ابر آروان در آبان ۱۴۰۰ با راهاندازی دیتاسنتر فروغ نسل جدیدی از محصول سرور ابری (Cloud Server) خود را ارایه کرد. همچنین امکان استفادهی رایگان محصول کانتینر ابری (Container Service) آروان برای کاربران ایجاد شد. بهبود فرآیند سنجش رضایت مشتریان و اضافه شدن امکان بستن تیکت از سوی کاربر هم تغییرات پنل پشتیبانی ابر آروان در ماه گذشته بوده است.
نسل جدید محصول سرور ابری آروان با راهاندازی دیتاسنتر فروغ
براساس برنامهی توسعهی نسل جدید محصولات ابر آروان در سال ۱۴۰۰، دیتاسنتر فروغ که نخستین دیتاسنتر ابر آروان در تهران مرکزی است، راهاندازی شد. با راهاندازی این دیتاسنتر ابر آروان نسل جدیدی از محصول سرور ابری خود را با امکانات بیشتر و پایداری بالاتر به کاربران ارایه کرد.
نسل جدید محصول سرور ابری آروان، امکان پاسخگویی بهتری برای نیازهای کسبوکارهای کوچک، متوسط و بزرگ فراهم میکند.
تغییر معماری زیرساخت شبکهی دیتاسنتر و استفاده از تجهیزات با ظرفیت و پایداری بالاتر نسبت به گذشته، امکان استفاده از دیسک لوکال، با تاخیر کمتر و IOPS بالاتر برای مصارف خاص بهویژه پایگاههای داده، پایداری بیشتر ارتباطات بین ابرکی باتغییر در معماری شبکهی SDN برای راهاندازی شبکهی خصوصی، ارایهی امکانات بیشتر به کاربران با تغییر در شیوهی ساخت ابرک، ایجاد ابرک روی دیسکهای مختلف با جداسازی بخش انتخاب دیسک در ساخت ابرک، تسهیل گرفتن اسنپشات با تغییرات در فرآیند، پشتیبانگیری از ابرک، امکان دانلود آن و محافظت از ابرک هنگام بروز مشکل در سختافزار فیزیکی، بهبود عملکرد دیسک در دیتاسنتر فروغ با بهینهسازی زیرساخت ذخیرهسازی و افزایش چشمگیر سرعت رفع مشکلات با بهینهسازی زیرساخت توسعه از مهمترین ویژگیهای این دیتاسنتر است.
امکان استفاده رایگان از کانتینر ابری آروان
ابر آروان همواره تلاش می کند با تعریف بستههای رایگان امکان استفاده از محصولات مختلف خود را بدون پرداخت هزینه برای استارتآپهای نوپا و کسبوکارهای خُرد فراهم کند. در همین راستا ابر آروان در آبان ۱۴۰۰ به محصول کانتینر ابری بستهی رایگان اضافه کرد.
بستهی رایگان کانتینر ابری آروان با ۰.۵ هسته منابع پردازش (CPU)، ۰.۵ گیگ حافظهی تصادفی (RAM) و ۰.۵ گیگ فضای ذخیرهسازی موقت (Ephemeral Storage)، امکان Registry خصوصی و منطبق با مانیفست کوبرنتیز، منابع اولیه و رایگانی را در اختیار کاربران میگذارد تا به آسانی یک کانتینر یا دیتابیس راهاندازی کنند و برای عرضهی محصول خود به بازار، آماده شوند.
این بسته برای کاربرانی که نیاز به تست و راهاندازی یک دیتابیس کوچک یا کانتینر دارند طراحی شده و مناسب نیاز کاربرانی است که برای پروژههای دانشجویی یا آزمایش و استقرار یک اپلیکیشن، بات یا دیتابیس کوچک، میخواهند بدون پرداخت هزینه از سرویس کانتینر ابری استفاده کنند.
اضافه شدن امکان بستن تیکت از سوی کاربر به پنل پشتیبانی ابر آروان
امکان بستن تیکت از سوی کاربر به درخواست کاربران ابر آروان به پنل پشتیبانی اضافه شد.
از این پس کاربرانی که به اشتباه تیکت ثبت کرده یا مسالهی خود را با استفاده از شیوههای دیگر پشتیبانی همچون راهنماها، پشتیبانی تلفنی و پشتیبانی تلگرامی حل کردهاند، میتوانند تیکت را ببندند.
دکمهی «بستن تیکت»، تیکتهای باز مانده را کاهش و تمرکز تیم پشتیبانی ابر آروان برای پاسخ به تیکتها را افزایش میدهد.
بهبود فرآیند سنجش رضایت مشتریان ابر آروان
فرآیند سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات پشتیبانی ابر آروان با هدف دریافت بازخورد دقیقتر از مراحل پشتیبانی و افزایش رضایت مشتریان، تغییر کرد.
با این تغییر مشتریان میتوانند بهمحض دریافت نخستین پاسخ یا در هر مرحلهای از فرآیند حل مساله، میزان رضایت خود از پشتیبانی را اعلام کنند تا تیم پشتیبانی ابر آروان اطلاعات دقیقتر و درلحظهای از میزان رضایت مشتریان در اختیار داشته باشد.
پیش از این، میزان رضایت مشتریان از پشتیبانی ابر آروان، ۲۴ ساعت پس از بسته شدن تیکت سنجیده میشد. در مواردی با گذشت ۲۴ ساعت از پاسخ پشتیبانی و شرکت کاربر در نظرسنجی، تیکت درحالی بسته میشد که مشکل کاربر هنوز برطرف نشده بود. کاربر در این شرایط ناچار بود حل مساله را در تیکت جدیدی ادامه دهد و بازخورد گرفته شده در مرحلهی قبلی نمیتوانست مصداق دقیقی از رضایت یا نارضایتی مشتریان باشد.
ابر آروان همچنین برای برطرف کردن این مشکل، تیکت بسته نشده از سوی کاربر را بهجای ۲۴ ساعت، ۷۲ ساعت پس از اولین پاسخ به کاربر خواهد بست.
تعدادی از باگهای رفع شده در آبان ۱۴۰۰ در ادامه آمده است:
محصول فضای ابری آروان (Object Storage)
- اصلاح برخی از بستههای قیمتگذازی محصول
- بهبود دقت زمان آخرین بهروزرسانی صفحهی پیشخان
- رفع مشکلات عنوان صفحهی گزارشها
- تغییر نمایش نام صندوقچهها
- اصلاح نمایش نام برای آبجکتهایی که تعداد کاراکتر بالایی دارند
محصول شبکه توزیع محتوا (CDN)
- اصلاح نمایش زمانهای Caching در پنل کاربری
- اصلاح پنل CDN Apps
- اصلاح نمایش صفحهی WAF
برای آگاهی از بهبود مستمر محصولات ابر آروان در فصل پاییز گزارش مهر ۱۴۰۰ را مطالعه کنید.
6 دیدگاه
اگه یه افزونه کش هم برای وردپرس میساختین عالی میشد.
درود عرفان عزیز.
ممنون از پیشنهاد خوبتون. این امکان در دست توسعه است و در آینده اضافه میشه.
واقعا امکانات ابر آروان داره روز به روز بهتر میشه، ممنون از مجموعه ابر آروان
کاش امکاناتی که معرفی میکنید رو با مثال عملیاتی توضیح بدین
مثلا برای محصول کانتینر ابری، ساده ترین مثالی که میشه زد آپ کردن یه کانتینر django با دیتابیسه
این کار به من نوعی که داکر بلدم کمک میکنه که بدونم پروژه ای که دارم رو چجوری با کانتینر ابری آروان دیپلوی کنم
درود جواد عزیز. ممنون بابت پیشنهاد و توضیحی که برامون نوشتی. این مورد رو حتمن به تیم کانتینر منتقل میکنیم.
تکمیل داکیومنت object storage
همینطور امکان سرچ در ip های فیلتر شده
امکان بلاک بر اساس ASN
فعال کردن challenge بر اساس کشور
این ها مواردی بود که می تونست به ما خیلی کمک کنه
درود کوروش جان. ممنونیم بابت پیشنهادتون. این موارد رو به تیمهای مربوطه منتقل میکنیم.