در مراسم رونمایی از نسل جدید راهکارهای ابر آروان مطرح شد: همیشه از مشتریانمان میخواهیم ما را با سرویسهای CDN خارجی مقایسه کنند.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پویا پیرحسینلو مدیرعامل ابرآروان در مراسم رونمایی از نسل جدید راهکارهای این استارتآپ از راهاندازی وبسایت و هیئترئیسه انگلیسی، مرکز تماس با پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان پخش زنده ویدئو و فعالسازی درگاههای پرداخت بینالمللی (بهزودی) خبر داد.
در این مراسم که به شکل متفاوت و خلاقانهای توسط گروه جوان این استارتآپ در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، ویژگیها و تمایزات این سرویس از زبان مدیرعامل و مؤسسان آن به حاضرین ارائه شد.
پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابر آروان بابیان اینکه این مجموعه با یک پشتوانه فوقالعاده نسل جدید راهکارهایش را رونمایی میکند، گفت: «بهاحتمال خیلی زیاد تکتک شما روزانه از یکی از وبسایتهایی که در ابر آروان شتاب دهی و توزیع میشود، استفاده میکنید، چون روزانه حدود ۱۵ میلیون بازدید یکتا از ابر آروان عبور داده میشود که از بین آنها روزانه یک میلیارد درخواست را پاسخ میدهیم.»
به گفته پیرحسینلو: «ابر آروان سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون وبسایتهای بزرگ و پرترافیکی مثل دیجیکالا، بامیلو، تیوال و زرینپال را در فهرست مشتریان خود به ثبت رسانده است.» وی در ادامه از حضور چنین برندهای مطرحی در لیست مشتریان ابرآروان اینگونه ابراز خرسندی کرد: «فکر میکنم خیلی از برندهای بسیار معتبر که هرکدام میتوانند پشتوانه بسیار بزرگی برای ما باشند اینجا جمع شدهاند. البته همانقدر که این موضوع میتواند یک افتخار بزرگ باشد، به دلیل تعهدی که برای ما در قبال شرکتهای معتبر و کاربران به وجود میآورد، میتواند یک اتفاق ترسناک هم باشد.»
او معماری کامل anycast، افزایش امکانات ابر آروان در حوزه امنیت و SSL رایگان را از خصوصیات ممتاز ابر آروان در نسل جدید راه کارهاش برشمرد و گفت: «کمتر شبکه توزیع محتوایی در دنیا وجود دارد که تمام معماریاش هم در لایه DNS و هم در لایه کاربر مبتنی بر فناوری پیشرفته anycast باشد.» به گفته مدیرعامل ابر آروان: «امکانات ما در حوزه امنیت ابری بهشدت افزایش پیداکرده و DDOS PROTECTION ما از همیشه قویتر و قدرتمندتر است.»
پیرحسینلو با اشاره به اینکه رابط کاربری ابر آروان مدرن شده است اعلام کرد: «تمام امکانات داخل پنل ما از API هم قابلدسترس هستند.همزمان با رونمایی از نسل جدید راهکارهای ابر آروان، پیرحسینلو خبر راهاندازی مرکز تماس ۲۴ ساعته ابر آروان را نیز اعلام کرد: «ما قبلاً فقط به مشتریان سازمانی خود از طریق تلفن همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته میدادیم ولی در حال حاضر با مرکز تماس فوقالعادهای که در ابر آروان راهاندازی شده، میتوانیم به تمام مشتریان خود پشتیبانی ۲۴ ساعته بدهیم.»
پیرحسینلو با اشاره به اینکه در این حوزه رقبایی بسیار قوی در دنیا وجود دارد افزود: «ما الآن میتوانیم خیلی محکمتر و قویتر از همیشه درباره توانایی ارائه سرویسی بهتر از همه آنها، صحبت کنیم.» او در خصوص مزیت CDN های ابرآروان نسبت به نمونههای خارجی گفت: «ما همیشه از مشتریانمان میخواهیم که ما را با سرویسهای CDN خارجی مقایسه کنند. مزیت ما فقط داشتن سرور داخل ایران نیست. ما ازنظر طراحی و معماری با شبکههای توزیع محتوای خارجی کاملاً قابلرقابت هستیم و همواره تلاش میکنیم یک گام جلوتر از تکتک شبکههای توزیع محتوا در دنیا حرکت کنیم.»
او در بخشی دیگر از سخنرانی خود به مقایسه آماری هزینههای سرویس CDN در ایران و خارج از ایران پرداخت و گفت: «در ایران هزینهها در برخی موارد بیشتر است و در برخی موارد کمتر. مثلاً خیلیها حوزه انسانی را مثال میزنند و میگویند در ایران هزینهها پایینتر است؛ درصورتیکه ما در ایران بهطور متوسط ۱۰۰ برابر دنیا هزینه پهنای باند میدهیم و ۱۰ برابر متوسط جهانی هزینه دیتاسنتر پرداخت میکنیم. پس احتمالاً میتوان گفت ما در ایران هزینههای بیشتری از متوسط دنیاداریم.» قیمتهای نسل جدید شبکه توزیع محتوای ابر آروان را باقیمتهای معروفترین CDN دنیا مقایسه کردم.
پویا پیرحسینلو پلتفرم ویدیو را بخش مهم دیگری از راهکارهای جدید ابر آروان عنوان کرد و گفت: «ما یک زیرساخت بسیار مطمئن ارائه کردیم که هر کس بخواهد در حوزه ویدیویی سرویس بدهد میتواند از آن استفاده کند چه برای VOD ها چه برای پخش زنده.» او یکپارچگی کامل این پلتفرم با CDN ابر آروان را یکی از ویژگیهای مهم و کاربردی آن دانست و ویژگی دیگر پلتفرم ویدیویی را اینگونه توصیف کرد: «معماری این پلتفرم به شکلی طراحیشده که میتواند بهعنوان یک سرویس زیرساختی عمل کند.»