ابر آٰروان در دی ۱۴۰۰

در اردیبهشت ۱۴۰۱ امکان راه اندازی با CNAME به‌ شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN) اضافه شد. هم‌چنین برای دریافت گزارش‌های دقیق‌تر، فیلتر‌های بازه‌ی زمانی و هاست در بخش ‌گزارش‌های CDN آروان ایجاد شد.

اضافه‌شدن امکان دانلود فایل Backup ابرک‌ها و امکان بارگذاری Backup ابرک‌ها در فضای ابری آروان، آمازون و دیجیتال‌اوشن به محصول سرور ابری آروان (Cloud Server) از دیگر تغییرات محصولات ابر آروان در اردیبهشت ۱۴۰۱ بود.

 

اضافه‌شدن فیلترهای بازه‌ی زمانی و هاست به گزارش‌های CDN

تیم شبکه‌ی توزیع محتوا ابر آروان (CDN) برای ارایه‌ی گزارش‌های دقیق‌تر به مشتریان فیلترهای هاست و بازه‌ی زمانی را به بخش گزارش‌ها اضافه کرد.

اضافه شدن این فیلترها به مشتریان شبکه توزیع محتوا ابری آروان کمک می‌کند برای یک زیردامنه‌ی خاص و در یک بازه‌ی زمانی دل‌خواه از معیارهای ترافیکی و درخواست‌های DNS وب‌سایت‌ خود گزارش دریافت کنند.

با این فیلترها مشتریان می‌توانند بررسی کنند برای نمونه در یک بازه‌ی زمانی ۵ روزه چه‌میزان ترافیک روی یک زیردامنه‌ی آن‌ها وجود داشته و چه میزان از این ترافیک و درخواست‌ها Cache شده است.

بخش مانیتورینگ و گزارش شبکه توزیع محتوا ابر آروان به مشتریان کمک می‌کند گزارش معیارهای ترافیکی و درخواست‌های DNS وب‌سایت‌ خود مانند موقعیت جغرافیایی، تحلیل ترافیک، تحلیل خطاها و تحلیل وضعیت درخواست‌های DNS را دریافت کنند.

 

اضافه‌شدن راه‌اندازی با CNAME به شبکه توزیع محتوا ابر آروان 

برای انتقال آسان ترافیک یک زیردامنه به شبکه توزیع محتوا ابر آروان امکان راه‌اندازی با CNAME به CDN آروان اضافه شد.

از روش‌های متداول برای انتقال ترافیک دامنه به شبکه توزیع محتوا ابر آروان می‌توان به تغییر NSهای دامنه به NSهای معرفی شده در پنل کاربری ابر آروان و روشن کردن نماد ابر اشاره کرد.

بااین حال تیم شبکه توزیع محتوا ابر آروان این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده تا برای زیردامنه‌ای که قصد دارند از CDN ابر آروان استفاده کند، یک رکورد CNAME  تعریف کنند و به کمک این رکورد ترافیک آن زیردامنه را انتقاد دهند.

کارکرد رکورد CNAME اشاره‌ی یک زیردامنه به دامنه‌ی اصلی است. راه‌اندازی با CNAME به مشتریان امکان می‌دهد بدون تغییر Authoritative DNS یا Primary DNS دامنه‌ی خود، فقط ترافیک یک زیردامنه‌ی خاص را از طریق پاپ‌سایت‌های CDN پروکسی کنند.

این امکان هم‌چنین چالش‌های رایج ارایه‌دهندگان SaaS برای رفع نیازهای مشتری و صدور SSL را رفع می‌کند. راه‌اندازی با CNAME  به مشتریان خدمات SaaS Providerها امکان می‌دهد بدون تغییر نام زیردامنه‌ی خود، امنیت و کارایی آن را ارتقا دهند.

 

یکپارچه‌شدن محصول سرور ابری آروان با Object Storage آروان، آمازون و دیجیتال‌اوشن

اضافه‌شدن امکان دانلود نسخه‌ی پشتیبان (Backup) ابرک و امکان بارگذاری Backup ابرک روی فضای ابری آروان، آمازون و دیجیتال اوشن به محصول سرور ابری آروان (Cloud Server)، از  دستاوردهای مهم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود.

با امکان دانلود فایل Backup مشتریان می‌توانند نسخه‌ی خام بکاپ ابرک خود را با پسوند RAW دانلود کنند. به این منظور کافی‌ست در منوی عملیات روی دکمه‌ی دانلود کلیک کرد.

هم‌چنین با یکپارچگی محصول سرور ابری آروان با فضای ابری آروان، آمازون و دیجیتال‌اوشن این امکان برای مشتریان فراهم شده است تا نسخه‌ی پشتیبان ابرک خود را در فضای نامحدود ابری نگه‌داری کنند.

 

تعدادی از باگ‌های رفع‌ شده در اردیبهشت ۱۴۰۱ در ادامه آمده است:

محصول شبکه توزیع محتوا  (CDN)

  • رفع مشکل ارسال پیام خطای نادرست هنگام حذف یک CDN-App
  • رفع مشکل خاموش نشدن Cache مرورگر هنگام خاموش بودن سطح کلی Cache
  • رفع مشکل دریافت آدرس در تنظیم Redirect در قوانین صفحات
  • رفع مشکل در به‌روزرسانی نسخه‌ی TLS در صفحه‌ی HTTPS

محصول کانتینر ابری آروان ((Container Service

  • حل مشکل دوبار درخواست هم‌زمان برای گرفتن پروژه‌ها

محصول سرور ابری آروان (Cloud Server)

  • رفع مشکل disable شدن Breadcrumbs هنگام لود انتخاب دیتاسنتر
  • رفع مشکل نشان‌ ندادن فیلد Username در زمان ساخت ابرک با سیستم عامل شخصی
  • رفع مشکل نمایش اشتباه میزان Disk در زمان ساخت ابرک

گزارش‌های مرتبط:

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در فروردین ۱۴۰۱

گزارش امکانات جدید محصولات ابر آروان در اسفند ۱۴۰۰

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *