آنتی‌ویروس

امکان نقطه‌ی دسترسی همان‌طور که از اسمش پیداست با هدف افزایش هرچه بیش‌تر دسترسی کاربران به فایل‌ها برای محصول فضای ابری ارایه شده است. مشتریان سرویس فضای ابری آروان زین‌پس می‌توانند با فعال کردن این قابلیت، سهولت و سرعت بیش‌تری را به کاربران خود عرضه کنند. Access point به‌طور خلاصه با یکی کردن دامنه‌ی دو صندوقچه‌ی شما، از طریق تنها یک URL درخواست‌های هردو صندوقچه‌ را مدیریت می‌کند.

 

چگونگی کارکرد Access point

ممکن است به دلایل مختلفی یکی از صندوقچه‌‌ها دردسترس نباشد و به‌همین منظور مدیریت درخواست‌ها ضرورت پیدا می‌کند. تا پیش از این کاربرانی که دو صندوقچه‌ در دیتاسنترهای مختلف داشتند، برای ارسال درخواست به هر کدام از صندوقچه‌ها باید شخصن این کار را انجام می‌دادند و مدیریت می‌کردند.

Access point برای حل این موارد و برداشتن مسوولیت کاربر وارد عمل می‌شود. این امکان با ایجاد یک دامنه‌ی مرکزی، درخواست‌ها را در پس‌زمینه‌ی ماجرا بین صندوقچه‌ها پخش می‌کند (همان صندوقچه‌‌هایی که شما مشخص کرده‌اید). اکنون به‌جای دو دامنه، یک دامنه و یک URL وجود دارد و Access point برای دسترسی به هر کدام از صندوقچه‌ها، همه‌ی درخواست‌هارا به همین دامنه می‌فرستد. سپس نقطه‌ی دسترسی با استفاده از Load balancer و Active health check، بین صندوقچه‌های موجود و فعال، انتخاب و درخواست را ارسال می‌کند.

 

نکته‌ی اول:

گفتنی است دامنه‌ی Access point محدود به درخواست‌های دانلود و لیست آبجکت است و سایر عملیات‌ مانند آپلود و حذف آبجکت را نمی‌توانید با این قابلیت انجام دهید. برای انجام این عملیات نیاز است از دامنه‌ی اصلی صندوقچه استفاده کنید. در نسخه‌های آتی این امکان، بقیه‌ی عملیات اصلی هم به دامنه‌ی نقطه‌ی دسترسی شما اضافه خواهد شد.

نکته‌ی دوم:

در تنظیمات نقطه‌ی دسترسی، تنظیمات همانندسازی هم وجود دارد؛ این امکان قوانین همانندسازی صندوقچه را برای‌تان جمع‌آوری می‌کند و به هنگام نیاز می‌توانید قانون جدیدی را تعریف کنید.

 

نقطه‌ی دسترسی

استفاده و فعال‌سازی

از طریق مراجعه به بخش فضای ابری، قسمت نقطه‌ی دسترسی را انتخاب و دامنه‌ی نقطه‌ی دسترسی جدید خودتان را بسازید.

این امکان برای کسب‌وکارهایی که اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر کلاد (cloud native) هستند و نیاز به ذخیره‌ی تصاویر کاربران و اشتراک‌گذاری فایل‌ها دارند یا وب‌سایت‌هایی که ویدیو و موزیک ارایه می‌دهند، بسیار کاربردی خواهد بود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ در “نقطه‌ی دسترسی یا Access point؛ امکان جدید فضای ابری آروان‌کلاد”

  • Avatar for محمد ش
    محمد ش
    ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در۸:۱۴ ب٫ظ

    اشتباه تایپی برای کلمه Loud balancer در متن وجود دارد.

    • Avatar for آروان
      آروان
      ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در۴:۰۴ ب٫ظ

      درود محمد عزیز
      ممنون از دقت نظرتون. اصلاح شد.