آروان‌کلاد

ابر آروان به‌دنبال افزایش روزافزون استفاده از پلتفرم پخش زنده پس از کرونا، شیوه‌ی محاسبه‌ی هزینه و قیمت‌گذاری این محصول را تغییر داد. از ابتدای بهمن ۱۳۹۹، محاسبه‌ی هزینه‌ی پخش زنده‌ی ابر آروان ساده‌تر و قیمت این محصول در بیش‌تر موارد بسیار ارزان‌تر می‌شود.

از این پس هزینه‌های سرویس پخش زنده‌ی ابر آروان به‌جای شش شاخص، تنها با دو شاخص «مدت زمان پخش» و «تعداد بازدیدکننده» محاسبه می‌شود، این تغییرات علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها سبب می‌شود کسب‌وکارهای استفاده کننده از این پلتفرم، تخمین دقیق‌تر و ساده‌تری از هزینه‌های خود داشته باشند.

یکی از ارزش‌های کلیدی ابر آروان «بهبود مستمر» است. در این راستا ابر آروان قصد دارد با توجه به افزایش تعداد مشتریان، قیمت‌گذاری بیش‌تر محصولات خود را ساده‌تر و پیش‌بینی‌پذیرتر از قبل ارایه دهد تا مخاطبان بتوانند با پیچیدگی کم‌تر و راحت‌تر هزینه‌های مصرفی خود را محاسبه کنند. پلتفرم پخش زنده‌ی ابر آروان نخستین محصولی است که در این مسیر، شیوه‌ی قیمت‌گذاری‌اش تغییر کرده است.

در نسخه‌های گذشته، قیمت‌گذاری وابسته به شاخص‌های ترافیک (کیفیت تماشای کاربر نهایی)، تعداد درخواست، کیفیت استریم ورودی، تعداد و کیفیت استریم خروجی و تعداد کاربر هم‌زمان در اوج پخش زنده، محاسبه می‌شد؛ اما با اعمال این تغییرات، تنها لازم است مشخص کنید چند ساعت پخش زنده و پیش‌بینی چه تعدادی بازدیدکننده دارید. ترافیک و پیچیدگی‌های دیگر از فرآیند قیمت‌گذاری حذف شده است و مشتریان می‌توانند به‌سادگی قیمت‌ها را محاسبه کنند.

مشتریان اصلی پخش زنده‌ی ابر آروان، تلویزیون‌های اینترنتی، رویداد‌های بزرگ و پخش زنده‌ی درون پلتفرمی هستند، این تغییرات به‌ویژه برای این مشتریان، بیش‌ترین کاهش قیمت‌ را دربر خواهد داشت. هم‌چنین آن دسته از کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی که نیاز به پخش زنده‌های ویدیویی با کیفیت بالا دارند، اکنون می‌توانند بسیار ارزان‌تر از قبل، با پلتفرم ویدیویی ابر آروان همراه باشند.

اگر پیش از این از پخش زنده‌ی ابر آروان برای استریم کیفیت 4k استفاده می‌کردید، در شیوه‌ی قیمت‌گذاری جدید ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ درصد هزینه‌های شما کاهش پیدا خواهد کرد. در استریم با کیفیت FullHD این کاهش هزینه‌ها در حدود ۹۹ تا ۲۳۰ درصد و در کم‌ترین حالت و استریم با کیفیت 480p این کاهش قیمت در حدود ۲۵درصد خواهد بود. در استریم با کیفیت‌های بسیار پایین ممکن است با افزایش قیمت در حدود ۲۵درصد روبه‌رو شوید، که با توجه به افزایش سرعت اینترنت کاربران و در نتیجه‌ی آن، افزایش کیفیت میانگین استریم ویدیو، این گروه نیز به مرور با کاهش قیمت‌ها و اقتصادی‌تر شدن پخش زنده مواجه خواهند شد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *