ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در خرداد ۱۴۰۲ امکان کپی تنظیمات دامنه از دامنه‌ی دیگر و ارسال لاگ DNS به شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) اضافه شد.

هم‌چنین در این ماه امکان نمایش آنلاین‌ فایل‌ها در محصول فضای ابری آروان (Object Storage) فراهم شد.

 

اضافه شدن امکان کپی تنظیمات دامنه از دامنه‌ی دیگر

در ماهی که گذشت با اضافه شدن امکان کپی تنظیمات دامنه از دامنه‌‌ی دیگر، فرآیند ثبت دامنه در شبکه توزیع محتوا ابر آروان آسان شد.

با این امکان جدید مشتریانی شبکه توزیع محتوا ابر آروان می‌توانند هنگام ثبت دامنه‌ی جدید تنظیمات آن را از دامنه‌ی دل‌خواه خود که پیش‌تر در شبکه‌ توزیع محتوا ابر آروان قرار دارد، clone کنند.

با استفاده از گزینه‌ی «کپی تنظیمات از دامنه‌ی دیگر» در فرآیند ثبت دامنه، تمام تنظیمات دامنه‌ حذف می‌شود و تنظیمات دامنه‌ی انتخابی جایگزین آن خواهد شد. تنظیمات دامنه شامل همه‌ی تنظیمات یک دامنه مانند امنیت، توزیع‌بار، قوانین صفحات و رکوردهای DNS خواهد بود.

 

فراهم شدن امکان ارسال لاگ DNS

از دیگر امکانات جدید شبکه‌ توزیع محتوا که در خرداد ۱۴۰۲ به این محصول اضافه شده است می‌توان به ارسال لاگ درخواست‌های DNS اشاره کرد.

این امکان جدید به مشتریان شبکه توزیع محتوا ابر آروان کمک می‌کند از لاگ درخواست‌های DNS برای مانیتورینگ سیستم و دیباگ کردن استفاده کنند.

پارامترهایی که در لاگ درخواست‌های DNS در دسترس مشتریان شبکه توزیع محتوا ابر آروان قرار می‌گیرد عبارت‌اند از: Timestamp, UUID, Record, Type, IP, Country, AS Number, Respons Statuse Code, Process Time.

 

اضافه شدن امکان مشاهده‌های آنلاین فایل‌ها در فضای ابری آروان

ایجاد امکان مشاهده‌ی آنلاین فایل‌ها در فضای ابری آروان از دیگر تغییر محصولات ابر آروان در خرداد ۱۴۰۲ بود و استفاده از این محصول را برای مشتریان آسان کرد.

امکان مشاهده‌ی آنلاین فایل‌ها در فضای ابری آروان به مشتریان این محصول کمک می‌کند بدون نیاز به دانلود، فایل‌ها را تماشا کنند.

این امکان جدید در کنار تسهیل استفاده از فضای ابری آروان به بهبود مدیریت حافظه‌ی سیستم‌های شخصی مشتریان کمک می‌کند؛ از یک‌سو برای مشاهده‌ی فایل ضرورتی برای دانلود آن وجود ندارد که کار مشتریان را آسان می‌کند و از سوی دیگر نبود نیاز به دانلود سبب می‌شود حافظه‌ی سیستم‌های شخصی مشتریان اشغال نشود.

به‌علاوه تماشای آنلاین فایل‌ها، احتمال دانلود فایل‌های اشتباه از فضای ابری آروان را کاهش می‌دهد و از مصرف بی‌جای اینترنت جلوگیری می‌کند.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *