ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در بهمن ۱۴۰۰، تیم شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) با افزودن امکاناتی نظیر دسته‌بندی، جست‌وجو و رای‌دهی به اپلیکیشن‌ها، بخش CDN Apps بازارچه ابری آروان را بهبود داد.

هم‌چنین در این ماه امکان مدیریت Disk و افزودن دامنه‌ی شخصی و دستور اولیه به فرآیند ساخت اپلیکیشن، به محصول کانتینر ابری آروان (Container Service) اضافه شد. به‌علاوه قابلیت Source to Image این محصول با اضافه‌شدن امکاناتی مانند Deploy خودکار و دستی تغییرات و تشخیص خودکار زبان repository بهبود پیدا کرده است.

فراهم شدن امکان دریافت گزارش از مدت زمان تماشا (watch time) و میزان ترافیک مصرفی در پلتفرم ویدیوی ابر آروان (Video Platform) و پاک کردن آسان فایل‌های ناقص در محصول فضای ابری آروان (Object Storage) از دیگر تغییرات در بهمن ۱۴۰۰ بوده است.

 

بهبود پنل بخش CDN Apps بازارچه ابری آروان با امکانات جدید

اضافه‌شدن امکانات جدید مانند دسته‌بندی، جست‌وجو و رای‌دهی به اپلیکیشن‌ها به بخش CDN Apps بازارچه‌ ابری آروان، از دیگر تغییرات بهمن ۱۴۰۰ بود.

برای تسهیل جست‌وجوی اپلیکیشن‌ها در بازارچه ابری آروان، تیم شبکه توزیع محتوا (CDN)، از یک‌سو امکان جست‌وجوی اپلیکیشن‌های مختلف را به بخش CDN Apps بازارچه‌ ابری آروان اضافه کرده و از سوی دیگر این اپلیکیشن‌ها را در ۵ دسته‌ی زیر دسته‌بندی کرده است:

  • Insights
  • Security
  • Social and Communication
  • UI and Design
  • Widgets and Plugins

هم‌چنین امکان رای‌دهی به اپلیکیشن‌ها با اضافه شدن دکمه‌ی پسندیدن و نپسندیدن به پنل ‌CDN Apps اضافه شده است تا کاربران بازخورد خود را ثبت کنند.

انتقال بخش اپلیکیشن‌های نصب شده به یک صفحه‌ی مجزا، اضافه شدن امکان افزودن تصاویر و اطلاعات مربوط به توسعه‌دهنده و بهبود تجربه‌ی حذف اپلیکیشن از دیگر تغییرات پنل CDN Apps بوده است.

 

اضافه شدن امکان مدیریت Disk به محصول کانتینر ابری آروان

با اضافه‌شدن امکان مدیریت Disk به پنل محصول کانتینر ابری آروان (Container Service)، کاربران می‌توانند با ورود به حساب‌کاربری خود Disk را افزایش دهند یا قطع و وصل کنند. پیش ‌از اضافه شدن این امکان به پنل محصول کانتینر ابری آروان، کاربران از‌ طریق Command Line تنها می‌توانستند اقدام به افزایش Disk کنند.

در کنار اضافه شدن امکان افزایش Disk به پنل این محصول، امکان قطع و وصل کردن Disk هم برای مدیریت آسان‌تر Disk به پنل محصول کانتینر ابری آروان اضافه شده است.

 

بهبود Source to Image (S21) محصول کانتینر ابری آروان

در ماهی که گذشت، امکاناتی مانند Deploy خودکار و دستی تغییرات و تشخیص خودکار زبان repository به Source to Image محصول کانتینر ابری آروان اضافه شد.

دکمه‌ای به‌نام Auto Deploy by git commit به فرآیند ساخت اپلیکیشن اضافه شده است تا با کلیک روی آن کانتینر ابری آروان از هر کدی که به repository اضافه شود به‌شکل خودکار build بگیرد و در اپلیکیشن اعمال کند.

هم‌چنین برای کاربران که مایل به اعمال خودکار تغییرات در اپلیکیشن نیستند، این امکان فراهم شده تا پس از اضافه کردن کد به repository با کلیک روی دکمه‌ی Code Rebuild به‌شکل دستی تغییرات را در اپلیکیشن خود اعمال کنند.

از دیگر امکانات اضافه شده به Source to Image ابر آروان می‌توان به تشخیص و ارزیابی خودکار تکنولوژی کد وارد شده اشاره کرد. پس از وارد کردن repository به Source to Image ابر آروان، کانتینر به کاربر نمایش می‌دهد که تکنولوژی او برای نمونه PHP یا Java است.

 

اضافه شدن امکان افزودن دامنه‌ی شخصی به فرآیند ساخت اپلیکیشن در محصول کانتینر ابری آروان

اگر کاربران کانتینر ابری آروان مایل به ساخت اپلیکیشن با دامنه‌ی شخصی خود باشند، با امکان افزودن دامنه‌ی شخصی به فرآیند ساخت اپلیکیشن می‌توانند در فرآیند ساخت پروژه، دامنه‌ی مورد نظر خود در ابر آروان را انتخاب یا دامنه‌ی جدید را وارد کنند.

کاربران با وارد کردن دامنه‌ی جدید در فرآیند ساخت اپلیکیشن، هم‌زمان و به‌شکل خودکار دامنه‌ی مورد نظر را در شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان هم ثبت می‌کنند. در ادامه رکوردهای مورد نیاز اتصال دامنه به‌شکل خودکار به محصول کانتینر ابری آروان اضافه می‌شود.

پیش‌تر، کاربرانی که قصد ساخت اپلیکیشن با دامنه‌ی شخصی داشتند ابتدا باید وارد پنل CDN می‌شدند و دامنه‌ی مورد نظر خود را ثبت، سپس رکوردهای دامنه را در پنل کانتینر ابری آروان ثبت می‌کردند.

 

اضافه شدن امکان افزودن دستور به فرآیند ساخت اپلیکیشن در کانتینر ابری آروان

با اضافه شدن امکان افزودن دستور اولیه (Command) به فرآیند ساخت اپلیکیشن در محصول کانتینر ابری آروان (Container Servise)، کاربران می‌توانند هنگام ساخت کانتینر یک دستور اولیه مانند دستورهای سیستم‌عامل یا دستورهای اپلیکیشن را وارد کنند تا در زمان راه‌اندازی کانتینر، اجرا شود.

این قابلیت پیش از این در Command Line دردسترس کاربران بود و اکنون تیم کانتینر ابری آروان برای تسهیل کار کاربران این امکان را به پنل این محصول اضافه کرده است.

 

اضافه‌ شدن امکان دریافت گزارش به پلتفرم ویدیو ابر آروان

در بهمن ۱۴۰۰، امکان دریافت گزارش از مدت زمان تماشا (watch time) و میزان ترافیک مصرفی از طریق API به پلتفرم ویدیو ابر آروان اضافه شد.

هم‌چنین این گزارش‌ها را می‌توان بر اساس موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • کشور (country)
  • اپراتور (operator)
  • کانال ویدیو (channel)
  • ارجاع‌دهنده (referrer)

 

فراهم شدن امکان پاک کردن آسان فایل‌های ناقص در محصول فضای ابری آروان

تیم محصول فضای ابری آروان (Object Storage)، چالش کاربران برای پاک کردن فایل‌هایی که به‌شکل ناقص در صندوقچه‌ها (Bucket) بارگذاری می‌شود را برطرف کرد.

از این پس با ورود کاربران به صندوقچه‌ها، فایل‌های ناقص‌شان به‌شکل خودکار پایش و امکان پاک کردن این فایل‌ها برای آنان فراهم می‌شود.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در بهمن ۱۴۰۰ در ادامه آمده است:

محصول کانتینر ابری (Container service)

  • رفع مشکل ساخت کاتالوگ تکراری
  • رفع مشکل Quoteها در کامند new-app
  • رفع مشکل ایجاد اپ جدید بدون Quotas
  • رفع مشکل Redirect شدن پس از ساخت پروژه‌ی جدید
  • بهبود عملکرد Auto Scaling

محصول شبکه توزیع محتوا (CDN)

  • رفع مشکل خاموش نشدن Cache مرورگر هنگام خاموش بودن سطح کلی Cache

محصول ویدیو  (Video Platform)

  • رفع مشکل ایجاد فضای سیاه در قسمت بالای پلیر در اسکرین‌های کوچک

گزارش‌های مرتبط:

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در دی ۱۴۰۰

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در پاییز ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدیدی محصولات ابر آروان در آذر ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در آبان ۱۴۰۰

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در مهر ۱۴۰۰

گزارش تغییرات محصولات ابر آروان در تابستان ۱۴۰۰

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *