shell ابری آروان دیگر ویژگی این محصول است. به‌علاوه بیش از ۱۰۰ بسته‌‌ی نرم‌افزاری لینوکس مانند Kubectl ،‌Helm ،Ansible و Terraform به‌شکل پیش‌فرض دردسترس است.

هماهنگ با API و CLI آروان، محیط توسعه‌‌ی آنلاین، سازگار با همه‌ی‌ دستگاه‌ها، ذخیره‌سازی دایمی، دسترسی به Git و برخورداری از افزونه‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های Shell ابری آروان است.

 

اضافه‌شدن گزارش‌ پیشرفته‌ به فضای ابری آروان

از دیگر تغییرات محصولات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۲ می‌توان به اضافه شدن گزارش پیشرفته به فضای ابری آروان اشاره کرد. گزارش پیشرفته‌ی این محصول به مشتریان بینش دقیقی از عملکرد و میزان منابع مصرف‌شده‌شان ارایه می‌کند.

مشتریان فضای ابری آروان به کمک این گزارش‌ می‌توانند از  حجم مصرفی، تعداد آبجکت‌ها، تعداد صندوقچه‌ها، میزان دانلود و آپلود خود باخبر شوند. به‌علاوه در این گزارش میزان حجم مصرفی به ازای انواع فایل نیز قابل مشاهده است.

نرخ رشد فضای ذخیره‌سازی، ترافیک مصرفی، پرمصرف‌ترین و پرحجم‌ترین مناطق و وضعیت بسته‌ها از دیگر داده‌هایی هستند که در گزارش پیشرفته فضای ابری آروان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

فراهم شدن نمایش پوشه‌ای فایل‌ها در فضای ابری آروان

در ماهی که گذشت امکان نمایش پوشه‌ای فایل‌ها  نیز در فضای ابری آروان فراهم شد. این امکان جدید سبب بهبود مدیریت‌ فایل‌ها در فضای ابری آروان می‌شود.

برای بهره‌مند شدن از امکان مشاهده‌ی پوشه‌ای فایل‌ها در فضای ابری آروان، کافی است مشتریان در ابتدای نام آبجکت‌های خود پیش‌وند (Prefix) دل‌خواه را وارد کنند تا فایل‌هایی که دارای پیش‌وند یکسان هستند در یک پوشه به آن‌ها نمایش داده شود.

با امکان نمایش پوشه‌ای فایل‌ها می‌توان یک پوشه را در فضای ابری بارگذاری و فایل‌های موجود در آن را نیز در قالب پوشه مشاهده کرد. این در حالی است که پیش از اضافه شدن این امکان، هنگام بارگذاری یک پوشه در فضای ابری آروان، فایل‌های درون پوشه به شکل مجزا بین سایر فایل‌ها قرار می‌گرفتند و به‌شکل پوشه‌ای نمایش داده نمی‌شدند.

 

نمایش وضعیت محصولات ابر آروان در داشبورد پشتیبانی

با اضافه شدن وضعیت محصول به داشبورد پشتیبانی ابر آروان، کاربران در زمان ثبت تیکت می‌توانند از وجود Incident در محصولات مختلف باخبر شوند.

اطلاع از وضعیت محصول در زمان ثبت تیکت به کاربران کمک می‌کند مطلع شوند مشکل مربوط به حساب‌کاربری آن‌ها است یا محصول مورد نظر Incident دارد و مشکل مختص آن‌ها نیست.

پیش‌تر نیز امکان اطلاع از وضعیت محصولات در صفحه‌ی Status ابر آروان وجود داشت. اما با اضافه شدن این امکان به داشبورد پشتیبانی، هنگام ثبت تیکت برای اطلاع از وضعیت محصولات نیازی به مراجعه به صفحه‌ی دیگری نیست.

هم‌چنین با کلیک روی دکمه‌ی «مشاهده‌ی بیش‌تر» در داشبورد پشتیبانی ابر آروان، می‌توان از جزییات Incident و maintenanceهای برنامه‌ریزی شده باخبر شد.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *