آروان‌کلاد

ابر آروان در ۵ سال فعالیت خود، تلاش کرده است تا نگاهاش را صرفن متمرکز بر کسب‌وکار نکند و همواره در حوزه‌ی مسوولیت اجتماعی، اقدامات متعددی انجام داده است. مسیر آروان در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی، بر «توانمندسازی» بوده است؛ حمایت از فعالیت‌های آموزشی محرومیت‌زدا، مربی‌گری نخبگان علمی، اعطای زیرساخت رایگان به سازمان‌های مردم‌نهاد و حمایت زیرساختی از کسب‌وکارهای نوپا حوزه‌ فعالیت‌های مسوولیت اجتماعی ابر آروان را تشکیل می‌دهند.

در این مطلب، اقدامات یک سال گذشته‌ی ابر آروان در این حوزه را مرور می‌کنیم.

 

بچه‌های آروان؛ توانمندسازی آموزشی ۹۹ نوجوان، جوان کم‌برخوردار

با هدف دسترسی به فرصت‌های برابر اجتماعی

طرح «بچه‌های آروان» یکی از این اصلی‌ترین برنامه‌های مسوولیت اجتماعی آروان است. ابر آروان با تکیه به یک «مای جمعی» و در همکاری با موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد، کمک حامیان مالی و موسسات آموزشی، ۹۹ نفر را از سه گروه کانون اصلاح و تربیت، کودکان کار و نوجوانان و جوانان مناطق محروم با آموزش رشته‌های آی‌تی و دیجیتال توانمند می‌سازد تا در زمان ورود به بازار کار، این دانش‌پذیران به فرصت‌های اجتماعی برابری دسترسی داشته باشند.

دانش‌پذیران «بچه‌های آروان» که از موسسات انجمن حمایت از کودکان کار، یارانش دانش و مهر، جمعیت امام علی و پیام امید به این طرح ملحق شده‌اند از تهران و مناطق حاشیه‌ای آن و شهرهای البرز، بنجان، ساوه، زابل، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، نیمروز، میناب، همدان، بم و همدان هستند.

این دانش‌پذیران در یک دوره‌ی آموزشی دو تا سه ساله، با آموزش از سطح پایه تا پیشرفته در یکی از پنج رشته‌ی برنامه‌نویسی وب، مدیریت شبکه و سیستم‌عامل، امنیت سایبری، طراحی UI/UX و دیجیتال مارکتینگ توانمند می‌شوند تا درنهایت در جایگاه یک متخصص به بازار کار متصل شوند.

ابر آروان امیدوار است درنهایت بتواند این دانش‌پذیران را به کسب‌وکارهای معتبر ایرانی ملحق کند. 

در سال گذشته، جذب این دانش‌پذیران، تامین سخت‌افزار به‌کمک حامیان مالی از جمله مجموعه هلدینگ فناپ، شرکت فناپ زیرساخت و پرداخت الکترونیک پاسارگاد، هم‌چنین آموزش مقدماتی به‌کمک مجتمع فنی تهران به انجام رسید.

به‌زودی و پس از تعیین رشته، دوره‌های تخصصی این طرح آغاز خواهد شد.

 

حمایت از نسل بعدی استارت‌آپ‌ها؛ اعطای زیرساخت رایگان به بیش از ۲۲۰ استارت‌آپ

آروان روزی به‌کمک حمایت کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رشد کرد و بعد از آن، می‌کوشد تا در حد توان از کسب‌وکارهای نوپا حمایت کند. اعطای زیرساخت رایگان به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا بدون دغدغه‌های زیرساختی بر توسعه‌ی محصول و بازارشان متمرکز شوند.

در سال گذشته ابر آروان زیرساخت خود را به‌رایگان در اختیار بیش از ۲۲۰ استارت‌آپ ایرانی قرار داد.

تا پیش از این، این خدمت در اختیار استارت‌آپ‌هایی قرار می‌گرفت که در سال اول عمر خود هستند، اما با تاثیری که کرونا در وضیت اقتصادی کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرد، ابر آروان این بازه را به دو سال افزایش داد.

البته استارت‌آپ‌ها، تنها مجموعه‌‌هایی نیستند که از زیرساخت رایگان ابر آروان استفاده می‌کنند. هم‌اکنون بعضی از محصولات ابر آروان به‌شکل رایگان در اختیار  ۳۳ نهاد اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است. 

 

نخستین دوره‌ی مسابقه‌ی ابربازی؛ تولد ۸ استارت‌آپ جدید ابری

سال گذشته، ابر آروان با هدف شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپای مستقل و با تمرکز بر توسعه‌ی محصولات ابری، نخستین دوره‌ی رویداد-مسابقه‌ی ابربازی را برگزار کرد که ۱۴ تیم در آن شرکت کردند.

انتخاب ۴ تیم برای رتبه‌های اول تا سوم، اعطای ۵۵۰میلیون تومان جایزه‌ی نقدی از سوی بانک پاسارگاد و هلدینگ فناپ به تیم‌های برتر، هم‌چنین سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیارد تومانی مجموعه‌ی شناسا و شتابدهنده‌ی تریگ‌آپ روی ۸ تیم، از دستاوردهای نخستین مسابقه‌ی تولید محصولات ابری کشور بود.

دور دوم مسابقه‌ی ابربازی، سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و مقدمات آن از امسال آغاز خواهد شد.

 

شهسواران فناوری؛ حمایت از مسابقات جهانی مهارت WorldSkills2022

هسته‌ی اولیه‌ی نفرات تشکیل‌دهنده‌ی ابر آروان از مسابقات جهانی مهارت است. در این سال‌ها، آروان با حمایت آموزشی و تجهیزاتی نمایندگان رشته‌های آی‌تی در این مسابقات، تلاش کرده است بخشی از نیازهای آنان در حوزه‌های آموزش، منتورینگ و تجهیزات را برآورده کند.

سال گذشته ابر آروان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور (در نقش متولی اصلی) و سازمان فناوری اطلاعات، مجری برگزاری این دوره از مسابقات در سطح کشوری و اعزامی به مسابقات جهانی شد.

به‌علاوه با اضافه شدن دو رشته‌ی جدید در حوزه‌ی آی‌تی، در این دوره از مسابقات، کشور ایران در شش رشته‌ی آی‌تی شامل مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارها، تکنولوژی‌های وب، برنامه‌نویسی موبایل، امنیت سایبری و رایانش ابری به رقابت خواهند پرداخت.

مرحله‌ی اول این دوره از مسابقات که به‌دلیل کرونا یک‌سال به تعویق افتاد، در بهار ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

 

اطلاعات کامل‌تر درباره‌ی مسوولیت اجتماعی آروان را می‌توانید در این‌جا بخوانید و با ایمیل pr@arvancloud.ir با ما در ارتباط باشید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *