آروان‌کلاد

اضافه‌ شدن امکان تنظیم Cache‌ آبجکت‌ها به پنل محصول فضای ابری آروان (Object Storage)، به کاربران در مدیریت Cache فایل‌های خود در این فضا کمک می‌کند.

محصول فضای ابری آروان از خدمات محصول شبکه توزیع محتوا (CDN) ابر آروان استفاده می‌کند؛ با ساخت هر صندوقچه (Bucket)،‌ یک دامنه‌ در محصول شبکه توزیع محتوا ثبت می‌شود و قوانین Cache آبجکت‌ها مطابق با قوانین CDN است.

پیش‌از این یک زمان پیش‌فرض و یک‌سان برای Cache تمام آبجکت‌ها وجود داشت. با اضافه شدن امکان مدیریت Cache به پنل محصول فضای ابر آروان، کاربران می‌توانند با توجه به نوع فایل‌ها و نیاز خود زمان‌های مختلفی را از ۱ ثانیه تا ۳۰ روز برای ‌Cache شدن فایل‌های خود روی شبکه توزیع محتوا ابر آروان انتخاب کنند.

کش‌شدن آبجکت‌ها روی شبکه توزیع محتوا ابر آروان نه‌تنها سرعت دانلود فایل‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه با توجه به ترافیک رایگان CDN ابر آروان سبب کاهش هزینه کاربران می‌شود؛ پس از اولین دانلود یک آبجکت، اگر تغییری در آن ایجاد نشود، باقی افراد تا زمانی که برای کش‌شدن تعیین شده است، با سرعت بیش‌تر و هزینه‌ی کم‌تر آن آبجکت را دانلود می‌کنند.

هم‌چنین در پنل محصول فضای ابری آروان این امکان را دارند تا فایل‌های Cache شده را با کلیک روی دکمه پاکسازی Cache حذف کنند. حذف فایل‌های کش شده، سبب می‌شود CDN آروان نسخه جدیدی از آن فایل‌ها را از صندوقچه کاربران دریافت کند.

برای آگاهی بیش‌تر صفحه‌ی محصول فضای ابری آروان را مطالعه کنید.

 

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *