تغییرات شهریور

در مرداد ۱۴۰۲، برای بهبود تجربه‌ی کاربری امکانات متنوعی به پنل کاربری آروان اضافه شده است؛ از آن جمله، امکان شارژ خودکار کیف پول و امکان جست‌وجو در پنل کاربری است. هم‌چنین سرویس مدیریت کوتا برای کمک به میز کارهای دارای چند عضو، فعال شد. به‌علاوه، سرویس IAM که پیش از این برای سرویس‌های محدودی از جمله CDN و بخش مالی عرضه شده بود، برای مشتریان سرور ابری آروان هم فعال شده است. لاگ‌های جدید آدیت لاگ و لاگ امنیتی نیز برای افزایش هرچه بیش‌تر امنیت دردسترس مشتریان قرار گرفتند.

به‌علاوه، با اضافه شدن قابلیت JA3 Fingerprint به محصول CDN، کاربران می‌توانند یک کلاینت SSL/TLS را حتا با تغییر IP ,Port ،User Agent  و… شناسایی کنند.

 

امنیت بیش‌تر  پنل کاربری با لاگ‌های جدید

در مرداد ۱۴۰۲، آروان برای افزایش هرچه بیش‌تر امنیت پنل کاربری، لاگ‌های «Security Log» و «Audit Log»  را اضافه کرد. این لاگ‌ها با رصد و ثبت فعالیت اعضا و میز کار، سبب ارتقای امنیت پنل می‌شوند.

  • Audit Log  لاگی است که آمار و اطلاعات جامعی از فعالیت‌ها و رویدادهای هر میز کار را ثبت می‌کند. سرویس‌های ویدیو و فضای ابری نیز در کنار سرویس CDN و بخش مالی از این لاگ پشتیبانی می‌کنند.
  • Security log یا لاگ امنیتی تمام آمار ورودها و خروج‌ها به پنل، ثبت‌نام‌ها، تغییر رمز، تغییر اطلاعات کاربری و… که مربوط به فعالیت‌های کاربر می‌شود را در یک جدول منظم و تفکیک شده ارایه می‌دهد.

این آمار به تفکیک منطقه، سیستم‌عامل، مرورگر و… هم دردسترس است.

 

بهبود تجربه کاربری با قابلیت شارژ خودکار کیف پول

از  این ماه کاربران آروان بازه انتخابی بزرگ‌تری برای روش شارژ کیف پول خود دارند؛ کاربران می‌توانند با روش قدیمی به‌طور مستقیم هربار کیف پول خود را مجدد شارژ کنند یا با استفاده از امکان جدید شارژ خوکار، با آسودگی خاطر بیش‌تر کیف پول خود را شارژ و تمدید کنند.

 

قابلیت جست‌وجو در پنل کاربری آروان

امکان Search یا جست‌وجو در پنل کاربری از مرداد برای همه‌ی کاربران آروان فعال شده است. با کمک این قابلیت کاربران می‌توانند بین منابع یا سرویس‌های مختلف در پنل کاربری جست‌وجو کنند و در کم‌ترین زمان به نتیجه‌ی مورد نظر خود برسند.

امکانات مختلفی در پنل کاربری آروان وجود دارد، که ممکن است به خاطر سپردن مکان و دسترسی آن‌ها کمی دشوار باشد؛ قابلیت جست‌وجو به شما کمک می‌کند بین منابع یا «Resource» مختلفی که در هر سرویس در اختیار دارید و ممکن است تعدادشان افزایش یابد، یک جست‌وجوی کوچک انجام دهید و در کسری از ثانیه به نتیجه مورد نظر خود برسید.

تمامی مواردی موجود در میزکار ، شامل ماشین یوزرها، سرورها و… تمامی دامنه‌ها و منابع موجود در سرویس سرور ابری در پنل امکان جست‌وجو دارند.

 

قابلیت مدیریت کوتا (Quota) در پنل کاربری آروان

در ماه جاری نخستین نسخه‌ی سرویس مدیریت کوتا (Quota) منتشر شد تا مدیران پنل کاربری بتوانند محدودیت منابع را برای میز کار تنظیم کنند. این قابلیت مدیریتی برای کنترل و هدایت بهتر منابع به مدیران فنی، مخاطبان، اعضای پنل کاربری و… کمک می‌کند. هنگامی‌که یک حساب کاربری در ابر آروان ساخته می‌شود، در هر سرویس، امکان استفاده‌ی میزان مشخصی از منابع، دردسترس است که به آن‌ها کوتا «Quota» یا محدودیت منابع می‌گوییم.

تا پیش از این نیاز بود کاربران برای افزایش منابع هر سرویس به پشتیبانی درخواست دهند و پس از طی شدن مراحل تاییدیه و صرف زمان، منابع اضافه می‌شدند. با این امکان جدید، فرآیند درخواست تخصیص منابع به‌شکل لحظه‌ای، سریع‌تر، ساده‌تر و متمرکزتر و تنها با تغییراتی در پنل کاربری دردسترس است؛ مالک میز کار برای عملکردهای افزایشی منابع و اختیارات، می‌تواند مستقیم این تغییرات را اعمال کند.

 

سرویس IAM در پنل مشتریان سرور ابری

امکان «IAM» یا مدیریت دسترسی اعضا که پیش از این برای سرویس‌های CDN و بخش مالی فعال شده بود؛ از مرداد برای مشتریان سرور ابری نیز فعال شده است. IAM به مدیران میزکار (workspace) با چند عضو اجازه می‌دهد سطوح دسترسی هر عضو را متناسب با نوع تخصص و جایگاه او در تیم مشخص کنند.

 

JA3 Fingerprint در محصول CDN آروان

فعال کردن JA3 Fingerprint  این امکان را به شما می‌دهد تا کاربران با یک کلاینت SSL/TLS را حتا با تغییر IP ,Port ،User Agent  و… شناسایی کنید. با فعال کردن این قابلیت، گزینه‌ی JA3 Fingerprint به لاگ‌های ارسالی اضافه می‌شود. هم‌چنین در فایروال می‌توانید قوانینی را با تفکیک درخواست‌ها بر اساس JA3 Fingerprint پیاده‌سازی کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *