ماه بهمن

نسخه‌ی دوم Cloud Shell آروان‌کلاد با ویژگی‌های جدیدی ارایه شد، ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند بدون ترک محیط Cloud Shell، کد خود را توسعه دهید و منتشر کنید. امکانات جدید Cloud Shell راحتی و سرعت کاربری آن را چندبرابر می‌کنند؛ از ویژگی‌هایی مانند اضافه شدن Docker و Docker Compose در محیط شل ابری گرفته تا اضافه شدن ابزار Kubens و Kubectx و CLI Buildpacks. در ادامه با هر کدام از این ویژگی‌ها آشنا می‌شوید.

 

  • اضافه شدن داکر

بارزترین تفاوت نسخه‌ی پیشین شل ابری با نسخه‌ی جدید، اضافه شدن Docker است. با اضافه شدن Docker در محیط Cloud Shell می‌توانید کد خود را بسازید، اجرا، آزمایش،  Containerized و مستقر کنید بدون این‌که لازم باشد برای انجام این‌ اعمال به محیط Local خود برگردید. انجام تغییرات بالا به‌ویژه Containerized کردن کدها بدون Docker ممکن نیست و تا پیش از این توسعه‌دهندگان مجبور بودند به Docker در محیط Local خود مراجعه کنند. هم‌چنین برای سهولت استفاده از داکر می‌توانید از قسمت Extension‌های Cloud Shell از داکر بهره ببرید.

 

  • اضافه شدن Docker Compose

Docker Compose نیز همان‌طور که از نام‌ش مشخص است مانند داکر برای توسعه و انجام تغییرات روی کدها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ویژگی برتری که نسبت به Docker دارد امکان Deploy و توسعه‌ی هم‌زمان چند اپلیکشن مختلف با هم است و می‌تواند کل محیط توسعه شما را شبیه‌سازی می‌کند. برای نمونه یکی دیگر از کاربردهای Docker Compose، راه‌اندازی هم‌زمان وابستگی‌های اپلیکشن مثل  MySQL ,Postgres ,Redis  ,Kafka و… است.

 

  • اضافه شدن ابزارهای Kubens و Kubectx

ابزارهای جدیدی مانند Kubens و Kubectx نیز برای کار راحت‌تر با CLI کوبرنیتز به شل ابری اضافه شده‌اند. ابزار Kubectx به جابه‌جایی بین کلاسترها و ابزار Kubens به جابه‌جایی بین پروژه‌های (Namespace) مختلف کمک می‌کنند. با به‌کارگیری این دو ابزار راحت‌تر و سریع‌تر از CLI کوبرنیتز استفاده خواهید کرد.

 

  • اضافه شدن CLI Buildpacks

از دیگر امکانات نسخه‌ی جدید شل ابری می‌توان از CLI Buildpacks نام برد که به Dockerized کردن کدهای شما کمک می‌کند و بدون نوشتن DockerFile به‌شکل خودکار اپ شما را Containerized می‌کند.

 

  • اضافه شدن افزونه‌ی Continue

افزونه‌ی Continue به IDE شل ابری اضافه شده است که امکان وصل شدن به مدل‌های مختلف هوش‌مصنوعی را فراهم می‌کند. با استفاده از این افزونه  می‌توانید به انواع هوش‌مصنوعی آنلاین (Open AI) و آفلاین (Ollama) و دیگر مدل‌های AI متصل شوید و از راهنمایی‌های هوش‌مصنوعی در کدنویسی استفاده کنید.

 

داکر

برای استفاده از نسخه‌ی جدید شل ابری نیاز به فعال‌سازی خاصی نیست و کافی‌ست Cloud Shell خود را به‌روزرسانی کنید و از نسخه‌ی جدید شل ابری بهره‌مند شوید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *